Gå til innhold

bare et lite spørsmål til dere som har peiling

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt til å overklokke litt, har en duron 800, men i biosen står det at det er en 500 (5*100), men når jeg kjører tester står det at prossesoren er 800, da må det vel være noe gæli, hjelper det å oppgradere biosen, for å få riktig info i biosen?

eller må jeg gjøre noe annet? eller kan jeg bare klokke i vei?

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skader aldri å oppdatere biosen, men bare hvis du er sikker på hva du gjør.

Anbefaler deg å låse opp prosessoren hvis du ikke har gjort det.

Du bør også se over kjølingen din, kansje kjøpe noe bedre hvis du virkelig skal overklokke som f.eks SK6 se link: http://www.overklokking.no/cooling/cpuvift..._sk6/index.html

Når det gjelder klokkingen kan du bare gå forsiktig frammover litt etter litt til systemet ikke er stabilt lenger eller til du har prosessor temperatur på over 60grader (på den temp hadde jeg stanset).

Lenke til kommentar

har et abit kt7a kort, men på tester står det at den kjører på 800, temp er på 22, idle og litt over 33 på 100% etter spilling i et par timer :smile:

under oppstarten står det at det er en 800(8*100) elelr no sånt, for ikka skjekka før i morra for vifta ble herpa. :smile:

hadde en globalwin 32fop eller noe sånt, helt til jeg røyk den klipsen på vifta, har bestilt ny nå, husker ikke hvilken, det med oppdateringen av biosen: leste i manualen at det skulle være en chip på hoverkortet hvor det stod hvilken model og hvlken versjon det var, men den chippen har jeg ikke funni, granska kortet opp i 10 minutter sikkert uten å finne no (bla ganske grønn etterhvert)

da tenke jeg at jeg fikk gå på support siden å skjekke der, der var det forskjellige versjoner, da er bare nødvendig å ta den nyeste ikke sant?

duron800@800 jooho

abitkt7a

512 mb sdram

geforce2mx (håper å bytte snart)

45gb hdd fra IBM

[ Denne Melding var redigert av: LoserID på 2002-01-09 15:19 ]

Lenke til kommentar

Prosessoren din er låst med multipel på 8!!!! Derfor har det ingen innvirkning på prosessoren hva multipelen på hovedkortet er stilt inn på. Abit kt7 setter automatisk multipel på 5 ved reseting av bios. Men hvis du låser opp prosessoren (ved blyanttrikset eller noe) vil speeden automatisk gå til 500 (5 x 100). Da må du justere multipelen i bios.

Forsto du?? Eller ble dette en veldig kronglete forklaring??

Lenke til kommentar

den var grei, :smile: forsto den, det var ikke så veldig vanskelig :smile:,

takk for alle svar :smile:

duron800@800 jooho

abitkt7a

512 mb sdram

geforce2mx (håper å bytte snart)

45gb hdd fra IBM

[ Denne Melding var redigert av: LoserID på 2002-01-09 15:35 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...