Carl M Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Nå har "bloat" aldri betydd bløt. Bloat = skryt, så skrytevare eller oppblåst (som du sier) er korrekt. lol nei, boast = skryt, bloat = svelle/oppblåst nub Carl Ikke det at dette på død og liv skal bli en post for språkfantaster, men du må ta nesa opp fra ordboka. Det engelske språket inneholder mer enn det den tradisjonelle Engelsk-Norsk ordboka di inneholder. Spør en hvilken som helst amerikaner eller engelskmann hva det betyr når han f.eks. sier: "Yeah, the guy bloated about it for days....." Hva vet du om hva min ordbok inneholder? Og hva er poenget med ordbøker enn om ikke å ha presise oppføringer av så mange ord som mulig? Lell, la oss brenne alle ordbøker, faglitteratur og fagtekster noen gang laget! De inneholder jo mindre informasjon enn vi kan utvinne fra en hvilken som helst kar på gata! Formelt sett: nei og nei Dessverre er det ikke korrekt i uformell slang-sammenheng heller. "Bloat" betyr ikke "skryte" i noen sammenheng. Jeg kan konferere med en hvilken som helst ordbok/oppslagsverk, eller en hvilken som helst amerikaner(f.eks meg), eller en hvilken som helst engelskmann(f.eks en kamerat, som jeg er redd bare hadde ledd av det). III le lo, ledd (norr hlæja, besl med latter) frambringe ensartede, støtvise lyder gjennom munnen som uttrykk for munterhet el. glede, el. hån, forakt e l; skratte, flire begynne å le / le hjertelig / le av, over, til noe / le så tårene triller / le hånlig / narr meg ikke til å le! / hvis han gjør det, ler jeg meg i hjel / få noen til å le / le på riktig sted / le en rett opp i ansiktet / le en ut gjøre en til latter / refl: le seg fillet, skakk Se om du kan finne en hvilken som helst nordmann som kan bekrefte at "le" også kan bety "være enig i" så kan vi være enige! se: googe om "bloated about" Carl Lenke til kommentar
pstub Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Nok språk-diskusjoner! Kan noen fortelle meg hvordan jeg blir kvitt den røde bobla som irriterer meg fordi jeg frivillig har slått av UAC UTEN å bruke dette smarte programmet? Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Nok språk-diskusjoner! Kan noen fortelle meg hvordan jeg blir kvitt den røde bobla som irriterer meg fordi jeg frivillig har slått av UAC UTEN å bruke dette smarte programmet? Når du er inne i sikkerhetssentermenyen i kontrollpanelet, vil det i den blå kolonnen til venstre stå; "Endre hvordan Sikkerhetssenter varsler meg". Trykk på den og du kan slå av varslingen. Ulempen er at du ikke får varsel om andre ting fra sikkerhetssenteret da. Eventuelt kan det være en option i antivirusen. I norton har jeg for eksempel valget om å ikke vise varslinger fra sikkerhetsenteret i det hele tatt, eller f. eks. ikke vise varsler om UAC. Endret 4. januar 2008 av mOkk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Haha , verdiløst spør du meg. Det slår ikke av noen "tjenester (services)" men disabler noen funksjoner. Tjenestene (service) går uansett . Når jeg startet dette "programmet" hadde jeg grønt kryss på samtlige allerede bortsett fra kill services etter 5000ms. Lenke til kommentar
DaggyBarlander Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Kan programmet sørge for å holde brannmuren (den innebygde) påslått? Det klarer i hvertfall ikke Vista. Hver gang jeg kobler til nettet skrur den seg av, så jeg manuelt må skru den på igjen. Noen som har hjelp her? (mistenker den nå avinstallerte Norton-trial-pakken som lå installert ved kjøp). Lenke til kommentar
oplsande Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Med programmet Vista4Experts kan du på en enkel måte slå av innebygde Vista-funksjoner du ikke vil ha. Les mer En ting er hvordan man slår av eller slår på funksjoner, men jeg vil faktisk bli kvitt Vista og legge inn XP på min nye maskin. Vista godtar ikke direkteformatering fra XP cd`n, og overser forsøket på å formatere denne. Hvordan gjør jeg det på enkleste måte ? Hvordan fjerne Vista for å legge inn XP ? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det eneste irriterende jeg har på min Vista er at jeg alltid har et påloggingsikon midt på skjermen når jeg starter maskinen etter å ha logget ut. Hvordan blir jeg kvitt noe slikt (gå rett inn i Vista) ? sorry at det ble litt off topic.. Lenke til kommentar
Unox Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Med programmet Vista4Experts kan du på en enkel måte slå av innebygde Vista-funksjoner du ikke vil ha. Les mer En ting er hvordan man slår av eller slår på funksjoner, men jeg vil faktisk bli kvitt Vista og legge inn XP på min nye maskin. Vista godtar ikke direkteformatering fra XP cd`n, og overser forsøket på å formatere denne. Hvordan gjør jeg det på enkleste måte ? Hvordan fjerne Vista for å legge inn XP ? Last ned Gparted, boot det opp og formater disken, så kan du installere XP som du vil Lenke til kommentar
Doc_Holister Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det eneste irriterende jeg har på min Vista er at jeg alltid har et påloggingsikon midt på skjermen når jeg starter maskinen etter å ha logget ut. Hvordan blir jeg kvitt noe slikt (gå rett inn i Vista) ? sorry at det ble litt off topic.. enkelt å fjærne innloggings icon i xp og Vista, skriv control userpasswords2 i kjørfeltet, det dukker da opp et vindu som skulle være selvforklarende Lenke til kommentar
tjomi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det eneste irriterende jeg har på min Vista er at jeg alltid har et påloggingsikon midt på skjermen når jeg starter maskinen etter å ha logget ut. Hvordan blir jeg kvitt noe slikt (gå rett inn i Vista) ? sorry at det ble litt off topic.. Ikke at jeg er en ekspert, men jeg tror du må ha kun en bruker og ikke noe passord. Men jeg vet ikke om det går ann å ha en bruker uten passord i Vista. Lenke til kommentar
Doc_Holister Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det eneste irriterende jeg har på min Vista er at jeg alltid har et påloggingsikon midt på skjermen når jeg starter maskinen etter å ha logget ut. Hvordan blir jeg kvitt noe slikt (gå rett inn i Vista) ? sorry at det ble litt off topic.. Ikke at jeg er en ekspert, men jeg tror du må ha kun en bruker og ikke noe passord. Men jeg vet ikke om det går ann å ha en bruker uten passord i Vista. den kontoen du fjerner innloggings icon/passord for vil alltid starte opp, det er korekt, du kan også ha konto uten passord i vista Lenke til kommentar
Machz Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Med programmet Vista4Experts kan du på en enkel måte slå av innebygde Vista-funksjoner du ikke vil ha. Les mer En ting er hvordan man slår av eller slår på funksjoner, men jeg vil faktisk bli kvitt Vista og legge inn XP på min nye maskin. Vista godtar ikke direkteformatering fra XP cd`n, og overser forsøket på å formatere denne. Hvordan gjør jeg det på enkleste måte ? Hvordan fjerne Vista for å legge inn XP ? Hvorfor ikke bare boote fra XP cden og formatere disken før installasjon? Lenke til kommentar
Unox Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Etter hva jeg skjønte, fungerte ikke det, men Endret 5. januar 2008 av Unox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå