Atlesen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hallo.. Tenkte på å kjøpe meg en extern harddisk på 320 GB.. Hjelper den på hastigheten? Er en bærbar på 80 GB den skal på.. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) hvilken hastighet er du tenker på? overføringshastighet? Om det vil hjelpe kommer ann på disken du allerede har og hvordan du skal kople den nye disken til pcen din. Mest sannsynlig vil du ikke oppnå noen hastighet økning, heller tvert imot. Endret 4. januar 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 hvilken hastighet er du tenker på? overføringshastighet? Om det vil hjelpe kommer ann på disken du allerede har og hvordan du skal kople den nye disken til pcen din. Mest sannsynlig vil du ikke oppnå noen hastighet økning, heller tvert imot. Tregere? Tenkte på en Western Digital 320 eller 500 GB.. Lurt eller ikke? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Forklar problemstillingen din bedre, så det blir forståelig for alle. Planlegger du å legge inn windows på den eksterne disken og kjøre det derfra, er det en dårlig ide som ikke vil gi deg noe mer fart ihvertfall. Om disken din er snart full og du vil legge over filer for å lette trykket, kan dette hjelpe om disken er breddfull i dag, noe som setter ned farten. Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Forklar problemstillingen din bedre, så det blir forståelig for alle. Planlegger du å legge inn windows på den eksterne disken og kjøre det derfra, er det en dårlig ide som ikke vil gi deg noe mer fart ihvertfall. Om disken din er snart full og du vil legge over filer for å lette trykket, kan dette hjelpe om disken er breddfull i dag, noe som setter ned farten. Har igjen ca 20 gb, vil ha den litt raskere.. Men ER det LURT, eller IKKE? Alle klager på att serveren min lagger på cs 1.6, hvordan får jeg den bedre? Reiser å kjøper ekstern om 2 timer ca, hvis jeg ikke får noen svar.. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Du vil bare få mer plass til å lagre filer. Noe raskere vil det ikke gå. Noe som sannsynligvis vil hjelpe mye mer, er å oppgradere RAM (som oftest lett på en bærbar) eller CPU (stort sett umulig på en bærbar). Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 det kan jo ha med internetthasitighete, din.. sjekk opp hva du har på en internett speed måler.. om ikke. oppgrader ram/cpu.. HDD hjelper ikk hastigheten pånoen måte. det gir deg bare mer plass og lagre filer som musikk og filmer osv på. Lenke til kommentar
Larsiman Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Forklar problemstillingen din bedre, så det blir forståelig for alle. Planlegger du å legge inn windows på den eksterne disken og kjøre det derfra, er det en dårlig ide som ikke vil gi deg noe mer fart ihvertfall. Om disken din er snart full og du vil legge over filer for å lette trykket, kan dette hjelpe om disken er breddfull i dag, noe som setter ned farten. Har igjen ca 20 gb, vil ha den litt raskere.. Men ER det LURT, eller IKKE? Alle klager på att serveren min lagger på cs 1.6, hvordan får jeg den bedre? Reiser å kjøper ekstern om 2 timer ca, hvis jeg ikke får noen svar.. Laggingen din kan komme av mange andre ting enn harddisktreghet. Hva med internettlinjen din ut???, Minne, CPU, hovedkort hastigheter. Hva annet gjør din PC samtidig med å serve CS? Spyware? Sjekk task manageren for prosesser som ligger i bakgrunn å stjeler alt minne og CPU. Det siste jeg ville tenkt på er at harddiskplassen treger ned serveren din. Min erfaring er at en PC begynner som regel å bli merkbart tregere når du har under 8-10% ledig diskplass. Men dette gjelder på diskintensive oppgaver som oppstart, starting av programmer, cache etc. Ren CPU og minnejobbing som en CS server bruker mest av har lite med harddisk å gjøre. Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Forklar problemstillingen din bedre, så det blir forståelig for alle. Planlegger du å legge inn windows på den eksterne disken og kjøre det derfra, er det en dårlig ide som ikke vil gi deg noe mer fart ihvertfall. Om disken din er snart full og du vil legge over filer for å lette trykket, kan dette hjelpe om disken er breddfull i dag, noe som setter ned farten. Har igjen ca 20 gb, vil ha den litt raskere.. Men ER det LURT, eller IKKE? Alle klager på att serveren min lagger på cs 1.6, hvordan får jeg den bedre? Reiser å kjøper ekstern om 2 timer ca, hvis jeg ikke får noen svar.. Laggingen din kan komme av mange andre ting enn harddisktreghet. Hva med internettlinjen din ut???, Minne, CPU, hovedkort hastigheter. Hva annet gjør din PC samtidig med å serve CS? Spyware? Sjekk task manageren for prosesser som ligger i bakgrunn å stjeler alt minne og CPU. Det siste jeg ville tenkt på er at harddiskplassen treger ned serveren din. Min erfaring er at en PC begynner som regel å bli merkbart tregere når du har under 8-10% ledig diskplass. Men dette gjelder på diskintensive oppgaver som oppstart, starting av programmer, cache etc. Ren CPU og minnejobbing som en CS server bruker mest av har lite med harddisk å gjøre. Ok.. Men hva er task manager? EDIT: Har ikke på noen ting,har steam, dedicated server og 1.6.. Endret 4. januar 2008 av data-nerd Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Task manager er den som kommer opp når du trykker ctrl+alt+delete for å si det enkelt Der kan du se alle pågående prosesser og avslutte ting som virker mistenksomt. Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Passer dette på en Asus A6r? Samsung hårddisk 320 Gb SATA 16 Mb og CORSAIR 1024MB DDR2 SO-DIMM PC4200 Atle Task manager er den som kommer opp når du trykker ctrl+alt+delete for å si det enkelt Der kan du se alle pågående prosesser og avslutte ting som virker mistenksomt. Ok Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 1. Sjekk internetthastigheten din. Hardware.nos speedometer er greit her. Du bør ha en internettlinje på minst 10 megabit (10 000 kb/s) hver vei for å drive en spillerver (CS-server). Det er min mening da. Kan sikkert klare deg med litt lavere hastighet. 2. Sjekk task manager (Oppgavebehandling - CTRL + ALT + Delete) for hvilke programmer som bruker prosessor-kraft og minne når Steam og CS-serveren ikke kjører. Om noe bruker veldig mye minne eller prosessor-kraft bør du vurdere å skru av disse prosessene. Ikke skru av en viktig prosess om du ikke vet hva det er. 3. Skjør en virus/spyware scan så blir du kvitt prosessor og minne-krevende drit fra maskinen. Enkelte spyware og virus spiser opp store mengder maskinkraft. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 kan også anbefale ett program som heter CCleaner.(google det) dette gir deg ypperlige muligheter til og rydde oppp i REG og oppstartsprosesser.. VIKTIG: ikke bare slett masse dritt, da endre du med en pc som ikke funker. vit hva du driver med. Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 kan også anbefale ett program som heter CCleaner.(google det)dette gir deg ypperlige muligheter til og rydde oppp i REG og oppstartsprosesser.. VIKTIG: ikke bare slett masse dritt, da endre du med en pc som ikke funker. vit hva du driver med. Har CCleaner.. Men noen som vet om delene passer? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Angående rammen: har må du bare åpne den og se hva slags ram som ligger i nå ågså kjøpe samme brikke i litt større version. ser du planlegger og kjøpe en 1gig ram brikke. tror ikke det vil koste stort og gå opp til en 2 gig brikke her. evt 1gigx2, antar da at u har 1 gig i åc'n nå(512mbX2). HDD bør ikke være no problem.. alle nyere PC-er støtter eksterne haddisker. så lenge du har tilkoblinger nok til det.. -PixlFace Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Angående rammen: har må du bare åpne den og se hva slags ram som ligger i nå ågså kjøpe samme brikke i litt større version.ser du planlegger og kjøpe en 1gig ram brikke. tror ikke det vil koste stort og gå opp til en 2 gig brikke her. evt 1gigx2, antar da at u har 1 gig i åc'n nå(512mbX2). HDD bør ikke være no problem.. alle nyere PC-er støtter eksterne haddisker. så lenge du har tilkoblinger nok til det.. -PixlFace Har 512 fra før.. Står på onoff sine sider att den skal passe.. Bør den gjøre det da? https://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vP...markID=11-16-15 Passer den? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) hvordan i alle dager skal du få plass til denne harddisken? bytte den ut me den andre? eller er dette en dritdtor laptop med plass til to, om ikke må du fjerne cd/dvd brenneren for og få plass til denne.. Hvorfor ikke stasjonær? du bør absolutt oppgradere RAmen da ja.. til minst 1024 gig.. ville nå heller gått for 2048 gig jeg da men.... Endret 4. januar 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 hvordan i alle dager skal du få plass til denne harddisken? bytte den ut me den andre? eller er dette en dritdtor laptop med plass til to, om ikke må du fjerne cd/dvd brenneren for og få plass til denne..Hvorfor ikke stasjonær? du bør absolutt oppgradere RAmen da ja.. til minst 1024 gig.. ville nå heller gått for 2048 gig jeg da men.... Bytte den ut mot den andre ja.. Maks grensa er på 2gb.. MEn passer den, og er det vanskelig? Er det vanskelig å bytte ram og harddisk?? Passer begge, eller? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) du sier jo selv at RAM'en passer.. men så lenge det er en 2,5" HDD vil den nok passe fint.. OG ja, det er meget lett og bytte. om di ikke vil miste alt du har på PC-en nå vil jeg anbefale deg og ta en backup for så og føre den rett inn på nye disken, så lenge den ikke er helt oppfylt av dritt da.. MEN: kan jeg spørre deg hvorfor du vil bytte ut den interne haddisken?? det er mye lettere og bare kjøpe en ekstern en.. Endret 4. januar 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 du sier jo selv at RAM'en passer.. men så lenge det er en 2,5" HDD vil den nok passe fint..OG ja, det er meget lett og bytte. om di ikke vil miste alt du har på PC-en nå vil jeg anbefale deg og ta en backup for så og føre den rett inn på nye disken, så lenge den ikke er helt oppfylt av dritt da.. Ok, da kommer jeg til å spørre de på onoff,ettersom jeg er i sverige nå.. 1990 takk til alle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå