Laland Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Får vi ett valgfritt spill? Har veldig lyst på Worms men er ikke keen på å betale.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Blir nok et bestemt spill, MS avgjør hvilket... Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 det som pisser meg mest off er at jeg har betalt for en tjeneste som skal funke som smør, men den første måneden jeg har den er det mest problemer:p men jaja, funker fint nå atleast. Lenke til kommentar
JulianR Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Håper man kan velge et spill selv. Da blir det Sensible på meg. Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 "Castlevania:Symphony of the Night" her Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 "Castlevania:Symphony of the Night" her Second that Fy fader, jeg fikk bare 3 uker av mine 4 gratisuker... skal saksøke MS Neida, skal ikke klage, men nå som jeg skal begynne å betale for Live! håper jeg det funker som det skal... Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg liker at folk går apeshit over at de bare får et XBLA spill, hva er det egentlig dere ønsket? En gratis mnd. med Live og Gears of War 2 sendt hjem i posten?Jeg synes det er fint at vi faktisk får noe, husk at ikke alle brukere har merket noe til det, så for meg er dette et gratis XBLA spill rett i lommen uten å ha opplevd noen problemer. Men hva med brukere som hadde planlagt at det meste av romjulen skulle gå til onlinespilling. Brukere som ønsket seg, og fikk, spill som CoD4, GeOW, Halo 3 og andre Onlinespill til jul. Logger på, men nei! Mange av oss har jobbet en hel del resten av den mørke høsten, og sett fram til en romjul med onlinespilling, men så er tjenesten nede. Hvis du hadde vært megainterresert i fotball. (Og dette er rent hypotetisk, men tenk deg likevel). Du er innstilt på et kanon sluttspill i VM. Canal Digital har rettighetene til kampene, og du abonnerer på gullpakken utelukkende for å få sett fotball VM. Så er satelittene til Canal Digital nede hele siste uken av fotball VM. MEN..... Canal Digital lover deg at du skal få se kampene i reprise, senere, og du skal få ÉN Pay-Per-View film gratis. Så kan du skrive på forumet at: -herre gud folkens. Dere har knapt nok gått glipp av noen ting, og dere får en gratis Pay-Per-View film. Hold tåta! Så var det dette med hypotetisk da. Prøv å forestille deg en som hadde sett fram til VM på tv, og går glipp av den ene lille uken. Man kan vel ikke kreve av Canal Digital at de skal ha sendesystemet sitt oppe hele tiden......eller? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 så jævla enig med trykkertor..! andre som ikkje er heilt nøgde... XBLA Game NOT good enough!! Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 XBLA Game NOT good enough!! Enig i den artikkelen der. Nok poeng til et Xbox orginal-spill hadde vært en mye bedre idé, men det er vel litt for mye å spørre om av MS. Lenke til kommentar
Arlendius Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg kan faktisk ikke annet en å le av å sammenligne en engangshendelse (som et VM er) med noe som gjentar seg hver dag hele året (noe som Live gjør, evt. hver helg når man har fri samt alle andre rød-dager og ferier i løpet av et år). Hadde du betalt for å få inn VM kamper å du ikke fikk de inn, så ville summen du betalte være betydelig høyere en summen du betaler for 1 mnd på Live, å den summen ville du garantert få refundert (det er ikke så mange år siden det faktisk var et VM eller var det EM, der det var eget abo for å få se mange av kampene i Norge). Men hadde du kjøpt 12 mnd med Canal Plus (de har bindingstid på 12 mnd) for å se EN uke med fotball (la oss si 10 kamper for eksempelets skyld) så hadde du ikke fått en stor refundering fordi at det var problemer en helg (du hadde mest sannsynlig fått en måned gratis eller en PPV film, det har jeg fått ved flere anledninger når det har vært ting fra deres side). Om man kjøpte en måned med live til 50(59?) kr kun for spilling i jula sin skyld, så er det vel ikke verre en at man spør om refundering av dette, jeg kan ikke tenke meg at de sier nei. Men har man kjøpt 3 eller 12 mnd, så har man faktisk kjøpt tjenesten for å bruke den annet en i jula også, å da har man strengt tatt ikke så forferdelig mye å syte over ettersom man enda har tjenesten å den ikke var helt nede i jula. Microsoft har selvsagt ikke gjort dette med vilje, det er jo utelukkende de som taper på dette på både lang og kort sikt. De har gjort alt de kunne for å rette på problemet, å de kommer med en kompensasjon som overgår ditt reelle tap mange ganger. Om livet går under fordi man mista litt gamingtid i jula, da burde man vel strengt tatt gå seg en tur i naturen litt oftere generelt sett Arlendius Lenke til kommentar
tjomi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Men hva med brukere som hadde planlagt at det meste av romjulen skulle gå til onlinespilling. That is what we call a "Sad person" Fanken heller, hva skjer med livet ditt når internetten går ned? Ingen her inne som har fått noe igjen fra ISPen sin når linja har vært ustabil eller nede, fordi de ikke er påkrevd 100% oppetid, akkurat som Live. Det faktumet at vi får noe igjen fra Ms viser vel egentlig bare at det bryr seg mer en andre om sine kunder. Menmen, internett er fulle av sytere. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) ja herregud... når me betaler 500kr i året så kan me ikkje rekne med att det skal fungere i den viktigaste tida på året..ein har jo ikkje rett på noko ein har betalt for...! viss kaffetrakteren din ryker, ikje gå ned i butikken å klag, gå og ta deg ein tur ut i naturen, ikkje syt som ein idiot.:! skjerp dere..! Endret 4. januar 2008 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Mitt poeng er at man alt for lett lar det hele gli rett gjennom "Stakkars Microsoft som hadde litt problemer. Vi må ikke klage, for vi har jo tilgang til Live de 50 andre ukene i året!" La meg snu det litt til da. Du har mobiltelefon med kontantkort. Nettet for din tilbyder er nede hele julaften, romjulen og over nyttår. Du har ingen ting å syte over, for du har jo tilgang til tjenesten resten av året. Mobilnettet er tilgjengelig alle de andre dagene. Du har betalt for en generell tilgang, og ikke å ha tilgang hele tiden. Du kunne jo lånt en kamerat sin telefon som har et annet telenett. Du kunne jo ringt med hustelefonen til mor. Poenget mitt er, Microsoft har rammet millioner på millioner av kunder, og vi får et arcade-spill gratis. (Vi får sikkert ikke velge engang). Så kan den overnevnte telekunden få 150 gratis sms. Spørs om det hjelper når han ikke fikk sagt god jul, godt nyttår, takket for presanger og avtalt møtesteder i romjulen. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Men hva med brukere som hadde planlagt at det meste av romjulen skulle gå til onlinespilling. That is what we call a "Sad person" Fanken heller, hva skjer med livet ditt når internetten går ned? Ingen her inne som har fått noe igjen fra ISPen sin når linja har vært ustabil eller nede, fordi de ikke er påkrevd 100% oppetid, akkurat som Live. Det faktumet at vi får noe igjen fra Ms viser vel egentlig bare at det bryr seg mer en andre om sine kunder. Menmen, internett er fulle av sytere. Det er fordi på internett så "høres" de som syter. Ellers blir det et lite innlegg i VG's leserbrev, eller Kyrkjebladet for de som ikke kjenner sine fora for å nå flest mulig andre. Og selv om de brukerene som hadde planlagt å bruke "det meste", ikke alt, av romjulen er Sad persons i dine øyne. Så har vel de likevel rett på å motta den tjenesten de har betalt for, eller?? (Husk, sad person eller ikke sad person. Det finnes noen også noen mennesker som ikke feirer jul. Har de ikke krav på å spille online når vi andre stapper oss med ribbefett og akevitt?) Endret 4. januar 2008 av trykkertor Lenke til kommentar
Arlendius Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) viss kaffetrakteren din ryker, ikje gå ned i butikken å klag, gå og ta deg ein tur ut i naturen, ikkje syt som ein idiot.:! Huff så voksen å seriøs vi var. Hva med å sammenligne produkter som er sammenlignbare (som feks et ADSL abonnement eller et langtids kabel-tv abonnement, kontra et Live abonnement) istedenfor å komme med en sammenligning av epler og håndgranater? Arlendius Edit: Jeg tror jeg har fått sagt mitt nå. Enkelte her (som feks T-Tor) er vist under det inntrykket av at Microsoft har begått en forbrytelse i størrelsesorden med et forræderi mot hele menneskeheten her med å bare delvis klare å holde Live i gang i julen. Slikt nytter det dessverre ikke diskutere diskutere mot! Endret 4. januar 2008 av Arlendius Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 i was beeing ironic...menmen.. Lenke til kommentar
Arlendius Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 i was beeing ironic...menmen.. Ouch, sorry.. Ironi funker noen ganger dårlig på internet Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 nei det er vel utesta mang ein gang innpå her.. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Edit: Jeg tror jeg har fått sagt mitt nå. Enkelte her (som feks T-Tor) er vist under det inntrykket av at Microsoft har begått en forbrytelse i størrelsesorden med et forræderi mot hele menneskeheten her med å bare delvis klare å holde Live i gang i julen. Slikt nytter det dessverre ikke diskutere diskutere mot! Det er overhodet ikke poenget mitt. Poenget mitt er: Alt for mange lar MS "gå fri". "Ja ja, det virker nå". Hvis det ikker merkes mere hos Microsoft. Tror du da de vil ha det travelt med å fikse det neste gang? Ok, så tar vi "internetten" din da. Hvis du ikke kan bruke litt fantasi for de andre sammenligningene. (Mobilabonnement er da rimelig tett opp mot et online abonnement, men men). Du har betalt for ADSL et helt år. Oooops. ADSL-selskapet ditt har feil på en sentral nær deg. Du er uten "internetten" hele uke 21. Ja, ja. Du har jo internetten alle de andre ukene i året. Men i uke 21 har du også hjemme eksamen. Du har 5 dager på deg til å skrive om Tsjernobylulykken. Hendelser før under og etter. Blir du LITT frustrert på ADSL-selskapet da? Strengt tatt bør du ikke bli frustrert, for du har jo "internetten" resten av året. Denne julen var onlinemessig like tidsbundet, som din eksamensuke i år. Har man betalt for en tjeneste, bør man forvente å ha den tilgjengelig hele perioden. Er den så borte for millioner av brukere, så bør selskapet bak problemen virkelig få høre om folks meninger om det. Så får det være så med alle de naive som tror at nå vil Live være 110% ok de 51 neste ukene. Tabber og driftsforstyrrelser skal man få ha. Men denne julens "katastrofe" bør merkes bedre i media enn, "ja ja, det virker i alle fall nå!" Lenke til kommentar
tjomi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Og selv om de brukerene som hadde planlagt å bruke "det meste", ikke alt, av romjulen er Sad persons i dine øyne. Så har vel de likevel rett på å motta den tjenesten de har betalt for, eller?? (Husk, sad person eller ikke sad person. Det finnes noen også noen mennesker som ikke feirer jul. Har de ikke krav på å spille online når vi andre stapper oss med ribbefett og akevitt?) Kort og Godt, JA. Nå har jo endel fremstillt og oppfører seg som om at det de hadde planlagt å gjøre hele jula var å spille online, og fordi Live var nede så var hele jula ødelagt. Og hvis man er så avhengig av spilling, så er det faktisk ganske trist. Og ja, de har absolutt rett på Tjenesten de har betalt for, men Downtime og Feil skjer. Og de som ikke feirer jul, Samme poenget som det over, bare de kan ikke klage over at jula er ødelagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå