Gå til innhold

Hjelp med kontaktskjema - php

Anbefalte innlegg

Designsiden.com har laget en tutorial over dette kontaktskjemaet som jeg synes var såpass bra at jeg tenker å bruke på det min hjemmeside. Nå er jeg veldig til nybegynner når det kommer til å holde på med hjemmesider, så jeg trenger litt hjelp. Det står jo bokstavelig talt hva en skal gjøre i tutorialen, men jeg får det ikke til å skjønner ikke hva jeg skal gjøre med de php-greiene. Laste opp til web-serveren eller hva for å få det til å funke..:hmm:

Noen som vet hva jeg skal gjøre? Tenkte å kjøre dette skjemaet i en iframe å ha det under "kontakt" på hjemmesiden min.

PÅ FORHÅND TAKK!

bump** glemte linken: http://designsiden.com/page.php?al=emil

Endret av Wollan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du følger tutorialen skal du vel ha laget to sider. En kontaktskjema.html og en mail.php.

Da er det bare å laste opp disse to til serveren og åpne kontaktskjema.html i en webleser.

Hvis du setter deg ned og prøver å forstå hva kodene gjør, klarer du sikkert å legge de riktig inn på hjemmesiden din etterpå.

Du bør forresten lese kommentarene folk har skrevet til turoialen. Et lite utdrag

DavidS 2007-01-06 13:03 #9703

Slett! Plis!

1. Du er åpen for spam.

2. Du validerer ikke input.

3. Du skjekker ikke om epost-adressen er gyldig og at den ikke inneholder ulovlige tegn.

4. Ripp

5. Hvorfor tabeller?

6. Hvorfor ikke CSS?

Dette er ikke et veldig bra kontakt-script.. du kan fort ende opp med noen tusen mail i innboksen din.. Men brukt det for å teste ut litt på egenhånd, så fikser du litt mer sikkerthet før du legger det ut til alle og enhver..

Endret av EirikO
Lenke til kommentar
EirikO, du må forstå at den karen er en selvgod kødd som tror han vet alt.

Ja... Jeg ser jo at kontaktskjemaet ikke er veldig bra.. Og jeg skrev det..

Det skal heller ikke så mye til for å se at mange andre tutorialer på denne "design-siden" er ganske dårlige..

Takker for respons. Tror nesten jeg går for designsiden sitt kontaktskjema, hvis det er ingen som har noen andre forslag?

Du bør _ikke_ går for denne løsningen når du lager den endlige siden din. Bruk det for å teste litt, men innfør litt sikkerhet før du bruker det.

Også spør du om andre har tips? Du har jo fått tips om Epleweb...

Endret av EirikO
Lenke til kommentar
EirikO, du må forstå at den karen er en selvgod kødd som tror han vet alt.

Ja... Jeg ser jo at kontaktskjemaet ikke er veldig bra.. Og jeg skrev det..

Det skal heller ikke så mye til for å se at mange andre tutorialer på denne "design-siden" er ganske dårlige..

Takker for respons. Tror nesten jeg går for designsiden sitt kontaktskjema, hvis det er ingen som har noen andre forslag?

Du bør _ikke_ går for denne løsningen når du lager den endlige siden din. Bruk det for å teste litt, men innfør litt sikkerhet før du bruker det.

Også spør du om andre har tips? Du har jo fått tips om Epleweb...

Har sjekka ut den, synes ikke den var så fult så pen og oversiktlig som designsiden sin. Men det at den er sikrere og bredre er ett vel ett annet spørsmål..

Vet ikke helt jeg, designsiden sin funker jo, ikke sant? Er ikke en hyppig besøkt side, laget igjennom media på skolen.

valider epostadresse, legg til en captcha og escape input så bør det vel være bra.

hvordan gjør man det da? unnskyld spørsmålet, er litt newbie.. ;)

Lenke til kommentar

validere epost:

i mail.php under if(isset($_POST['Submit'])){

$pattern = '/^[\w-\.]+@([\w-]+\.)+[\w-]{2,4}$/';
if(!preg_match($pattern, $_POST['email'])) die('Ugyldig epostadresse.');

escape input:

sett dette inn i koden etter linjen med if(!preg_match(.......

foreach ($_POST as $k => $v) {
 if(!get_magic_quotes_gpc()) $_POST[$k] = addslashes($v);
}

captcha:

følg veiledningen her: http://recaptcha.net/plugins/php/

Endret av grimjoey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...