Øsse Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hei, La oss si at man kjøper en sånn mobil hvor operatøren har lagt inn sine egne menyer og begrenset muligheten for å forandre på snarveier osv., f.eks. at det ikke går an å ta vekk snarveien til Entry-nettstedet. Går alt dette vekk når man låser opp mobilen? Tele2 skriver at når man sier opp abbonnementet i bindingstiden, mister man nummeret sitt. Gjelder dette også de andre leverandørene? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hei, La oss si at man kjøper en sånn mobil hvor operatøren har lagt inn sine egne menyer og begrenset muligheten for å forandre på snarveier osv., f.eks. at det ikke går an å ta vekk snarveien til Entry-nettstedet. Går alt dette vekk når man låser opp mobilen? Tele2 skriver at når man sier opp abbonnementet i bindingstiden, mister man nummeret sitt. Gjelder dette også de andre leverandørene? Takk for hjelpen For å svare på det første spørsmålet ditt: sannsynligvis ikke. Telefonen kan sannsynglivis heller ikke oppgraderes med nyere versjon av software for telefonen - så hvis du kan unngå 'brandet' telefon, gjør det. Når det gjelder det andre spørsmålet ditt er det vanskelig å svare. Hvis man sier opp abonnementet sitt - uavhengig om du har avtaletid eller ikke - mister man nummeret, uavhengig av operatør. Men man trenger ikke si opp nummeret for å fjerne avtaletiden. De fleste operatører tar bare et gebyr for dette. Om Tele2 har en ekstraregel som sier at om man bare ønsker å fjerne avtaletiden, må man si opp nummeret, vet jeg ikke ...men det kan jeg aldri tenke meg. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 1: Nei. 2: Trudde ikkje at tele2 kan nekte deg å portere. Men du må sjølvsagt betale gebyr for å seie opp abonnementet før bindingstida er ute. Dessutan må du betale gebyr dersom du ynskjer å låse opp telefonen før bindingstida er ute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå