Gå til innhold

Retur av samsung g800?

Anbefalte innlegg

Heisann, kjøpte julegave til min søster som ønsket seg en kameratelefon. Hun ønsket seg den nye samsung g800 og det fikk hun.

Men nå har vi åpnet pakken og testa litt med mobilen. Og den er virkelig ikke bra. Den gamle Motorola v3i tar bedre bilder. Samsung D500 (1.3mp) tar bedre bilder. Og dette er ett 5mp kamera til over 4000kr!!

Har vi noen bytterett overhodet?

Takker for svar; Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, kjøpte julegave til min søster som ønsket seg en kameratelefon. Hun ønsket seg den nye samsung g800 og det fikk hun.

Men nå har vi åpnet pakken og testa litt med mobilen. Og den er virkelig ikke bra. Den gamle Motorola v3i tar bedre bilder. Samsung D500 (1.3mp) tar bedre bilder. Og dette er ett 5mp kamera til over 4000kr!!

Har vi noen bytterett overhodet?

Takker for svar; Magnus

Har dere stilt inn alle funksjoner på kameraet da?

Jeg vurderer en g800, har d500fra før. Men kameraet kan ikke være dårligere enn det. Det nekter

jeg å tro

Lenke til kommentar

Når du har satt kameraet på de rette instillingene, og når du får tatt bilder med mobilen helt i ro, så får du ganske gode bilder, selv når det er litt mørkt inne.

Her vil dere få 4 bilder som jeg har tatt med kameraet. Men bildene er ikke tatt med høyeste oppløsning nå, bildene er tatt i 1600x1200.

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Bilde 4

Jeg synes disse bildene ble kjempe bra jeg :thumbup:

Hva synes dere da?

Lenke til kommentar
Når du har satt kameraet på de rette instillingene, og når du får tatt bilder med mobilen helt i ro, så får du ganske gode bilder, selv når det er litt mørkt inne.

Her vil dere få 4 bilder som jeg har tatt med kameraet. Men bildene er ikke tatt med høyeste oppløsning nå, bildene er tatt i 1600x1200.

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Bilde 4

Jeg synes disse bildene ble kjempe bra jeg :thumbup:

Hva synes dere da?

Jeg har selv hatt D500 som trådstarter snakker om, D500 er ikke i nærheten av å ta like gode bilder som det du poster her. Min konklusjon er at trådstarter enten er en dårlig fotograf, eller så kan det være noe feil på telefonen han har fått (søstra har fått)

Lenke til kommentar
Lyst på denne mobilen jeg også, hva har du stilt inn kameraet ditt på da??

Når jeg tar bilder inne så bruker jeg å sette kameraet over på Scene, så velger jeg Selskap / Innendørs på foto modus. Foto kvaliteten er på Høy, og ISO er på Auto, Autofokus er også på.

Det er disse instillingene jeg har brukt på de 4 bildene jeg linket til her.

Når jeg er ute å tar bilder så bruker jeg det samme utenom foto modusen, som da blir på Høstfarge.

NB: Du kan ikke bruke Antiristefunksjonen når du har kameraet på Scene.

Lenke til kommentar

Er ikke noen kjempedårlig fotograf nei. Men tar man raske bilder feks inne på fest, blir bildene blurry som fy. Kvaliteten blir bedre når man setter ned til 1600 x 1200 ja, men på 5mp er det håpløst? (Med mindre man er ute på dagen) Selv har jeg testa Ku990, og det er en helt annen verden!

Søsteren min har hatt n73 og den har generelt mye bedre bilder.. amobil har jo også testet telefonen, og mener kamera er dårlig!

Kan prøve andre instillinger!

Terminator 3: Bildene dine ble jo kjempebra. Skal fikle litt mer med kamera hennes når hun kommer hjem. Se om jeg får det til :) (har nok ikke sett nok på instillingene..?)

Endret av Phantom3D
Lenke til kommentar

Nå har vi dilla en del med kamera, det tar fortsatt ikke gode bilder! I vanlig belyste rom tar billigmobilene knekken på kameramobilen!!

Men over til spørsmålet mitt, har man noe returrett når kamera ikke overhodet lever opp til forventlingene fra ett 5.mp kamera?

Lenke til kommentar
Nå har vi dilla en del med kamera, det tar fortsatt ikke gode bilder! I vanlig belyste rom tar billigmobilene knekken på kameramobilen!!

Men over til spørsmålet mitt, har man noe returrett når kamera ikke overhodet lever opp til forventlingene fra ett 5.mp kamera?

De bildene du tok nå, var dem mye verre enn de bildene jeg tok, altså i kvalitet osv?

Lenke til kommentar

De bildene du tok nå, var dem mye verre enn de bildene jeg tok, altså i kvalitet osv?

ja, blir mye mørkere en med andre kamera, blitsen lyser bra opp til ca 1 meter, men da blir jo somregel objektet for nerme osv. Ikke happy, men må vel lære å leve med det.

Takker for svar snubbel, regnet ikke med det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...