Gå til innhold

Microsoft gir bort et Arcade spill gratis pga. nedetiden i jula!

Espein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har ihvertfall noen missfornøyde amerikanske gamere saksøkt microsoft for den nette sum av 26 millioner. De tålte ikke at live var nede og var slettes ikke fornøyd med et gratis arcadespill i kompensasjon. Sier bare: Amerikanere, de er fjerne hele gjengen. Hmm...tror faktisk jeg skal saksøke Blizzard hver gang Wow er nede. Eller når internett linja fra telenor detter ned. Hadde nok kommet langt med den.

OM ikke MS har understreket i avtalen at brudd kan forekomme og at MS ikke er forpliktet til å ta høyde for økt brukermasse og stabilitet har de jo begått avtalebrudd.

Et slikt kontraktsbrudd i USA pleier jo å bli dyrt, og selv om 26 mill er latterlig, skal det bli spennende å se hva MS velger å forsvare seg med, eller om det blir forlik..

Står noe i TOS at dem ikke garanterer at tjenesten er tilgjengelig.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
16. WE MAKE NO WARRANTY
We provide the Service "as-is," "with all faults" and "as available." The Microsoft Parties give no express warranties, guarantees or conditions. You may have additional consumer rights under your local laws that this contract cannot change. To the extent permitted by law, we exclude the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, workmanlike effort and non-infringement.

17. LIABILITY LIMITATION; YOUR EXCLUSIVE REMEDY
You can recover from the Microsoft Parties only direct damages up to an amount equal to your Service fee for one month. You cannot recover any other damages, including consequential, lost profits, special, indirect or incidental damages.
This limitation applies to:
-any matter related to the Service,
-any matter related to content (including code) on third party Internet sites, third party programs or third party conduct,
-any matter related to viruses or other disabling features that affect your access to or use of the Service,
-any matter related to incompatibility between the Service and other services, software and hardware,
-any matter related to delays or failures you may have in initiating, conducting or completing any transmissions or transactions in connection with the Service in an accurate or timely manner, and
-claims for breach of contract, breach of warranty, guarantee or condition, strict liability, negligence, or other tort to the extent permitted by applicable law.
It also applies even if:
-this remedy does not fully compensate you for any losses, or fails of its essential purpose; or
-Microsoft knew or should have known about the possibility of damages.
Some states do not allow the exclusion or limitation of incidental or consequential damages, so the above limitation or exclusion may not apply to you. They also may not apply to you because your province or country may not allow the exclusion or limitation of incidental, consequential or other damages.

Lenke til kommentar

Kanskje nedgangen for Xbox Live i romjulen, var startet av foreldre som ønsket å være mer sammen med den Xbox-live-avhengige sønnen sin? "Endelig en jul hvor vi får kontakt med han" :)

angrynerd.jpg

Dessverre er for mange av oss bortkjemte, og bruker mye av tiden på å klage når noe ikke fungerer. Slik er jeg også iblandt dessverre. Det vil alltid være sånn, men hvis vi prøver å tenke på de fattige barna i andre land, så kanskje vi ikke klager så mye lenger? :)

Godt nyttår

Endret av Andyax
Lenke til kommentar

Noe nytt fra microsoft? Har dem sagt noe om når tjenesten skal fungere igjen?

Spilte PES2008 idag, og jeg fant bare en som jeg kunne spille med. Og jeg ble disconecta fra hele XBL etter 1 min.

Endret av Reklame
Lenke til kommentar
Live suger i forhold til Playedstation Network.

Skjønner ikke hvorfor en så sugen tjeneste skal koste $$$???

PSN er gratis og stabilt, burde da ikke være så vanskelig å få dette til?

Hvorfor er det sånn egentlig? :roll:

Ed it:

Har prøvd å logge meg på nå i flere timer!!! argh altså!!! :no:

PSN er stabilt fordi det ikke finnes brukere der :p

Lenke til kommentar

Det er sinnsykt irriterende! Jeg fikk Xbox360 til jul, og gledet meg til å spille live! Jeg har bare spilt en hel fotballkamp på pes08, uten å bli disconecta. 1 kamp = 10 min 2 uker!

(nå skal det nevnes at den kampen funka alt perfekt! voice, lav ping med en tysker)

Når skal dette ta slutt? Jeg har bare 2 uker igjen av abnm, og jeg gidder ikke fornye det om jeg ikke får prøvd tjenesten!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Det er sinnsykt irriterende! Jeg fikk Xbox360 til jul, og gledet meg til å spille live! Jeg har bare spilt en hel fotballkamp på pes08, uten å bli disconecta. 1 kamp = 10 min 2 uker!

(nå skal det nevnes at den kampen funka alt perfekt! voice, lav ping med en tysker)

Når skal dette ta slutt? Jeg har bare 2 uker igjen av abnm, og jeg gidder ikke fornye det om jeg ikke får prøvd tjenesten!

Ta kontakt med meg hvis du ikke får prøvd det :]

Har en 42 timers gratiskode liggende !

Det er verdt hver krone når det fungerer som det skal.

Lenke til kommentar
Mitt poeng er at man alt for lett lar det hele gli rett gjennom

"Stakkars Microsoft som hadde litt problemer. Vi må ikke klage, for vi har jo tilgang til Live de 50 andre ukene i året!"

La meg snu det litt til da.

Du har mobiltelefon med kontantkort.

Nettet for din tilbyder er nede hele julaften, romjulen og over nyttår.

Du har ingen ting å syte over, for du har jo tilgang til tjenesten resten av året.

Mobilnettet er tilgjengelig alle de andre dagene. Du har betalt for en generell tilgang, og ikke å ha tilgang hele tiden.

Du kunne jo lånt en kamerat sin telefon som har et annet telenett.

Du kunne jo ringt med hustelefonen til mor.

Poenget mitt er, Microsoft har rammet millioner på millioner av kunder, og vi får et arcade-spill gratis.

(Vi får sikkert ikke velge engang).

Så kan den overnevnte telekunden få 150 gratis sms.

Spørs om det hjelper når han ikke fikk sagt god jul, godt nyttår, takket for presanger og avtalt møtesteder i romjulen.

Og vi snakker her om MS som liksom er et hi-tec selskap.og så går det en hel uke før problemet er løst :!: jeg må le!

og så lager de en spillkonsoll som ryker i hopetall.og windows.......sier ikke mer.

MEN jeg elsker min xbox 360!!!

Et råd til MS fra meg: Lag et produkt skikkelig og test det grundig før dere slipper det ut på markedet.

Endret av wassiboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...