tinsley Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hallais! Skal ha en ny forsterker til anlegget som år idag består av en Cambridge Azur 340 forsterker og tilhørende Cambridge cd spiller. Er rimelig fornøyd med forsterkeren og vil derfor holde meg til en ny Cambridge. Den jeg har nå er på 40w og er nok litt liten til mine Yamaha NS-777 høyttalere. Den jeg har kikket på er Cambridge Azur 640 v2. Yter 2*75 w i 8 ohm og 100w i 4 ohm, 92db. Høyttalerne er på 100w i 6 ohm, 89db. Vil Cambridgen være bra til disse? VIl jeg merke noe forskjell i det hele tatt fra den gamle forsterkeren jeg har eller må jeg opp til 5-6000 kroners klassen for å få noe ute av det? Takker Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Du vil nok mere en kvalitets forbedring om du investerer i en ny forsterker ja. Tror nok De Yamaha'ne der trenger litt mere krefter enn hva 340 klarer å komme med. Vet ikke hvordan Cambridge og Yamaha er sammen, men 640 er neppe noe dårlig valg. Ellers så kan du se på kraftverket til H/K nemlig HK970 det er en veldig fin forsterker og kler høyttaleren godt. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 640 er nok det greieste valget hvis du skal ha Cambridge. 540 er såpass lit billigere at jeg mener det ikke er verd å spare de kronene. 640 har et maksimalt strømtrekk på 515 watt, så det skal være nok effekt til å drive høyttalerene ganske bra. Neste steg opp er 740, men det tror jeg blir litt mye av det gode igjen; da får du heller gå over på andre merker, som for eksempel den H/Ken som GnoMiz linker til. Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Ok. H/K som nevnes var rimelig lekker da. Men jeg ser ikke de helt store forskjellene på specs og så er den ca 1500kr dyrere enn 640'en? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Specs er en ting, men lyd er noe annet. Nå er begge disse forsterkerene gode kjøp da, bare så det er sagt. Så da er det matching som står igjen. Hviken forsterker som passer best med høyttalerene. Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Gode kjøp begge to, er sant det. Egentlig har jeg lyst på Xindak'en som du har :-) Men jeg bor i København, og den danske importøren her skal ha 9000kr for den!! Den koster vel ca 6500kr i hjemme, men det er litt pes å hente den... Men får vel ta en lyttings hos HifiKlubben. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Kan jo høre med dem om de kan sende den til danmark da? Men det koster jo en del med tanke på vekten. Kostet 8000,- da den kom hit. Men jeg fikk den på tilbud for 4500,- (!) Jeg har så flaks med hifikjøpene mine Endret 5. januar 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå