Gå til innhold

Drømme-PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når du først skal ha en "drømme pc" må du ikke ha amd.. for ustabil.. du kjøper heller den beste pentium'en, så kan du jo ha et hovedkort med støtte for 2 cpuer.. der er jo fint :wink: ...og ikke vanlig luftkjøling da mann :shrug: du må ha vapochill.. er du klar over hva slags temperaturer den har inni kabinettet? kommer sjelden opp i pluss grader deg ja.. tror du burde prøve å hente komponenter fra litt forskjellige sider og kikke litt mer før du skal ha en drømme pc som andre gidder å drømme om.. :woot:

Lenke til kommentar

Ser jeg 5 Delta-vifter? 52dB og 59 dB? Neidu, dette er ikke min drøm i alle fall! Fyr opp et par 12dB Papst-vifter. Du får ikke klokket den maskinen spesielt mye med luftkjøling anyways.

 

Og ja, det holder med én tube Shin Etsu G-751!

 

Men ytelsen er ikke så verst, men hva er prisen? :D Og hvor mye vil PC-en koste etter et halvt år? :wink:

Lenke til kommentar
når du først skal ha en "drømme pc" må du ikke ha amd.. for ustabil.. du kjøper heller den beste pentium'en, så kan du jo ha et hovedkort med støtte for 2 cpuer.. der er jo fint :wink: ...og ikke vanlig luftkjøling da mann  :shrug:  du må ha vapochill.. er du klar over hva slags temperaturer den har inni kabinettet? kommer sjelden opp i pluss grader deg ja.. tror du burde prøve å hente komponenter fra litt forskjellige sider og kikke litt mer før du skal ha en drømme pc som andre gidder å drømme om..  :woot:

man trenger ikke p4 for å fa stabil pc

bare ikke velg via chipsett( snakker av erfaring her)

har selv et amd, et ali og et via

via suger og er bare problemer med

Lenke til kommentar
når du først skal ha en "drømme pc" må du ikke ha amd.. for ustabil.. du kjøper heller den beste pentium'en, så kan du jo ha et hovedkort med støtte for 2 cpuer.. der er jo fint :wink: ...og ikke vanlig luftkjøling da mann  :shrug:  du må ha vapochill.. er du klar over hva slags temperaturer den har inni kabinettet? kommer sjelden opp i pluss grader deg ja.. tror du burde prøve å hente komponenter fra litt forskjellige sider og kikke litt mer før du skal ha en drømme pc som andre gidder å drømme om..  :woot:

man trenger ikke p4 for å fa stabil pc

bare ikke velg via chipsett( snakker av erfaring her)

har selv et amd, et ali og et via

via suger og er bare problemer med

pentium er kjent for OG har slått amd i mange mange tester når det kommer til stabilitet. selvfølgelig har detlitt å si på chipsettet også, men pentium slår amd i stabilitet. punktum

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

det virker som de fleste innbiller seg at amd suger når det gjelder stabilitet..dere tar så feil at det faktisk er latterlig å begi seg ut på en diskusjon, nesten det samme som de som mener bush faktisk ER ute etter verdensfred og IKKE olje reserver når han vil knekke irak og så skal vi argumentere for det motsatte..joda..

klarer du ikke å behandle en amd maskin så blir den ustabil, men det samme gjelder for intel og jeg står enda fast ved at folk kjøper intel fordi de liker tanken på x antall mhz, woohoo , jeg kjøpte en p4 og klokket den høyt..det er rart at dere fortsatt tenker slik, for dere vet rimelig godt hvor mye 1 mhz fra intel betyr i forhold til amd, se på nye barton f.eks, klokket over 700mhz lavere enn toppmodellen til intel, men tar den fortsatt i de fleste testene mens i andre er det mindre forskjeller.

 

så begynnelsen på en fet pc, amd barton 3200+ når den ankommer :woot:

og btw, prometeia grisebanker vapochillen.

Lenke til kommentar
det virker som de fleste innbiller seg at amd suger når det gjelder stabilitet..dere tar så feil at det faktisk er latterlig å begi seg ut på en diskusjon, nesten det samme som de som mener bush faktisk ER ute etter verdensfred og IKKE olje reserver når han vil knekke irak og så skal vi argumentere for det motsatte..joda..

klarer du ikke å behandle en amd maskin så blir den ustabil, men det samme gjelder for intel og jeg står enda fast ved at folk kjøper intel fordi de liker tanken på x antall mhz, woohoo , jeg kjøpte en p4 og klokket den høyt..det er rart at dere fortsatt tenker slik,  for dere vet rimelig godt hvor mye 1 mhz fra intel betyr i forhold til amd, se på nye barton f.eks, klokket over 700mhz lavere enn toppmodellen til intel, men tar den fortsatt i de fleste testene mens i andre er det mindre forskjeller.

 

så begynnelsen på en fet pc, amd barton 3200+ når den ankommer  :woot:  

og btw, prometeia grisebanker vapochillen.

 

TSK , vapochill er MYE bere kvalitet en prometeia, og mye

mer gjenomført , gjennom 3 oppgraderinger allerede , mens prometeia

er mye dårligere mht. tekniske løsninger og faktisk utnyttelse av

kjølesystemet. Det har på papiret over dobbel kjøleeffekt, men p.g.a

dårlige løsninger og lite utnyttelse så er det ikke det spor bedre

en vapo, desuten ville mye heller hatt vapo m chill kontrolleren,kan

justere hastighet og støy på hele riggen + avansert overvåking,

+ det veier 10 kilo mindre en prometeia (27 kilo ) .. så ..

Lenke til kommentar
Vi har alle drømmer om hvordan vår drømme-PC er.

 

Satt og tullet rundt på Komplett, Microplex og 3dfxcool.no og laget meg en liten liste på innholdet i en drømme-PC.

 

Hva syns dere?

 

Åpen for kommentarer/forslag/kritikk.

 

Jeg drømmer ikke om pc'er .. drømmer om berter :D

 

Men en ting jeg lurer på, hvor får du de "ta ut fra lager " prisene ?

 

Det va jo ganske .. rimeli

Lenke til kommentar

Tror dere ikke Serverworks III o.l chipset er mer stabile enn VIA sine overproduserte chipset?

 

 

Drømmemaskinen er nå heller i retningen av en quad Xeon 2.8Ghz, 6GB RAM, et par 140GB SCSI disker, med 16MB cache. Dangerden vannkjøling på hele saken, og alt dette drevet av et par redundante (skriveleif?) strømforsyninger. GFFX og et Turtle Beach lydkort.

Du må også ha minst et hydraview PCI radeon kort til de andre skjermene.

Lenke til kommentar
:woot: Hvorfor på en drømmepc skal du ha 4 x 200gb IDE? hvis du har tenkt og fikse en pc du uansett ikke har råd til Dra med noen Scsi-disker isteden! Jeg ville helst foretrukket dual Xeon 3,06ghz og Scsidisker, og såklart geforce fx! ALT MED VANNKJØLING ikke sånn helvetes bråkevifter! helvete
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...