Tjohei Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) I Elkjøp-avisa dukket Toshiba Equium A200-1V0 opp til 4995,-. Den har Dual Core på 1.46 GHz, 2GB ram og 120GB harddisk. Jeg syns det så ut som et bra tilbud, men jeg klarer ikke å finne noe informasjon om denne på nettet eller i prisguiden. Er det noen som har erfaringer med denne PC-en? Endret 5. januar 2008 av Tjohei Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Trur det bare er Elkjip som fører denne her i landet og det seier litt. Fant pris på den i sverge og det var den 1k spenn dyrere. Men trur ikkje det er noko pc å satse på. Litt info om pcen: Linky Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Trur det bare er Elkjip som fører denne her i landet og det seier litt. Fant pris på den i sverge og det var den 1k spenn dyrere. Men trur ikkje det er noko pc å satse på. Litt info om pcen: Linky Det er selvfølgelig de samme som eier det. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 I forhold til prisen ser det ut som en helt grei pc for de som ikke har de største kravene. Med 2GB minne bør Vista kjøre nogenlunde greit også. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Trur det bare er Elkjip som fører denne her i landet og det seier litt. Fant pris på den i sverge og det var den 1k spenn dyrere. Men trur ikkje det er noko pc å satse på. Litt info om pcen: Linky Du finner den på Toshiba's Norske sider: http://nordic.computers.toshiba-europe.com...ERIES_ID=128462 så dette er ikke et uoffisielt produkt fra Toshiba. Hvordan kan du si at den ikke er noe å satse på når ikke trådstarter sier noe om hva den skal brukes til? Endret 4. januar 2008 av Jan-E. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Tar det som et hint. Maskinen skal brukes til surfing, epost, word, litt filmtitting og sånt, og spilling er ikke prioritert. Pc-en bør være holdbar, ha et godt tastatur, ok lyd i høyttalerne og bør kunne gjøre jobben de neste fem åra. Lenke til kommentar
jesper90 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 PC-en fikk slakt på billig pc testen til hjemmepc.no Var forøvrig lefdals sin hp compaq til 4999 som stakk av med seiern. Lenke til kommentar
branick Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 PC-en fikk slakt på billig pc testen til hjemmepc.no Var forøvrig lefdals sin hp compaq til 4999 som stakk av med seiern. Link til testen hvor de to maskinene er testet opp mot hverandre takk Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Vil du ha en billig, god laptop med lang levetid satser Lenovo sin N200-serie som er på skamsalg fra tid til annen. Hvis pris er eneste kriterie så er vel Fujitsu Siemens sin Amilo ganske rimelig priset. (Eks: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...8;c:36159;r:pg) -KJ EDIT: Blandet Esprimo med Amilo... EDIT2: Stryk den biten om desktop-teknologi. Gikk litt fort i svingene når jeg leste specs. Beklager. Men jeg mener fortsatt resten av det jeg sa om anbefalinger. Endret 5. januar 2008 av jevel Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 1gb minne er kanskje ikke det man helst blander med vista Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Neida, men heller ikke det dyreste man legger til... Vil forøvrig gjøre oppmerksom på at jeg tok 100 % feil i første post her. Leste feil på CPU, og dette er Dual-Core Mobile basert på Yonah, bare med lavere ytelse. Retter det i min første post. -KJ Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Ikke for å trådjacke, men en ting hadde det likevel vært greit å få svar på, er kvaliteten på de innebygde grafikkløsningene på disse maskinene så laber at ikke half life 2, et spill fra 2004, lar seg kjøre på laveste instillinger? Endret 5. januar 2008 av Lilac1 Lenke til kommentar
jesper90 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 lurer på det samme selv, alle de som er vant til sykt bra pcr sier liksom at alle de billige laptoppene har verdens dårligste skjermkort. Tviler på de er så extremt dårlig. Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Njaa, Har en kamerat som har en laptop med Intel GMA 950. Den kjører CS:S fint. Så nei, det går fint ann å spille på slike grafikkløsninger. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Var forøvrig lefdals sin hp compaq til 4999 som stakk av med seiern. Er også litt nysgjerrig på hvilken HP det var. Finner ingen HP til 5 Munch hos Lefdal nå. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg har selv en Thinpad med GMA 950 og den drar Portal sånn akkurat i 1024 x 768 på laveste innstillinger. Tør ikke si noe om hvordan det blir med mange modeller / litt action, men tviler på at man kan forvente de helt store spillopplevelsene. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Var forøvrig lefdals sin hp compaq til 4999 som stakk av med seiern. Er også litt nysgjerrig på hvilken HP det var. Finner ingen HP til 5 Munch hos Lefdal nå. Har du sjekket den jeg linket til i det hele tatt? Core Duo og 120GB disk. Du kan kjøpe deg opp til 2GB minne og fortsatt ha penger igjen til frakt og mer til i forhold til den du hadde kikket på. -KJ Endret 5. januar 2008 av jevel Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Jada, jeg har det, og lest testen på HW.no. Ser jo ut som et knallkjøp, men jeg var ikke helt overbevist. Er ikke så glad i blank skjerm og integrert webkamera, så derfor myser jeg litt rundt etter andre alternativer som kanskje ville treffe bedre. For jeg er villig til å legge på en lapp eller to hvis jeg finner "den rette". Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hvis du har to lapper til så kan du ikke gå feil med en Thinkpad R61! Bygget på samme lest som T61. Knall byggekvalitet, masse ekstra fetaures og strålende kritikker over hele fjøla. Trekker vel ikke akkurat ned at den kommer med WinXP heller. http://www.gs.no/shop/index.wa2?ParentProductId=21039 Vær obs på at det er den nederste prisen som er inkl. mva. -KJ Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Er det bare meg, eller er elkjøppc'en langt bedre spesifisert enn lenovoen til bare litt mer penger? Elkjøp Toshiba A200 Prosessortype (CPU) Intel Pentium Dual-Core Prosessornummer T2310 Prosessorhastighet i Ghz 1,46 Minnetype (RAM) DDR2 Minnehastighet i MHz 667 Minne i MB 2 048 Maksimalt oppgraderbart minne i MB 2 048 Cache i Kb 1 024 Lagringskapasitet i GB 120 Harddiskhastighet i rpm 5 400 Lydkort i bit 16 Skjermkorttype Intel Graphics Media Accelerator X3100 Delt videominne i MB 358 4990kr Komplett.no Lenovo N200 Prosessor Intel Celeron M530 / 1.73 GHz Cache-minne 1 MB - L2 Cache RAM 512 MB (installert) / 3 GB (maks.) Type DDR II SDRAM - 667 MHz - PC2-5300 ( 1 x 512 MB ) Grafikk-kontroller Intel GMA X3100 Harddisk 120 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm 4490kr Elkjøpen virker for meg som et bra kjøp. x3100brikken foran 950'en skader heller ikke, om du er mer spillinteressert enn... vel, noen som virkelig ikke er spillinteresserte Merk at Komplettmaskinen leveres med 1 stk ekstra 1gig rambrikke for totalt 1,5 gig ram. Endret 5. januar 2008 av Lilac1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå