Montanaaaa Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Har alltid trodd at lcd var tingen. Trodde det var slik at plasma var gammel teknologi og lcd skulle ta over plasma med tiden. Etter å ha lest litt her inne og hørt hva andre sier, så virker det som plasma er det beste for vanlig tv titting, film og spill. Mens lcd gjør seg best hvis du skal koble pcen til tven. Kanskje det var de eldre plasma modellene som var dårlige, mens de nyere modellene er fullt på høyde med lcd og kanskje enda bedre. Jeg husker for et par år siden hvor man kunne få 40" plasmaskjermer for 9999 kr på elkjøp, disse var ikke særlig gode da jeg spilte på dem hos en bekjent. Så hvis man skal ha en tv for tv titting, film, playstation 3 og sport på tv, er det plasma som er tingen i 10 000 kr klassen? Noen som har noen å anbefale? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 En liten rettelse. LCD er bedre til PC bruk og spilling. mest p.g.a. problemer med innbrenning på plasma.. PC og spill er vel de to tingene som har mest stillestående bilder på skjermen? i 10k klassen tror jeg jeg ville kjøpt en plasma, med mindre du absolutt må ha fullHD... Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Siden du skal spille PS3 vil antagelig en Full-HD LCD skjerm være noe for deg. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg har en 42" Panasonic 70PX ett eller annet støtter opptil 1080p, kjøpte på komplett for 12k for noen mnd siden og bruker den til PS3, X360, Wii, PC, DVD og har ikke noe som helst å utsette på noe. Innbrenning er et altfor "oppskrytt" fenomen, oppstår kun ved veldig lange økter og kan stort sett fjernes ved å la tv stå på en "snø" kanal litt eller bare se på tv. Har opplevd en svak innbrenning (kun synlig ca 15cm fra skjermen) svitsjet over på en kanal med bare snø og lot den stå der i 3-4 min og problemet var borte. Dessuten minker sjansen for innbrenning jo mer du bruker apparatet, PS3 og X360 samt Wii dimmer jo også bildet hvis man glemmer å slå av konsollen. Kommer aldri til å kjøpe LCD, da venter jeg heller på SED eller annen "overgår CRT" teknologi. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå