Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

problem med bilverksted..trenger hjelp

nappy1

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. ny her..

Jeg har ett problem her som jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til.

våren 2005 ble det skiftet registerreim på bilen som jeg kjøpte like etterpå. Dette ble gjort av ett verksted i sarpsborg.

sommeren 2007 er jeg på ett verksted i tromsø for å fixet en liten ting, og får beskjed om at registerreima må skiftes umiddelbart hvis

jeg vil unngå at den ryker (diesel lyd).

Jeg får så skifta registerreima, og får beskjed om at den var veeeeeldig løs.. like før den hoppa av.

Men siden reima hverken er gått ut på dato, eller at den er kjørt mer enn det importør garanterer for,

tok jeg kontakt med verkstedet i sarpsborg som satte den på i utgangspunktet for å høre om de kan ha gjort en feil.

Det benekter de på det sterkeste, og argumeterer med at reima må etterstrammes (????). Dette har hverken jeg eller verkstedet

her i tromsø hørt om.

Nå er det gått flere måneder siden dette skjedde og jeg (og verkstedet her i tromsø) har gjenntatte ganger tatt kontakt med verkstedet i sarpsborg for å få dokumentert dette med at reima må etterstrammes. det lover han hver gang, men vi har enda ikke fått noe.

hva skal jeg gjøre? uansett hva han (i sarpsborg sier, får vi aldri noe dokumentasjon). nå er det slik at jeg har betalt halve regninga til

verkstedet her i tromsø siden de mente at de hadde en god sak og at verkstedet i sarpsborg hadde gjort en feil og at de skulle betale resten.

men siden de der nede "glemmer" å sende oss dokumentasjon, så har verkstedet nå tatt kontakt med meg og vil ha meg til å betale resten av regninga...

hva skal jeg gjøre? jeg er redd at hvis jeg betaler regninga vil verksteded her oppe ikke gjøre noe mere for å få tak i dokumentasjonen og

jeg som enkelt person vil da være ansvarlig for å ordne dette. pga treneringa som pågår i sarpsborg er jeg redd jeg aldri vil få noe derfra og at jeg vil bli sittende igjen med svarteper.

noen som har noen forslag?

hilsen

kenneth

Endret av nappy1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å gjøre det helt klart: Du har ingen rett til å holde igjen betalingen for verksted nummer 2, da de har gjort en jobb de skal ha betalt for. Det eneste du evt. kan kreve er at verksted 1 erstatter for reima, men siden den er blitt skiftet i ettertid, så har du en veldig dårlig sak der, i.o.m at du ikke har gitt dem mulighet til å rette opp i feilen de evt. har gjort.

Lenke til kommentar

Verkstedet ditt i tromsø må du betale. Det virker som de har gjort alt de skulle, og mere til hvis de har ringt ditt tidligere verksted. Det jeg ville gjort var å be dem skriftlig si at de har byttet reg-rem ved xxxxx antall km, og at dette var tvingende nødvendig. Om du i samme slengen får dem til å skrive at de ikke har hørt noe om prosdeyrer for etterstramming så har du en sterk sak mot verkstedet i Sarpsborg.

Denne saken må du dessverre ta deg av selv. Det ville være urimelig om et verksted i Tromsø skulle lide for hva idiotene i sarpsborg hadde gjort.

--

OK

Lenke til kommentar

takk for innspill.. dere har vel egentlig bekreftet det jeg mente burde gjøres.

Jeg skal ta kontakt med verkstedet her i tromsø og få betalt den regninga.

Dog.. jeg lurer på en ting OK. du snakker om at jeg har en sterk sak mot verkstedet i sarpsborg hvis jeg får dokumentert fra verkstedet i tromsø at de ikke har hørt om etterstramming, hva mener du egentlig da?

hvilke muligheter har jeg for å føre en sak mot verkstedet i sarpsborg når dem aldri leverer det dem lover?

Hvem bør jeg kontakte? finnes den noen statlig fora/institusjon som kan hjelpe meg med dette?

Jeg er ikke med i NAF, så juridisk hjelp fra dem er utelukket. Ei heller kan forbrukerrådet hjelpe meg (fikk beskjed om at jeg måtte få tak i

dokumentasjon fra begge verkstedene, men det i sarpsborg gjør jo aldri det).

all hjelp mottaes med takk.

kenneth

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du sier ikke hva slags bil (type, modell, motor) dette gjelder. Hvis du gjør det, kanskje noen har erfaring med dette? På enkelte biler må strammemekanikken byttes samtidig med remmen, på mange holder det å bytte rem. Dersom du har en bil der mer enn bare remmen må byttes, og dette ikke er gjort, kan det være at du har en bedre sak. Personlig vil jeg ikke anbefale om å ha særlig forhåpninger i denne saken, dessverre.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...