RRhoads Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Edit: Jeg tror jeg har fått sagt mitt nå. Enkelte her (som feks T-Tor) er vist under det inntrykket av at Microsoft har begått en forbrytelse i størrelsesorden med et forræderi mot hele menneskeheten her med å bare delvis klare å holde Live i gang i julen. Slikt nytter det dessverre ikke diskutere diskutere mot! Det er overhodet ikke poenget mitt. Poenget mitt er: Alt for mange lar MS "gå fri". "Ja ja, det virker nå". Hvis det ikker merkes mere hos Microsoft. Tror du da de vil ha det travelt med å fikse det neste gang? Ok, så tar vi "internetten" din da. Hvis du ikke kan bruke litt fantasi for de andre sammenligningene. (Mobilabonnement er da rimelig tett opp mot et online abonnement, men men). Du har betalt for ADSL et helt år. Oooops. ADSL-selskapet ditt har feil på en sentral nær deg. Du er uten "internetten" hele uke 21. Ja, ja. Du har jo internetten alle de andre ukene i året. Men i uke 21 har du også hjemme eksamen. Du har 5 dager på deg til å skrive om Tsjernobylulykken. Hendelser før under og etter. Blir du LITT frustrert på ADSL-selskapet da? Strengt tatt bør du ikke bli frustrert, for du har jo "internetten" resten av året. du beviste der at du er ute på jordet. du sammenlignet akkurat det å spille online med å ha eksamen. Det er klart at folk blir frustrerte, men dette fikk vel ingen varige følger for noen av oss tenker jeg. Lenke til kommentar
Arlendius Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Huff jeg klarer selvsagt ikke holde stilt når noen kommer med lett forvridde ideer om hvordan verden faktisk fungerer. 1. INGEN selskaper garanterer 100% oppetid. Feil kan skje, vil skje og før eller siden vil de ramme DEG, uten at noen vil deg vondt eller kan noe for det. Når det kommer til at "OH MY GOD, jeg har eksamen, så er ikke det internettleverandøren si feil eller problem, de tar null ansvar for det (les brukerbetingelsene). Selvsagt er det irriterende, men så lenge de gjør det de kan for å reparere problemet så gjør de det de skal. Du hadde uflaks å det er det, lær deg å lev med det. Er du ikke fornøyd? Selg Xboxen, kutt ut Live og kjøpt deg en PS3 istedenfor, det er bare det MS kommer til å merke om mange nok gjør det. 2. Selskapene gjør i all hovedsak opp etter seg innen minnelige former. En måned gratis her, noen ekstra tjenester der osv. Hva i pokker forventer du egentlig? At 1000 lappene skal regne over deg pga en liten periode der ting fungerte men bare fungerer halvveis? Sorry sånn fungerer det bare ikke. 3. Xbox Live er en bitteliten møkka tjeneste (i den store sammenheng som ikke har en eneste samfunnsnyttig funksjon. Ergo hvorfor skal media slå det så stort opp (det har da fått masse medieomtale allerede). Du får ringe 1000 tipset hos VG så de kan intervjue deg om de store følelsesmessige problemene du fikk pga at du ikke kunne sitte på Live hele jula (En aldri så liten digresjon men en sann historie: Rett før jul stod jeg tilfeldig vis bak ei gammel dame ved kundeservice hos Obs i Tromsø, hun la ut i minst 10 minutter om en pakke pulver-gele til 4.50 som ikke hadde fungert tilfredsstillende å med det påført henne store "følelsesmessige nedturer" (ordrett sitat slutt), hun ga seg ikke før damen i luka lovte på tro og ære at hun skulle ringe produsenten å fortelle historien hennes). mvh Arlendius .. som håper (men egentlig ikke tror) dette blir hans siste ord i akkurat denne debatten! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Det var en jævlig dårlig erstatning spør du meg!Hva vil du ha da? At de finner opp en kur for kreft og holder deg levende i 2 uker til når du blir 102 år? EDIT: Dere må også huske dette gutter og jenter, at Microsoft ikke er nødt til og gjøre opp for seg i noen som helst form hvis de ikke har lyst. Alt står i avtalen dere takket ja til når dere takket Ja til Xbox Live abonnement. Så det at de gir oss ett Arcade-spill vil jeg si er veldig god oppreisning- Endret 4. januar 2008 av Lakus Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Gjelder dette alle Live-medlemmer eller bare Gold?? Beklager hvis spørsmålet allerede er stilt Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Kreftkuren tror jeg kun gjelder goldmedlemmene. Lenke til kommentar
Capiche Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg er veldig fornøyd med erstatningen! Det er mange underholdende arcadespill, og å få et gratis er helt topp! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Helt Enig! Så da syns eg alle burde være glade og fornøyd. ikkje begynne og klage. Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jippi 50kr i gave! Om jeg så hadde fått 1000kr av MC så hadde jeg fortsatt vært pissed! Penger hjelper lite på all morroa jeg gikk glipp av... Vil ikke ha noe erstatning, bare sørg for at det ikke skjer igjen. Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 De kunne feks gitt alle 1mnd gratis.Ettersom vi må betale for live'en så er det ikke holdbart at det er nedetid på det. Hvorfor i all verden skal de det? For at du har hatt litt problemer en uke med XL? De må faktisk ikke gi noen verdens ting så vil nå mene det er ganske generøst av Microsoft i det hele tatt å gi ut arkadespill gratis. Tenk hvor mye dem taper der. Du har tapt en uke du burde vært med familie og venner ikke sitte forran dusteboxen^^ Men kan ikke du gi meg 1 mnd gratis? Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Først bør de i hvert fall fikse problemene da. Jeg har skikkelig problemer med COD4 as i write. Masse syke feilmeldiger og drit... Møkk!!1 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Bryr meg ikke om en gave så lenge de bare fikser det fort.. Men, om jeg fikk velge, ville jeg hatt 800MS points. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 jeg vil heller ha Live akkurat nå enn et Arcade game, det er tøft uten Live Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Gudameg! Folk snakker som om xbox live er livsnødvendig. Slutt å whine så jævlig bare fordi dere hadde trøbbel med live et par dager. Bortskjemte drittunger alle sammen (dere som whiner, og alle andre i verden som måtte finne på å whine) Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Gudameg! Folk snakker som om xbox live er livsnødvendig. Slutt å whine så jævlig bare fordi dere hadde trøbbel med live et par dager. Bortskjemte drittunger alle sammen (dere som whiner, og alle andre i verden som måtte finne på å whine) *så evig careface* -----_________________________________________________________----- Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg tar det som et tegn på at du er en av de som whiner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Gjelder dette alle Live-medlemmer eller bare Gold?? Beklager hvis spørsmålet allerede er stilt Syns jeg leste et sted at det kun gjaldt Gold-medlemmer. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Jeg tar det som et tegn på at du er en av de som whiner? ... Endret 5. januar 2008 av Akrabra Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Med så mange samanligninger ute å går så kan eg komme med noko som skjedde meg. eg skulle oppgradere mitt ADSL abbis frå 2500kbs til 11.000kbs, når dei skulle skifte om så mista me nettet. me haddde ca 20 telefonar til telehor men fikk samme melding omatt kvar gang. Det gjekk 3 veker før ein smarting i bravida skjønte att telenor ikkje har gitt han beskjed om og plugge om ein kabel nedi sentralen der eg bur. fikk eg noko av telenor for 3 veker nedetid? i dont think so..! men det blir heller ikkje heilt korrekt å samanligne telefon abonnomang og xbox live. microsoft er avhengig av att eg å alle andre medlemmer av live forsetter og kjøpe spill for att dei skal kunne forsette, difor er arcade spill gaven microsoft sin måte å sei "me beklager forsett og kjøpt spill/tilbehør til vår konsoll" telenor mista oss som brukere men sidan dette var eit isolert tilfelle for telenor sin del så tapte dei lite på det. å dette var tross alt kun noko som skjedde MEG, ingen andre. Live problemet har ramma mange millioner å berre la dette går forbi uten eit plaster på såret kunne ha kosta MS.. saksøker MS for kontraktbrudd! Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Vil heller få poeng til å kjøpe spill, themes og bilder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå