Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kaputt pc, hva mer kan være ødelagt ? Foreløpig LØST

Anbefalte innlegg

Godt nyttår folkens.

Kan ikke si det samme for meg.

Jeg bestilte nye pc deler i november mens jeg ventet på 8800GTS512 og Cooler Master Cosmos. Endelig den 29.12.07 fikk jeg de siste delene og jeg satt lenge og vel for å få PC-en sammen. Det skulle gjøres skikkelig.

Men så fem døgn etter fødselen (den dagen PC-en ble operativ :cool:) sa det "pouff!" og den døde momentant. :cry:

Tror det kan ha vært strømforsyninga som tok kvelden. Skal returnere beiste til Komplett og håper på en ny snarest mulig. Men ønsker forslag og erfaringer med kaputt pc og lignende. :thumbup:

Endret av cyberole
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men så fem døgn etter fødselen (den dagen PC-en ble operativ :cool:) sa det "pouff!" og den døde momentant.

Dette kan helt klart virke som om poweret er ødelagt. Men det kan også skyldes andre ting (kortslutning et eller annet sted). F.eks for mange/manglende spacere under hovedkort, løse ledninger, skruer e.l.

Lenke til kommentar

sist det sa poff hos meg var det strømforsyningen, det er enkelt å teste

siterer fra et annet forum

Du mener at jeg skal plugge ut alle ledninger, putte noe metallisk mellom det hullet med grønn ledning på 24-pinsen og et hull med en svart ledning (på 24-pinsen?)? Så hvis den starter da, er det kanskje ikke den som er ødelagt, men hvis den ikke starter så er det PSU som er defekt?

Lenke til kommentar

Takk for svarene!

Er 100% sikker på at det er strømforsyninga nå. Det lyser ikke mer i den. (rød pære bak)

Da er det bare å starte det møysommelige ardbeidet med å plukke PC-en fra hverandre og sende inn kabinettet.

Lenke til kommentar
Takk for svarene!

Er 100% sikker på at det er strømforsyninga nå. Det lyser ikke mer i den. (rød pære bak)

Da er det bare å starte det møysommelige ardbeidet med å plukke PC-en fra hverandre og sende inn kabinettet.

Kan du ikke bare skru ut de fire skruene bak, og så trekke ut alle ledninger, og så bare sende inn poweret?

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare skru ut de fire skruene bak, og så trekke ut alle ledninger, og så bare sende inn poweret?

Har mailet med komplett, så de burde vite at det kanskje hadde vært en mulighet.

Men fikk beskjed om å bruke returknappen på nettsia. Ergo hele produktet, kabinett med psu.

Men er enig med deg at det hadde vært lettest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...