jokkeS Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Hvordan overclocke HP pavilion dv 9687? er det noe å tjene på det og hvordan gjør jeg det? og selvfølgelig kan jeg skade maskinen ? ja, jeg er litt Noob med overclocking etc. Takk for svar! Endret 4. januar 2008 av jokkeS Lenke til kommentar
Pavel Nedved Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hvordan overclocke HP pavilion dv 9687? er det noe å tjene på det og hvordan gjør jeg det? og selvfølgelig kan jeg skade maskinen ? ja, jeg er litt Noob med overclocking etc. Takk for svar! Vell, selvsagt kan du skade maskina, overclocking er ikke anbefalt fra produsentene. Men du kan tjene utrolig mye. Og regner med du ikke tjener altfor mye, da du sansynligvis har en kjiiip CPU. Og uansett, har CPU'en dårlig vifte på seg i en bærbar. Men ja, tror du kan klokke litt, feks. fra 2 Ghz til 2.2- 2-3- 2.4...ell noe sånt....men ikke så veldig mye mer... BTW: hvordan cpu har du? AMD x2? ell core2duo? Intel CPU'en ville du nåd lengst med ihvertfall..... Men du må også huske at varmeutviklinga blir betydlig høyere......og varmere i maskina... Jeg ville ikke hatt de aller største forhåpninga, men du kan selvsagt overklokke den litt. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du er heldig hvis du får den opp 100 MHz, og da kræsjer mest sannsynlig HDDen din da laptoper ikke har PCI lock , og klokking må taes via Windows... Lenke til kommentar
Pavel Nedved Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Du er heldig hvis du får den opp 100 MHz, og da kræsjer mest sannsynlig HDDen din da laptoper ikke har PCI lock , og klokking må taes via Windows... Hmm....det er såpass, jah.....er viften på en bærbar sååå dårlige? BTW: Jeg snakket bare om hva jeg trodde.... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hmm....det er såpass, jah.....er viften på en bærbar sååå dårlige? BTW: Jeg snakket bare om hva jeg trodde.... Ja, en kombinasjon av det, dårlig chipsett og ingen PCI lås Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Er det noe på laptop som skal klokkes, er det GPU. Da ville jeg anbefalt RivaTuner, men det er ikke alle laptopskjermkort som kan klokkes. Og for guds(og laptopens) skyld, pass på temperaturene! Bruk f.eks Everest, eller CoreTemp til CPU samt Rivatuner til skjermkort. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Er jo noen av de ASUS pcene som har slik program som gjør at du overklokker. Du bare trykker på en knapp i programmet, også har du overklokka. Hvet ikke hva det ASUS programmet heter, men det er det sikkert noen andre som hvet Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Å overklokke en laptop noe særlig - det være seg cpu eller gpu er IKKE smart!! Kjøleløsningene på en laptop er allerede marginale - ja på mange modeller for svake i utgangspunktet. Hvis du overklokker vil det utvikles mye mer varme, legg til litt støv og dårlig luftsirkulasjon og du har en defekt laptop.... I tillegg har du momentet att hovedkortene på laptops ikke er laget for overklokking med de problemer det innebærer. Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Overklokker du en bærbar så er viftestøy stort sett dt eneste du oppnår pluss en ustabil maskin. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 har ikke bærbare PC-er låst FSB slik at overklokking uansett ikke lar seg gjøre? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 har ikke bærbare PC-er låst FSB slik at overklokking uansett ikke lar seg gjøre? Jo, i BIOS. Men det kan gjøres via Windows på noen maskiner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå