Gå til innhold

Kjøpt kontor pc Dell Dimension 8400 uten sjerm på tilbud ifra kommunen igjennom arbeidsgiver på avbetaling 489kr per månde over 36 månder, god tilbud?

Anbefalte innlegg

Hei

For 3 år siden så fikk pappa et tilbud fra kommunen igjennom arbeidsgiver på pcer. Han kjøpte da den kraftigte de hadde, en Delle Dimension 8400. Pcen kom med noen programmer som windows, word og antivirus og dell kulemus og tastatur, ingen sjerm.

Fikk vite ved middagsbordet i dag at pcen endelig er ferdig nedbetalt, og at det er blitt betalt inn 489kr i månden i 3 år (489x36=17600kr).

Side den er kjøpt igjennom arbeidsgiver og komunen og sånne greier, så blir disse 489 trukket før skatt, men jeg syntes likevel at det var litt vel mye for å betale for en dimension 8400 for 3 år siden. Hva syntes dere, hvor mye kostet en 8400 for 3 år siden?

Og nå har mamma lyst på laptop, og har planer om å kjøpe den på samme måte som vi kjøpte kontormaskinen. Er det noe billigere enn elkjøp eller komplett?

EDIT: skrivefeil i enmefeltet, men kan dessverre ikke rette på det, siden det ikke går ann å skiver mer i enmefeltet, men jeg håper dere\skagen forstår hva jeg vil frem til. :)

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Litt avhengig av skattesatsen så har den pcen egentlig kostet litt over halvdelen, la oss si cirka 8800. Dermed er det en grei deal for dere, en fantastisk bra deal for Dell men en krappy deal for fellesskapet som har gått glipp av 8800 skattekroner!

Og for all del; dersom man har tilbud om hjemme-pc-ordning er det bare å slå til og ta ut maks! Ingen vil kunne konkurere med en slik ordning - på langt nær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...