Nessi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Hei. Har drevet en stund med å overklokke min E6600. I dag prøvde jeg meg litt høyere pga ny PSU (Stabil ] Jeg er litt usikker på hvordan ting fungerer, kjører nå 371fsb og 1,40v. Synes selv jeg har akseptabel temperatur. Har ikke kjørt med ORHTOS enda, men har prøvd meg litt frem med SuperPi. Og det er der jeg ikke forstår så mye. Har kjørt alle tester frem til 2m, der får jeg feil. Og kan noen guide meg enkelt hvordan jeg klokker mine minnebrikker? (Specs er i signaturen,spør hvis noe er uklart!) Endret 4. januar 2008 av Nessi Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hei. Har drevet en stund med å overklokke min E6600. I dag prøvde jeg meg litt høyere pga ny PSU (Stabil ] Jeg er litt usikker på hvordan ting fungerer, kjører nå 371fsb og 1,40v. Synes selv jeg har akseptabel temperatur. Har ikke kjørt med ORHTOS enda, men har prøvd meg litt frem med SuperPi. Og det er der jeg ikke forstår så mye. Har kjørt alle tester frem til 2m, der får jeg feil. Og kan noen guide meg enkelt hvordan jeg klokker mine minnebrikker? (Specs er i signaturen,spør hvis noe er uklart!) Det er ORHTOS som er best å teste stabilitet. Superpi bruker kanskje halvparten av cpukraften. ORHTOS bruker alt. Er den stabil med ORHTOS, så er den stabil nok. Jeg kan kjøre spuerpi på over 4ghz, men den er ikkjer ORHTOS stabil på mere enn nesten 3,8 på luft. q6600 g0. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Men hva vil det da si at jeg ikke klarte 2m? er den ustabil? og hvor høy børr jeg komme? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Gjør som nizzen sa og kjør orthos, superpi egner seg dårlig til stabilitetstesting i dag. Hvis den er orthos stabil i noen timer anser jeg den for og være stabil nok for normal bruk. La forresten merke til at du hadde ekstremt høye timings på minnet til en så lav hastighet og være... Tror du kan senke de betydelig på en slik hastighet. Prøv 4-4-4-12, det burde de garantert klare. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Men hva vil det da si at jeg ikke klarte 2m? er den ustabil? og hvor høy børr jeg komme? Den er ustabil når den ikkje klarer 2m! Spille crysis 30 min er jo også ganske bra stabilitetstest, i alle fall på skjermkortet! Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 takker for tipsene, men jeg har ikke rørt minnebrikkene enda, er ikke sikker på hvordan jeg klokker de. Kan noen forklare meg det, trenger en ganske nøyaktig forklaring da! Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Når du overklokker CPU ved å øke FSB så overklokker du også minne. Det kan du selv se på bilde du har vedlagt ved at Bus Speed på CPU fanen og frequency på memoryfanen i CPU-Z er den samme Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) okey, var noe sånt jeg trodde, men hvordan minsker jeg da timingsene? til 4-4-4-12? Og må jeg ned med fsb eller opp med v-core? ettersom den ikke er stabil? Endret 4. januar 2008 av Nessi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå