justinvernon Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hei alle sammen Har brukt CRT i alle år da jeg er en ivrig fps-spiller, og prøvde vel LCD en gang for lenge siden, da de ikke var noe særlig å spille på. Men nå i romjula hadde jeg en del penger til overs, og bestilte en Samsung SyncMaster 931c. Har lest mye bra om denne skjermen, og med 2ms kunne jeg vel ikke merke noe "ghosting"? Responstiden virker super på skjermen, men jeg sliter mye med fargene/kontrasten/brightnessen (problemet er at jeg egentlig ikke veit hva det er.) Det er noe feil med forholdet mellom hvit og svart _tror_ jeg, og i WoW og cs:source så ser alt mye "styggere" ut enn på min gamle CRT. I WoW så synes jeg grafikken har blitt litt "kornete", spiller i 1280x1024. I cs:s så synes jeg hvit/grå-fargene er for "Prominente", og det ser veldig stygt ut, spesielt i mørke steder som Dark på dd2 ( http://bildr.no/view/138062 ) Håper dere kan hjelpe meg, men jeg skjønner at det kan være vanskelig siden jeg ikke helt klarer å forklare problemet! Takker for all hjelp ;D Lenke til kommentar
AeterneL Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg vet ikke hva slags "native"(vanlig) resolusjon du har på skjermen, er ikke tilfreds med Samsungs politikk med navngiving, men.. er du sikker på at 1280x1024 er den vanlige resolusjonen til skjermen? Hvor mange tommer er den på? Problemene dine høres veldig ut som lavere resolusjon en det som skal brukes. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ellers er det jo et kjent problem ved LCD-teknologien at svartnivået ikke er på topp, og ser mer grått enn svart ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå