sassan Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Før så hadde jeg lyd bare i headsettet, men etter jeg fulgte denne guiden så har jeg verken lyd i høytalerne eller headsettet. Så det betyr at jeg trenger hjelp av deg til å få lyden tilbake. Info: Headsett: icemat siberia Lydkort: Creative Labs SB X-Fi høyttaler: DELL PC: DELL <3 Endret 4. januar 2008 av sassan Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Problemet ditt er at lydkortet ikke er støttet av alsa takket være creative, det finnes en driver fra creative som er i beta, men den er kun tilgjengelig for 64 bit. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Uffa meg, Ble veldig skuffa nå! Første gang jeg bruker ubuntu! Nettverkskortet, skjermkortet alt funka denne gangen! men ikke lyd! Alltid noe som går gale... Noen som har en liten formening når dette kommer til 32 bit? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Vel siden jeg har skrev den posten har det skjedd en del. creative har nå sluppet ut spesifikasjonene til x-fi kortene slik at alsa kan lage en driver til x-fi lydkortene, da er det bare å vente på at alsa skal slippe ut neste versjon, og kernelen tar i bruk den og at ubuntu skal slippe ut en ny versjon som bruker den nye alsa versjonenog kernelen, tar vel 6 til 12 måneder vil jeg anta. Klag til creative hvis dette blir lenge å vente, det er creative sin feil alene. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Uffa meg, Ble veldig skuffa nå! Første gang jeg bruker ubuntu! Nettverkskortet, skjermkortet alt funka denne gangen! men ikke lyd! Alltid noe som går gale...Noen som har en liten formening når dette kommer til 32 bit? Har du ikke et internt kort du kan bruke som reserveløsning i mellomtida? Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Joda, jeg har det . For nøye meg med det for så lenge. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 OSS har drivere nå for dette kortet, både 32 og 64 bit. Har ikke kortet selv, men du kan laste ned driver (deb og rpm) her; http://www.opensound.com/download.cgi Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 OSS har drivere nå for dette kortet, både 32 og 64 bit. Har ikke kortet selv, men du kan laste ned driver (deb og rpm) her; http://www.opensound.com/download.cgi OPS, glemte å nevne OSS, beklager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå