ironduke Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Har fått meg abonnementet Freetext fra Netcom nå. Der annonserer de med gratis bruk av MSN på mobilen. Når du ser nærmere på bestemmelsene gjelder det visst bare første måneden. Etter det må du betale 49,-/mnd. Det inkluderer datatrafikk. Jeg har messenger på mobilen allerede som jeg bruker og betaler datatrafikk for. Men hvor mye koster slik bruk egentlig? Og hvor mye skal du bruke den for at det lønner seg å betale 49,-/mnd. for fri bruk? Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Har fått meg abonnementet Freetext fra Netcom nå. Der annonserer de med gratis bruk av MSN på mobilen. Når du ser nærmere på bestemmelsene gjelder det visst bare første måneden. Etter det må du betale 49,-/mnd. Det inkluderer datatrafikk. Jeg har messenger på mobilen allerede som jeg bruker og betaler datatrafikk for. Men hvor mye koster slik bruk egentlig? Og hvor mye skal du bruke den for at det lønner seg å betale 49,-/mnd. for fri bruk? Gratis MSN med FreeText skal være hele tiden. Sjekk med NetComs kundesenter hvis du er usikker. Lenke til kommentar
ScottUSA Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Står jo ganske klart her: https://netcom.no/abonnement/freetext.html Det trådstarter har lest om gjelder MSN på andre abonnement enn Freetext. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Står jo ganske klart her: https://netcom.no/abonnement/freetext.html Det trådstarter har lest om gjelder MSN på andre abonnement enn Freetext. Gjelder dette også dersom jeg bruker msn fra WM telefonen min? Lenke til kommentar
sneilerts Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Står jo ganske klart her: https://netcom.no/abonnement/freetext.html Det trådstarter har lest om gjelder MSN på andre abonnement enn Freetext. Gjelder dette også dersom jeg bruker msn fra WM telefonen min? Nei. https://netcom.no/tjenester/msn.html?fane=sos Jeg har en mobil med Windows Mobile operativsystem. Er det gratis for meg å bruke Messenger frem til 1.september?Nei, gratisperioden og prisene generelt gjelder kun for de som installerer NetComs versjon av Messenger. Klienter som ligger preinstallert på Microsoft-telefoner eller andre varianter av Messenger er ikke omfattet av NetComs Messenger priser/vilkår. I disse tilfellene må man betale datatrafikk som normalt. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Står jo ganske klart her: https://netcom.no/abonnement/freetext.html Det trådstarter har lest om gjelder MSN på andre abonnement enn Freetext. Akkurat den siden jeg var inne på. Og viss du klikker der det står "Klikk her for mer informasjon" så kommer du til en side der du kan lese: "Første måned koster ingenting, deretter betaler du kroner 49,- per måned, inkludert fri bruk av tjenesten og datatrafikk. Beløpet kommer på neste faktura. Dersom du har NetCom YoungTalk eller Kontant blir beløpet trukket direkte fra ringekontoen en gang i måneden. " Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Står jo ganske klart her: https://netcom.no/abonnement/freetext.html Det trådstarter har lest om gjelder MSN på andre abonnement enn Freetext. Akkurat den siden jeg var inne på. Og viss du klikker der det står "Klikk her for mer informasjon" så kommer du til en side der du kan lese: "Første måned koster ingenting, deretter betaler du kroner 49,- per måned, inkludert fri bruk av tjenesten og datatrafikk. Beløpet kommer på neste faktura. Dersom du har NetCom YoungTalk eller Kontant blir beløpet trukket direkte fra ringekontoen en gang i måneden. " Stemmer, men den lenken du trykker på går til den generelle siden for MSN-tjenesten. Den tjenesten har første måned gratis, mens FreeText har tjenesten gratis hele tiden. Litt dårlig layout der, skjønner at du kan bli forvirret. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Står jo ganske klart her: https://netcom.no/abonnement/freetext.html Det trådstarter har lest om gjelder MSN på andre abonnement enn Freetext. Akkurat den siden jeg var inne på. Og viss du klikker der det står "Klikk her for mer informasjon" så kommer du til en side der du kan lese: "Første måned koster ingenting, deretter betaler du kroner 49,- per måned, inkludert fri bruk av tjenesten og datatrafikk. Beløpet kommer på neste faktura. Dersom du har NetCom YoungTalk eller Kontant blir beløpet trukket direkte fra ringekontoen en gang i måneden. " Stemmer, men den lenken du trykker på går til den generelle siden for MSN-tjenesten. Den tjenesten har første måned gratis, mens FreeText har tjenesten gratis hele tiden. Litt dårlig layout der, skjønner at du kan bli forvirret. Ok! Takker for oppklaringen! Netcom burde kanskje endre layout litt ja.. hehe EDIT: Har nå snakket med NetCom om det og de bekreftet at MSN er gratis i bruk og abonnement for FreeText-kunder utover den første måneden. Eneste som suger nå er at MSN-programmet deres ikke har støtte for min Nokia E51, men jeg har blitt lovet at det skal komme. Krysser fingrene! I mellomtiden får jeg bruke den gratis, uoffisielle MSN, men som koster i datatrafikk. Endret 9. januar 2008 av ironduke Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Har nå gått over til Nokia E90. Netcoms messenger støtter heller ikke denne mobilen. Er det noen som vet om det kommer støtte snart? Kan ikke skjønne at dette skal være noe problem for en mobil med S60v3. Noen som har installasjonsfilene slik at jeg kan prøve og se om det funker på min E90? Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Uhm... Når det står at Netcom Freetext tilbyr gratis SMS, MMS og MSN, mot en fast pris i måneden, så skal vel man ikke betale noe ekstra for å kunne bruke MSN, når det allerede er inkludert gratis i abonnementet ditt? Dessuten er Djuice Nonstop MYE bedre... Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Uhm... Når det står at Netcom Freetext tilbyr gratis SMS, MMS og MSN, mot en fast pris i måneden, så skal vel man ikke betale noe ekstra for å kunne bruke MSN, når det allerede er inkludert gratis i abonnementet ditt? Dessuten er Djuice Nonstop MYE bedre... Nei, man betaler ikke ekstra, men det gjelder bare når du bruker Netcom sin MSN-klient og den er ikke tilgjengelig for min Nokia E90. Om jeg bruker andre MSN-klienter betaler jeg for datatrafikken. Hvorfor er Nonstop MYE bedre forresten? Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Den er billigere i bruk. Ihvertfall hvis du ringer litt ekstra. Sjekk telepriser.no Pluss at man kan legge til Fri familie (Koster ingenting ) for gratis kommunikasjon med søsken og foreldre. Endret 30. juni 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
StreptoOld Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Vil jo si at netcom også har fri familie da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå