Kimz88 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Hei Ja som sikkert noen har fått med seg så viste det seg at drivakselen min var gåen. Så nå er det tid for bytting etter hvert. Var noen som ønsket noe bilder så tar å lager en liten topic om hvordan det går osv. Greit å ha om det også er noe jeg kommer til å lure på underveis Som dere ser på første bildet der så fikk jeg endelig bilen inn i garasjen, den stod ute i snø å faen så var jævlig tungt å få dytta den inn, men fikk heldigvis hjelp av noen kompiser til det. Ja vet den er skitten så skal bade den så snart problemet er fikset Nå som jeg først skal bytte drivakselen tenkte jeg at jeg skulle samtidig, bytte olje og luftfilter, fult oljeskift, bytte plugger, nye pærer der det trengs, å fjerne det lille som er av rust. Endret 4. januar 2008 av Kimz88 Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) I gang med å gjekke opp skitten ;P På det andre bildet ser dere der den har knekt tvert av. Er delvis rustet opp der ser jeg. Dårlig kvalitet ;P Endret 4. januar 2008 av Kimz88 Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 I dag har jeg endelig fått det verktøyet jeg trenger også så starter med selve demonteringen i dag Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Denne tråden passer vel bedre under kategorien worklog... Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Denne tråden passer vel bedre under kategorien worklog... Gjør vel kanskje det ! Bare til å flytte den Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Se der ja, det var en fin og brekt drivaksel. Blir vel bra å få en ny. Husk å sette en bukk under også, å bare ha jekken å støtte på når herjinga begynner er ikke bra. Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Sånn fått bilen på et par bukker nå, klar til å få det av Ser det er mer som er ødelagt, den indre drivknuten er jo delt i 2 deler !! Endret 5. januar 2008 av Kimz88 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ja, du har vel fått kjørt litt med knekt aksling, så den har vel dæljalæs drivleddene og Ser da ut som jobben er godt i gang. Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Ja, du har vel fått kjørt litt med knekt aksling, så den har vel dæljalæs drivleddene og Ser da ut som jobben er godt i gang. Jepp, begynner å ligne noe nå. Var redd jeg skulle bruke lang tid, skole og jobb som tar mye tid av fritiden. Så venter bare på delene nå, regner jeg får dem til uka å blir ferdig da My car in the dark Endret 5. januar 2008 av Kimz88 Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Da var alle deler bestilt. Droppet brukt drivaksel jeg så kjøper helt ny. Fikk en sinnsykt god pris, 2500 kr for hele akslingen. Har også bestilt nytt endeledd for var slark i den så jeg. Bestilte dette i dag å får det på Onsdag ! Meget god service på Porsgrunn Bildeler ! Eneste som er litt uvist er når jeg får tid til å montere det på. Tar kanskje litt lengre tid det enn å ta det av ? Mye arbeid ? Lang tid bruker man ca? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Montere komplett drivaksel (på demontert bil) og bytte av ett endeledd? 20 minutter kanskje. Men det som kan ta litt tid er hvis du må etterfylle gear olje. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Bytte av endeledd krever jo forstillingskontroll da Tar ikke lang tid å bytte et endeledd om det ikke sitter dønn fast så man må varme etc. Er jo kun en mutter som må løs og deretter skru ut endeleddet, og inn med det nye. Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Ja gir olje skal jeg fylle nytt. Fult oljeskift på hele bilen Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Deilig ! Fått delene nå, skal bli godt å få det montert på ! Glad jeg kjøpte nytt kan man si. Monteringen starter Lørdag ! Satser på at det skal gå greit Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Når det er nytt har en i alle fall garanti, og en slipper å rengjøre, smøre og så håpe den delen er bra. Du fikk en svært god pris og, så det ville ikke lønnet seg å kjøpe brukt. Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Ja det som er så flott ! Men kan noen svare meg, av og til fungerer ikke lysa hverken inne i bilen, eller parklys etc. Det er sånn at av og til funker dem og av og til ikke. Jeg har byttet pærer men til ingen nytte. Hva er det da som kan være galt? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Relé eller bryter som er fuxored? Endret 11. januar 2008 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Ja da var alt montert å bilen fungerer igjen ! Rett og slett deilig med alt nytt. Eneste som gjenstår nå er en liten forstillingskontroll Sitter på skolen nå men har knipset noen bilder som jeg slenger inn i løpet av dagen Tusen takk for all hjelp Endret 14. januar 2008 av Kimz88 Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) ø Endret 14. januar 2008 av Kimz88 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Da er det bare tut og kjør igjen da :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå