redsword Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Hei Hvordan kan jeg klare teoriprøven for bil veldig lett? jeg leser og leser og leser hele tiden! men neida.. jeg sitter igjen med 8,9,10 feil hele tiden. Noen som har noen forslag om hvordan jeg kan forberede meg på prøva, å faktisk klare den? Er litt VEL lei av å stryke! Endret 4. januar 2008 av redsword Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvis du har dysleksi så kan du få prøven muntlig. Hvis ikke må du bare bli god nok til å kjøre bil. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvis du har dysleksi så kan du få prøven muntlig. Hvis ikke må du bare bli god nok til å kjøre bil. Kjøre bil på teorien? Du kan vel ikke gjøre annet enn å pugge. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Teorien handler om trafikk- og bil-forståelse. Hvis du er vant med å kjøre i trafikken, så skal det heller ikke være noe problem å klare teoriprøven. Pugging ol. er ikke mye vits i. Du må rett og slett forstå hva trafikken handler om. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvis du har dysleksi så kan du få prøven muntlig. Hvis ikke må du bare bli god nok til å kjøre bil. Kjøre bil på teorien? Du kan vel ikke gjøre annet enn å pugge. Teskje: For å være god til å kjøre bil innebærer det at man kan trafikkreglene og skjønner de. Lenke til kommentar
redsword Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 jeg er ferdig med alt grunnleggende da.. sånn som kjøring osv. trengte bare 2 kjøretimer også. er vant til å kjøre bil. kan jo alt om vikeplikt. men spørsmålene på teoriprøva er jo helt FUCKED! flere svar som kan være rett å sånn. blir forvirra jeg Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 flere svar som kan være rett å sånn. blir forvirra jeg Det er bare ett av svarene som er korrekt. Hvis du mener noe annet, så har du ikke full kontroll på systemet. Eller så er du ikke observant nok. Lenke til kommentar
redsword Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 alltså... når du ser spørsmålet.. så kan det være 2 svar som er helt like.. det var det jeg mente. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 To svar er aldri like. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 To svar er aldri like. Nei, men de ligner ofte veldig, så det er viktig å tenke seg godt om før man svarer. Ellers så er det bare å lese mye, pugg tall og fokuser på tall og ting du trenger å huske, resten kan du lett svare bare ved å tenke logisk. Husk også at hvis du er i tvil så er ofte det lengste svaret korrekt, det kan være greit å huske hvis du er helt blank på en oppgave. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Tok prøven i 2003, så den har blitt endret etter det. Kort forklart er det tilstrekkelig å ha lest det markerte området i boken, samt ha litt generell trafikkforståelse. Kan ikke tenke meg at prøven har blitt så mye verre på 4 år. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Husk at selv om mange alternativer virker riktige og fornuftige som svar, må du prioritere det svaret som er riktigst i henholdt til spørsmålet. Et spørsmål kan f.eks være: Hva må du alltid huske å ha med i bilen når du kjører? Da kan alternativene bl.a være varselstrekant, vognkort og førerkort. Det som er riktig her er førerkort fordi du aldri kan kjøre uten dette. Likevel er de andre alternativene også riktige, men førerkort kommer alltid først i en lang rekkefølge av alternativer under normale forhold. Mange av spørsmålene er enkle, andre er vanskeligere og noen er forvirrende. Du må bare lære deg å forstå trafikkregler og situasjoner samt analysere spørsmål og alternativer grundig. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Prøv denne du. Ja det koster noen kroner, men den er veldig lik teoriprøven. Kjør gjennom den en del ganger så går det greit skal du se. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg kjøpte 12 timers tilgang til tester på www.teoritentamen.no og i tillegg bestillte jeg et "spill" til mobilen som jeg svarte på når jeg f.eks satt på nattevakt og kjeda meg, eller på bussen osv. Jeg fikk 1 feil på teoriprøven, og jeg leste ikke noe særlig i boka. Prøvene jeg tok på nettsiden ovenfor fortalte meg hvilke ting jeg måtte lære mer om, og jeg gikk gjennom det kapittelet jeg hadde problemer med. Skal innrømme at jeg var nervøs mens jeg tok prøven, og hadde lite aning om jeg kom til å stå eller ikke. Jeg vet hvilket spørsmål jeg fikk feil på, og det irriterer meg fordi jeg retta det fra det jeg trodde det var først (som var riktig) til det som var feil... Lenke til kommentar
granny Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Veldig lurt å prøve seg på de testene som er å finne på nettet.. f.eks. www.prove.no Må innrømme at jeg "strøyk" tre ganger før jeg klarte den selv om jeg har hatt førerkort i .... mange år.. hmmm.. Det hjalp ihvertfall datteren min etter å ha strøket 2 ganger... Lykke til! Lenke til kommentar
Dstrand Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg har selv prøvd meg på www.prove.no og jeg strøk første gangen med 1 feil og andre gangen bestod jeg uten og ha lest boka=) Håper det går like bra når jeg skal ta den hos biltilsynet:) Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 En av grunnene til at det var så enkelt for min del var at jeg hadde lappen på moped/scooter fra før av, og kjente godt til alle reglene for trafikken. Det eneste jeg trengte å lære om var ting som gikk direkte på bil å gjøre. (bremselengde, regler for utstyr på bil + +) Lenke til kommentar
Dstrand Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Har ikke moped lappen jeg, men det var jo ganske logiske de spørsmålene som gikk på bil og bremselengde osv. synes jeg vertfall. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Husk at selv om mange alternativer virker riktige og fornuftige som svar, må du prioritere det svaret som er riktigst i henholdt til spørsmålet. Et spørsmål kan f.eks være: Hva må du alltid huske å ha med i bilen når du kjører? Da kan alternativene bl.a være varselstrekant, vognkort og førerkort. Det som er riktig her er førerkort fordi du aldri kan kjøre uten dette. Likevel er de andre alternativene også riktige, men førerkort kommer alltid først i en lang rekkefølge av alternativer under normale forhold. Mange av spørsmålene er enkle, andre er vanskeligere og noen er forvirrende. Du må bare lære deg å forstå trafikkregler og situasjoner samt analysere spørsmål og alternativer grundig. Du skal ikke kunne få slike oppgaver som du nevner der. Ingen av oppgavene jeg fikk på teorien hadde mer enn ett rett svar, selv om flere alternativer kan virke logiske så er de ikke riktige. I ditt eksempel er det jo tre riktige svar. Om du skulle få motorstopp e.l. er det mye kjekkere å ha med varseltrekant enn førerkort. Tenk aldri under "normale forhold". F.eks. når man kjører i mørket; ikke anta at det ikke kommer bil fra den uoversiktlige veien til høyre fordi du ikke ser kjørelys. Fører kan ha glemt å skru på lysene eller de kan være defekte. Selv småleste jeg på teorien fra jeg begynte å kjøre til jeg tok teorien. Neppe mer enn et kvarter av gangen, og ikke ofte. Etter noen måneder hadde jeg vært igjennom boka og teoriprøva skulle tas. Leste igjennom boka en gang til to dager før prøva, tok diverse prøver på nettet og leste meg opp på de tingene jeg feilet på dagen før. Bestod med én feil. Det hjelper ikke å lese om du ikke konsentrerer deg og prøver å få med deg det som står i boka. Lenke til kommentar
Dstrand Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 På teorien prøven som er nå er det bare ett rett svar på hver oppgave. Eller tar jeg helt feil? For jeg har bare tatt prøven på prove.no og teoritenamen.no og der er det hvertfall slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå