Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til "remote desktop" kan ikke koble til


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Håper det er noen som kan hjelpe meg med et aldri så lite problem jeg har. Jeg klarer ikke og koble meg til jobben via remote desktop.

 

Jeg har testet den bærbare på jobben i dag og fikk koblet meg til der, men når jeg kommer hjem så får jeg bare en feilmelding med:

This computer can´t connect to the remote computer.

 

Jeg sitter med en laptop med vista home premium. Kjører trådløst gjennom Dlink DIR-655.

 

Da jeg fint klarte og koble meg opp når jeg var på jobben så regner jeg ikke med at det er noen brannmur på maskinen som hindrer meg oppkobling.

 

Er det noen som har en idé om hva jeg må gjøre for at jeg skal få dette til å fungere? Er det routeren min hjemme som skaper problemer?

Endret av C-angel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei godtfolk!

 

Håper det er noen som kan hjelpe meg med et aldri så lite problem jeg har. Jeg klarer ikke og koble meg til jobben via remote desktop.

 

Jeg har testet den bærbare på jobben i dag og fikk koblet meg til der, men når jeg kommer hjem så får jeg bare en feilmelding med:

This computer can´t connect to the remote computer.

 

Jeg sitter med en laptop med vista home premium. Kjører trådløst gjennom Dlink DIR-655.

 

Da jeg fint klarte og koble meg opp når jeg var på jobben så regner jeg ikke med at det er noen brannmur på maskinen som hindrer meg oppkobling.

 

Er det noen som har en idé om hva jeg må gjøre for at jeg skal få dette til å fungere? Er det routeren min hjemme som skaper problemer?

Jeg antar at problemet skyldes at ruteren din på jobb ikke slipper igjennom trafikk på port nr 3389 til maskinen du skal koble deg til. Det du må gjøre er at du i ruteren på jobb må portforwarde port nr 3389 til den interne ip adressen som maskinen du skal koble deg til. Les i rutermanualen om hvordan du portforwarder. På min ruter (d-link dgl-4300) finner jeg det under under "Advanced -> Virtual Server"

 

Lykke til

Endret av 48JOKS
Lenke til kommentar

Eller så kan du bare bruke programmet logmein som hentes på side med samme navn :)

 

Enkelt brukergrensesnitt, enkelt å samle opp alle maskiner du vil fjernstyre i 1 brukerpanel, og uten for mye dilldall med åpning av sikkerhet og sånt. Har jobben krav til sikkerhet av en viss standard vil jeg anbefale å droppe logmein :)

Lenke til kommentar
Hei godtfolk!

Jeg antar at problemet skyldes at ruteren din på jobb ikke slipper igjennom trafikk på port nr 3389 til maskinen du skal koble deg til. Det du må gjøre er at du i ruteren på jobb må portforwarde port nr 3389 til den interne ip adressen som maskinen du skal koble deg til. Les i rutermanualen om hvordan du portforwarder. På min ruter (d-link dgl-4300) finner jeg det under under "Advanced -> Virtual Server"

 

Lykke til

Nå er det ikke mer en 3 måneder siden jeg klarte og koble meg opp på denne måten med min stasjonære pc, da riktig nok med en annen internettleverandør og ikke med trådløst nett. Det skal heller ikke være gjort noen endringer på jobben som skal ha noen invirkning på disse problemene. skal selvfølgelig undersøke om det ligger noe i det du sier for sikkerhets skyld. Det er forresten 5 andre som benytter seg av Remote Desktop på jobben og ingen av disse har problemer.

Er 3389 en port som også må åpnes i min router?

Er helt ny på trådløsfronten så mulig det er noe jeg ikke har gjort riktig..

Lenke til kommentar

tar denne litt videre i håp om at kanskje noen her har kunnskap slik at problemene kan løses..

 

Etter mye feilsøking så har jeg/vi ikke klart å finne ut av dette. Det viser seg å være et ganske komplisert greie..

 

situasjonen er følgende:

Jeg og to andre fra mosseregionen kommer ikke inn via remote desktop. Vi får heller ikke kontakt med den vanlige internettsiden til jobben.

Hvis jeg kjører gjennom en proxyserver f.eks. isoproxy så kommer jeg inn på nettsiden uten problemer.

Det er heller ikke noe problem å koble til remote desktop hvis en befinner seg i utlandet eller mange andre deler av Norge (vest, nor, sør.), eller ved enkelte områder på østlandet.

Vår support har ingen gode svar på dette, heller ikke intern it-ansvarlig.

Det var en som nevnte noe med at det kan være en "hovedserver" på østlandet som blir blokkert av vår server. Kan det ligge noe i dette.

 

Er mye kunnskap ute å går her så håper det kan være noen som har kjennskap til noe lignende..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...