Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

klient/tjener-arkitektur?

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til dette har funnet litt info om det på pcworld-

klient/tjener-arkitektur: en arkitektur der dataene lagres på en dedikert maskin (tjener) mens manipuleringen av dem kan skje på flere mindre maskiner (klienter) som er koblet opp mot tjeneren. Fordelen er at tjeneren ikke belastes mer enn nødvendig, og at dataene kan manipuleres på ulike måter hos de ulike klientene, og gjerne presenteres på en brukervennlig måte, f.eks. via et grafisk brukergrensesnitt på klienten (f.esk. Windows).

Er det noen av dere der ute som har satt opp dette og som kan gi meg litt mer info? eller har noen bra sider om nettverk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig databaseløsning vil jeg tro. Mye brukt er Oracle databaser, som man redigerer via ett inutivt brukergrensesnitt, som f.eks Unique. Eneste jeg kommer på i farten. Mulig de også mener tynnklient løsninger. Men det krever endel prosessorkraft på serveren.

Lenke til kommentar

Hmmm... ikke akkurat det jeg hadde tenkt meg :-? menmen :p

Det jeg egentlig trenger hjelp til er et nettverk med 3 vanlige pcr og brukerene skal kunne logg seg inn på hvem som helst av disse og finne sitt eget brukerområde. Hvordan ville dere satt opp dette ? :shrug:

Ingen server.....

Lenke til kommentar
Må nok ha en server da ja. Det som popper opp i hodet mitt er Windows 2000 server med roaming profiles.

Takker og bukker, men dette har jeg ikke vært borti.. du har ikke en link eller no om dette?..

Er godt mulig at jeg har misforstått... men

oppgaven er sånn at jeg skal ha 2 pcr med win95 og en med 2000 (valgfritt) eller no.. og disse skal være koblet sammen i et nettverk.. det er 3 brukere på nettet og de skal kunne logge seg på hvem som helst av de 3 pcene og finne sitt brukerområde.. hva er det smarteste å gjøre her.. Ingen server....

Eller er jeg helt på jorde nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...