Gå til innhold

Wordpress eller Joomla som CMS på nettside?

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Egner Wordpress seg til å være en puliseringsløsning alla Joomla? Ville dere ha gått for Wordpress eller Joomla isåfall?

Og noen som vet om det finnes en forumbridge til Wordpress, til enten phpBB3 eller IPB? Det samme spørsmålet går til Joomla også. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Hva siden inneholder er ikke viktig i denne sammenhengen. Jeg kjenner til Joomla i fra bruk selv, men ikke altså Wordpress. Og er Wordpress like avansert som Joomla? Er det mange plugins til den osv?

Lenke til kommentar

Innhold har mye å si i min mening i avgjørelse hva CMS en vil bruke. Wordpress er flott for blogger, mens Joomla er bedre større nettsider med statisk innhold osv.

Hvor mange plugins har vel ikke så mye å si, det er vel om den har de plugins du vil trenger som betyr noe, begge platformen har vel en mengde utviklere av tillegsfunksjoner(plugins). Du får utforske begge om du er agnostisk i forhold til CMSene og se hva du trenger

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

WordPress kan så absolutt egne seg til annet enn bare blogging.

Nå i det siste har det kommet opp om hvordan bruke WordPress som et CMS og det er mange som har klart å lage utrolig bra themes til dette..

Et tegn på at WordPress ikke bare funker til blogging er jo å besøke www.nytimes.com og se der.

Lenke til kommentar

NYTimes har en del av sine nettsider som inneholder blogger kjørt av Wordpress MU, men hovedsidene til NYTimes er garantert ikke Wordpress. Wordpressurl nevner selv NYTimes under merkverdige brukere, men som nevnt bare av et antall blogger på deler av sidene deres.

En har themes som gjør Wordpress seende veldig bra ut som en nettside/nettavis, men jeg synes fremdeles sidene ser veldig bloggete ut.

Det er selvsagt hva arbeid en legger inn i de forskjellige CMSene, men jeg synes at Joomla har et bedre utgangspunkt for en mer klassisk nettside.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...