Gå til innhold

Fps problemer i wow? spørr her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mr Darkey, har du lest denne?

Ingen kan si x antall FPS kan øyet se.

my bad... jeg som blander ^^ var 25fps

men , du ser et bildet som flytende ved 25 bilder i sekundet

http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/gen01/gen01025.htm

Du må ikke blande sammen fps fra film /tv med fpr rendret i dataspill, det er nemlig en meget vesentlig forskjell; Motion Blur. Hvert enkeltbilde (frame) på en film har typisk litt blur for å "smoote" overgangen til neste bilde, mens hvert bilde som rendres på en PC i et spill sylskarpt* og det er mye lettere å se overgangen mellom hver frame når frameraten er lav. Jeg vil si man bør opp over 30 frames og helst over 60 også for å få en god flytende FPS.

Jeg opplever også at lagg, dårlig FPS oppleves mye mer når vsync er skrudd på, siden frameraten detter ned til 30 eller 15 fps, siden den må vente på en ny refresh hvert 1/60 sekund (hvis du har en skjerm på 60Hz), fremfor at man bare kjører på med ny frame hele tiden uten å vente på frame sync. 2xAA går an, men noe mer enn dette synes jeg gjør WoW "grøtete".

Egentlig er det som får wow til å gå tregt inne i byer; at det er så mange modeller og teksturer (masse wannabees med epix som løper rundt :) ) som må lastes fra disk og I/O blir en flaskehals da. Evt kan man prøve legge wow-katalogen sin på en dedikert disk eller en 16GB minnepenn for å minke problemet.

* Det finnes et par spill som faktisk har MotionBlur, Crysis er et av dem.

Lenke til kommentar

At film går noenlunde gjevnt har ikke bare med motion blur å gjøre. Det er også en stabil FPS. Hvis du har en FPS som hopper fra 50-110 hele tiden så vil det oppleves som mer lag enn når du spiller med en stabil FPS på 40. Linker nok en gang til denne siden. Hvis du leser den og forstår innholdet, så kan du uttale deg.

Brightness eats darkness.

Foreslår at vi setter en strek for denne øye-FPS-diskusjonen og heller diskutere det i en annen tråd.

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
At film går noenlunde gjevnt har ikke bare med motion blur å gjøre. Det er også en stabil FPS. Hvis du har en FPS som hopper fra 50-110 hele tiden så vil det oppleves som mer lag enn når du spiller med en stabil FPS på 40. Linker nok en gang til denne siden. Hvis du leser den og forstår innholdet, så kan du uttale deg.
Brightness eats darkness.

Foreslår at vi setter en strek for denne øye-FPS-diskusjonen og heller diskutere det i en annen tråd.

Vel, hvordan kan man vite at de har "rett" i alle påstander de kaster ut? Er det en pålitelig kilde? Man vet jo ikke...

Ser poenget med en jevn framerate uansett. Problemet er bare at det er så godt som umulig å ha "jevn framerate" med vsync på i WoW. Selv med meget heftig hardware lar det seg bare ikke gjøre i visse situasjoner. Derfor, kjør med vsync av...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Pcen min:

Intel pentium 4 2.0Ghz

TwinMos PC2700 1,5GB Minne

GeForce 7800GS 256mb skjermkort.

jeg har helt sinnsykt lav fps i wow. Hva kan det være? er ikke pcen min bra nok? Det ligger på 10-20fps ute, og nede i 4-8fps i byer (ogr,shatt). Det er også helt fullstendig umulig for meg å spille wow samtidig som jeg snakker i skype, da har jeg fps på 2-4 i arena!

Jeg har vsync AV. alle instillingene i wow er på nærmest lavet mulig. I Nvidia instillingene har jeg "Performance" UTEN AA.

Har også nettopp formatert!

Hva pokker er feil? En kamerat av meg har nogenlunde like bra pc, han kjører fint 60fps+ med instillinger på FULL (i tillegg spiller han på en 37" HDTV..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...