Kavroom Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Er det noen ytelsesfordel med fire 1GB minnebrikker fremfor to 2GB minnebrikker på et X38 kort med to dual channels? F.eks. Abit IX38 QuadGT. Prisen tilsier så vidt jeg kan se at det er idiotisk å gå for fire brikker men er bare litt nysgjerrig. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 gå for to 2gb, da kan du dessuten oppgradere til 8 GB senere Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Sant nok, men det jeg var nysgjerrig på var om det var noe å hente ytelsesmessig på å ha fire brikker kontra to. (Når man har to dual channels) Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Med tanke på oppgradering senere vil det være best å velge to brikker på 2GB, men om du fokuserer mest på ytelsen vil 4 x 1GB anbefales fra min side. Dual channel er ikke så bra som enkelte vil ha det til. Vanligvis er det ikke snakk om så mange prosenter, men nok om det. Det er klart at 4 brikker vil yte bedre enn to, men du må spørre deg selv om du har behov for så raskt minne, og om du har behov for å oppgradere senere, uten å skifte ut de gamle brikkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå