Gå til innhold

Teoriprøven for bil

redsword

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei :)

Hvordan kan jeg klare teoriprøven for bil veldig lett? jeg leser og leser og leser hele tiden! men neida.. jeg sitter igjen med 8,9,10 feil hele tiden.

Noen som har noen forslag om hvordan jeg kan forberede meg på prøva, å faktisk klare den?

Er litt VEL lei av å stryke!

Hei!

Du kan trene på teoriprøve og laste ned mange nyttige tips på www.teoritester.no

Mvh,

Andreas

Lenke til kommentar
Hei!

Du kan trene på teoriprøve og laste ned mange nyttige tips på www.teoritester.no

Mvh,

Andreas

Siden det er du (i det minste en av de) som står bak teoritester.no, kan jeg fortelle deg at dere hadde gode spørsmål men elendig system. Jeg kom til å trykke "Neste" før jeg hadde svart på spørsmålet, og da jeg trykte "Tilbake", ble hele testen ødelagt. Den viste et tomt spørsmål og 45 sjekkbokser uten noe tekst bak. Trykte jeg "Neste" igjen, hoppet jeg over flere spørsmål.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når ble det slik at det kun er 1 riktig svar på hvert spørsmål?

Før var det jo mange forskjellige alternativer som kunne være rett.

Så da blir det feil å øve på en test som er laget som denne:

Din side test

Men ikke prøv på den fikk feilmelding på spørsmål 44 av 45, så fikk aldri sett hva jeg fikk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Teoritime? Kan bare gå rett opp på biltilsynet og ta teoriprøven når vi føler for det her.

Noen velger å ha litt teori hos en kjøreskole før man tar teoriprøven.

ok, forsto det som om dere måtte bestille time hos biltilsynet påforhånd jeg.

Lenke til kommentar

jeg og fikk det intrykket Dstrand, men det er altså ikke sånn. bare møter opp før dem stenger. du må sjekke åpningstidene selv :p tirsdag har de langåpent, hvertfall på trafikkstasjonen på Forus :) så må du huske og ta med deg penger ( for å ta prøven ) og identifikasjon ( bankkort/ pass ol. )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det som er nærmest lik Teoriprøven hos biltilsynet, må nok være Teoritentamen.no

Men jeg synes ikke de er helt like. siden jeg består nesten hele tiden på Teoritentamen.no. skjønner ikke helt hvorfor! menmen.

Det er ihvertfall lærerikt på den siden da, i forhold til andre nettsider.

Lenke til kommentar
det som er nærmest lik Teoriprøven hos biltilsynet, må nok være Teoritentamen.no

Men jeg synes ikke de er helt like. siden jeg består nesten hele tiden på Teoritentamen.no. skjønner ikke helt hvorfor! menmen.

Det er ihvertfall lærerikt på den siden da, i forhold til andre nettsider.

har du bestått Teoriprøven hos bil-tilsynet enda?

Lenke til kommentar

Er testen på pc, eller på ark? Jeg kjøpte nettop 24 timers adgang til teoriprøven på teoritentamen.no og besto glatt (3 feil) Jeg består også på prove.no.. Foreslår dere at jeg bare skal prøve meg på teoriprøven hos biltilsynet eller bør jeg øve litt til? Hvor mye koster denne prøven?

Lenke til kommentar

ok, takk skal du ha. Saken er slik at når jeg leser i teoriboken min så finner jeg jo altids ting som jeg ikke kan som feks at hvis du er våken i 25-30 timer så kan dette sammenlignes med en promille på 1. Men dette spørsmålet har jeg heller aldri kommet over når jeg har prøvd meg på internett tester. Men er det liksom meningen at jeg skal kunne alt i boken, eller er det bare sånn ca det samme som på internett testene at det ofte er det samme som går igjenn? Et annet spørsmål som jeg kom på i farten er, er spørsmålene på biltilsynet slik som internett testene i den grad at du kan se hvilke svar som ikke er riktige ved bruk av sunn fornuft?

Lenke til kommentar
Et annet spørsmål som jeg kom på i farten er, er spørsmålene på biltilsynet slik som internett testene i den grad at du kan se hvilke svar som ikke er riktige ved bruk av sunn fornuft?
Noen spørsmål går på sunn fornuft. Noen inneholder små forskjeller i ordbruken (bør, må, skal, kan, osv). Og noen spørsmål krever at du faktisk kan regelverket (om ikke ordrett, så ihvertfall innholdet).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...