Gå til innhold

Overklokking av E6600, noen som kan forklare meg superpi og gi meg noen tips?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har drevet en stund med å overklokke min E6600. I dag prøvde jeg meg litt høyere pga ny PSU (Stabil :D]

Jeg er litt usikker på hvordan ting fungerer, kjører nå 371fsb og 1,40v. Synes selv jeg har akseptabel temperatur. Har ikke kjørt med ORHTOS enda, men har prøvd meg litt frem med SuperPi. Og det er der jeg ikke forstår så mye.

Har kjørt alle tester frem til 2m, der får jeg feil.

Og kan noen guide meg enkelt hvordan jeg klokker mine minnebrikker?

(Specs er i signaturen,spør hvis noe er uklart!)

post-72143-1199464073_thumb.jpg

Endret av Nessi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har drevet en stund med å overklokke min E6600. I dag prøvde jeg meg litt høyere pga ny PSU (Stabil :D]

Jeg er litt usikker på hvordan ting fungerer, kjører nå 371fsb og 1,40v. Synes selv jeg har akseptabel temperatur. Har ikke kjørt med ORHTOS enda, men har prøvd meg litt frem med SuperPi. Og det er der jeg ikke forstår så mye.

Har kjørt alle tester frem til 2m, der får jeg feil.

Og kan noen guide meg enkelt hvordan jeg klokker mine minnebrikker?

(Specs er i signaturen,spør hvis noe er uklart!)

Det er ORHTOS som er best å teste stabilitet. Superpi bruker kanskje halvparten av cpukraften. ORHTOS bruker alt.

Er den stabil med ORHTOS, så er den stabil nok. Jeg kan kjøre spuerpi på over 4ghz, men den er ikkjer ORHTOS stabil på mere enn nesten 3,8 på luft. q6600 g0.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Gjør som nizzen sa og kjør orthos, superpi egner seg dårlig til stabilitetstesting i dag. Hvis den er orthos stabil i noen timer anser jeg den for og være stabil nok for normal bruk.

La forresten merke til at du hadde ekstremt høye timings på minnet til en så lav hastighet og være...

Tror du kan senke de betydelig på en slik hastighet. Prøv 4-4-4-12, det burde de garantert klare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...