Tjuls Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 CD-Romene mine syns ikke i min datamaskin.. jeg gikk i enhetsbehandling og fant dem der, og begge med et gult utropstegn. dette var feilmeldinga på begge to: Windows kan ikke starte denne maskinvareenheten fordi konfigurasjonsinformasjonen (i registeret) er ufullstendig eller skadet. (Kode 19) dette skjedde bare plutselig en dag og jeg aner ikke hva som er galt.. noen som har noe forslag som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Prøv å installer ny firmware. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Prøv å installer ny firmware. Enig... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Prøv å installer ny firmware. Hvis enhetene virket til dette plutselig skjedde, hvordan skal ny firmware hjelpe? Ut fra informasjonen er det entryer i registeret som er blitt skadet på et eller annet vis. Jeg mener at her må det enten reparasjon eller nyinstallasjon av Windows til for å løse problemet. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hvis enhetene virket til dette plutselig skjedde, hvordan skal ny firmware hjelpe? Aner ikke, men det er ikke uvanlig. Jeg hjalp en kompis med det senest for et par uker siden. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Har du forsøkt å slette CD-rommene fra device manager/enhetsbehandleren (og dermed også fra registry) og så enten reboote eller en ny scan for hardware changes ? Hvis du har to forskjellige CD-rom'er (noe jeg regner med, du har vel en spiller og en brenner du også, som så mange andre), er det lite sannsynlig at begge ikke skulle fungere i Windows / bli gjenkjent av Windows. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Det står ikke hvilken Windows-versjon du har, men jeg opplevde noe tilsvarende i W98se for lenge siden da jeg satte inn en ganske så stor porsjon ram...hvis jeg enablet dma for cd-rom`en, forsvant den fra enhetsbehandlingen. Ved å ta bort dma dukket den opp igjen. I mitt tilfelle tror jeg det skyldtes at W98 ikke taklet så mye minne, for når jeg reduserte mengden ram forsvant problemet. Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 jeg har windows xp.. har prøvd å slette de fra enhetsbahandling(ikke registry) men dette funker heller ikke. de funker i dos. så jeg tror jeg skal ta å formatere dritten.. trengs vel uansett Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hvis enhetene virket til dette plutselig skjedde, hvordan skal ny firmware hjelpe? Aner ikke, men det er ikke uvanlig. Jeg hjalp en kompis med det senest for et par uker siden. Har tenkt litt på dette. La oss si at noe rart har skjedd, slik at drevene ikke er riktig installert lenger. Hvis du da oppdaterer firmwaren, vil ikke da Windows oppdage enhetene som NYE enheter og installere dem på nytt? I så fall kunne kanskje kameraten din fått problemet løst med å slette fra enhetsbehandling og reboot som beskrevet et annet sted i tråden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå