Zafar Iqbal Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hadde en asus nas server med innebygd ruter tidligere. Da den sluttet og fungerer kjøpte jeg en Dlink DIR-655. Har prøvd med wan porten da kommer jeg ikke på nett. Har alltid brukt lan port på ruter tidligerer. DHCP er aktivert i nettopia ruteren og slått av i dlink ruteren. Ip netopia er 10.0.0.1 ip d-link er endret til 10.0.0.10. Dette er gjort da jeg tidligere har hatt problemer med ip telefon. Det jeg syns er merkelig er at når jeg eks taster in www.vg.no tar det nesten 5 min før jeg får opp sidne. Men når jeg førsrt er inne på siden fungerer alle linkene raskt og greit. Håper det er noen som kan hjelpe meg med problemet:) Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Tror det har med dns problem og gjøre... Vil tippe det. IFM ip telefon problem hadde jeg det og hvis jeg ikke kjørte ip telefon ruteren bridget.. Endret 4. januar 2008 av kaeksen Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Tror det har med dns problem og gjøre...Vil tippe det. IFM ip telefon problem hadde jeg det og hvis jeg ikke kjørte ip telefon ruteren bridget.. løste seg selv.Merkelig. Kan kansje ha noe med at jeg restartet netopiaen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå