Runeklikk Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 litt of topic..men hvordan stenger jeg en tråd? er litt ny her i forumet og kan ikke så mye Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 litt of topic..men hvordan stenger jeg en tråd? er litt ny her i forumet og kan ikke så mye er ikke du som stenger den, men du kan skrive at du ønsker den stengt da. Lenke til kommentar
Runeklikk Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 ok. hvis ingen andre "hijacker" tråden eller har mer spørsmål så kan denne tråden stenges innen 12 timer Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvor stenge? Kan hende folk har fler spørsmål etterhvert Lenke til kommentar
Runeklikk Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Hvor stenge? Kan hende folk har fler spørsmål etterhvert ja det er sant det håper at tråden kan holdes i live ok tråden trenger ikke å stenges. må unnskylde meg for alle mine rare avgjørelser. Lenke til kommentar
Runeklikk Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 dette er også litt off topic..men går det ann å skifte emnetittel? eventuelt tips til ny tittel hvis det går slik at det blir lettere for folk som har problemer med dette å finne fram. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Velg å redigere førsteposten så kan du bytte. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Mr Darkey, har du lest denne?Ingen kan si x antall FPS kan øyet se. my bad... jeg som blander ^^ var 25fps men , du ser et bildet som flytende ved 25 bilder i sekundet http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/gen01/gen01025.htm Du må ikke blande sammen fps fra film /tv med fpr rendret i dataspill, det er nemlig en meget vesentlig forskjell; Motion Blur. Hvert enkeltbilde (frame) på en film har typisk litt blur for å "smoote" overgangen til neste bilde, mens hvert bilde som rendres på en PC i et spill sylskarpt* og det er mye lettere å se overgangen mellom hver frame når frameraten er lav. Jeg vil si man bør opp over 30 frames og helst over 60 også for å få en god flytende FPS. Jeg opplever også at lagg, dårlig FPS oppleves mye mer når vsync er skrudd på, siden frameraten detter ned til 30 eller 15 fps, siden den må vente på en ny refresh hvert 1/60 sekund (hvis du har en skjerm på 60Hz), fremfor at man bare kjører på med ny frame hele tiden uten å vente på frame sync. 2xAA går an, men noe mer enn dette synes jeg gjør WoW "grøtete". Egentlig er det som får wow til å gå tregt inne i byer; at det er så mange modeller og teksturer (masse wannabees med epix som løper rundt ) som må lastes fra disk og I/O blir en flaskehals da. Evt kan man prøve legge wow-katalogen sin på en dedikert disk eller en 16GB minnepenn for å minke problemet. * Det finnes et par spill som faktisk har MotionBlur, Crysis er et av dem. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) At film går noenlunde gjevnt har ikke bare med motion blur å gjøre. Det er også en stabil FPS. Hvis du har en FPS som hopper fra 50-110 hele tiden så vil det oppleves som mer lag enn når du spiller med en stabil FPS på 40. Linker nok en gang til denne siden. Hvis du leser den og forstår innholdet, så kan du uttale deg. Brightness eats darkness. Foreslår at vi setter en strek for denne øye-FPS-diskusjonen og heller diskutere det i en annen tråd. __________________________________________ Endret 9. januar 2008 av Submoose Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 At film går noenlunde gjevnt har ikke bare med motion blur å gjøre. Det er også en stabil FPS. Hvis du har en FPS som hopper fra 50-110 hele tiden så vil det oppleves som mer lag enn når du spiller med en stabil FPS på 40. Linker nok en gang til denne siden. Hvis du leser den og forstår innholdet, så kan du uttale deg.Brightness eats darkness. Foreslår at vi setter en strek for denne øye-FPS-diskusjonen og heller diskutere det i en annen tråd. Vel, hvordan kan man vite at de har "rett" i alle påstander de kaster ut? Er det en pålitelig kilde? Man vet jo ikke... Ser poenget med en jevn framerate uansett. Problemet er bare at det er så godt som umulig å ha "jevn framerate" med vsync på i WoW. Selv med meget heftig hardware lar det seg bare ikke gjøre i visse situasjoner. Derfor, kjør med vsync av... Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Noen som vet den beste driveren til WoW for 8800gtx i vista? Tror det er problemet at driveren fokuserer bare på nyere spill :/ det er jo litt rart vis det er tilfellet siden WoW har så mange spillere Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvorfor fokusere så mye på WoW. Fungerer jo utmerket hos de aller fleste, selv på eldgamle drivere. Er jo de mye spillene so mfaktisk trenger det, da disse har et høyt grafikknivå og kan tjene mye på bedre optimalisering. Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 gamer mest WoW for tiden, og indre andre spill... Det neste spillet blir vell Assasins creed til data, og det kommer vell ikke før om en stund =) Lenke til kommentar
Runeklikk Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Foreslår at vi setter en strek for denne øye-FPS-diskusjonen og heller diskutere det i en annen tråd. __________________________________________ er nokså enig i det Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg henger meg på her. Hva er det som påvirker fps'en mest egentlig ? cpu, ram eller skjermkort ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Generelt i PC spill så er det skjermkortet, men minnet og prosessoren må naturligvis klare å henge med skjermkortet. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 lurer på om jeg kan dra dettemed min maskin ? o: Og er det noe bra ? Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Pcen min: Intel pentium 4 2.0Ghz TwinMos PC2700 1,5GB Minne GeForce 7800GS 256mb skjermkort. jeg har helt sinnsykt lav fps i wow. Hva kan det være? er ikke pcen min bra nok? Det ligger på 10-20fps ute, og nede i 4-8fps i byer (ogr,shatt). Det er også helt fullstendig umulig for meg å spille wow samtidig som jeg snakker i skype, da har jeg fps på 2-4 i arena! Jeg har vsync AV. alle instillingene i wow er på nærmest lavet mulig. I Nvidia instillingene har jeg "Performance" UTEN AA. Har også nettopp formatert! Hva pokker er feil? En kamerat av meg har nogenlunde like bra pc, han kjører fint 60fps+ med instillinger på FULL (i tillegg spiller han på en 37" HDTV.. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 woot. ser iingen, god forklaring på det. Prøvd å slått av addons ? Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Har ikke prøvd det, men bruker kun: Proximo, Atlas og Titanpanel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå