Kakebakelate Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Når blir Far Cry 2 til å komme ut? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 storymessig ser det ut som det blir veldig likt boiling point. men jeg regner med at dette spillet blir noe mer seriøst og mindre bugga. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Skagen, du må innrømme at de lyser opp tilværelsen her Men, FarCry2 til konsoll? Jaja, får bare håpe at de to versjonene blir like da, og at dette ikke blir noe korrupt spill på en av konsollene da. Nei la oss håpe på det stikk motsatte. At de faktisk utnytter det enorme potensiale en god og kraftig PC har, som en konsoll ikke har. Er utrolig trist om grafikken og fysikken i spillet skal ned på Xbox360 nivå, bare fordi spillet også skulle bli produsert til konsoll Er selvsagt helt enig med deg at spillet også må duge på konsoll selvfølgelig. Men om spillet blir kliss likt på både PC og konsoll så er det mye eye-candy og annet de har droppet fordi konsollene ikke hadde taklet det. Og det syntes jeg bare er dumt og trist Er som med Crysis. Grunnen til at det ikke kom på konsoll var fordi konsollene ikke hadde nubbe sjangs til å takle det. Hadde jo vært helt tragisk om CryTek hadde gjort grafikken og fysikken mye dårligere bare fordi det skulle fungere på konsoll også. Da er det bedre med en "ned rippet" versjonen til konsoll. Slikt som det er med sports spillene fra Electronic Arts disse dager. Det kommer en "pen" versjon til PlayStation3 og Xbox360. Mens PlayStation2, Xbox og PC (av en eller annen sinnssvak grunn) får en ned rippet og dårligere versjon av det samme spillet. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Dere snakker som om dere vet best. Tviler på at en PC, om den ikke er uforsvarelig dyr, vil dra et spill SÅ mye bedre enn en konsoll som 360 eller PS3. Det er så mye bedre muligheter for tweaking for konsoll fra produsentenes sin side at dere ikke aner. En kliss ny PC, kjøpt og bygd for å dra det nyeste av det nye innen spill vil si kun en så latterlig lav prosentandel av potensielle kunder at vanlige spillprodusenter flest ikke ville klare seg, noe som minker dette spesielle "PC graphic whore"-markedet ytterligere. Konsoll er svaret på gaming som en keen og deilig form for underholdning, plug and play. Slik som så mange av dere PC-spill entusiaster, som bare bryr dere om shiny grafikk, representerer døden for evolusjon innen gaming. Min ærlige mening. Spill skal være for alle. Sier noen at de som har lagt inn latterlige mengder penger i en PC kun for å dra nye spill forstår ikke at spillprodusenter ikke gidder bry seg med dem når markedet er så magert. MASSE penger for kun et lite fåtall. Folk flest ville ha tydd til noe annet for å overleve. CryTek er et lite untak som gjorde gull av FarCry; men selv de har innsett for lengst at en må tenke på mengden skal en ha troverdige odds for å klare seg. Dermed tyr CryTek til konsoll med storprosjektet FarCry 2. (Ingen skyter meg om jeg sier at alt annet omhandlende FarCry som er lagd for konsoll kun er ubetydelig melking?) Nothing personal: Dere PC-spill entusiaster, som bare bryr dere om grafikk; jeg syns dere er noen blinde egoister. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 PS. Det er ikke CryTek som lager Far Cry 2. Mine aversjoner mot å utvikle i retning konsoller kommer av helt andre ting enn grafikk. Oblivion er et fint eksempel: Det er så fantastisk dummet ned for å passe til begrensningene en konsoll har (det er således veldig tydelig at de tenkte konsoll først, og så bare tilpasset som best de kunne til PC), at det går utover gameplayet på PC. UI-et i Oblivion var et sjumilssteg bakover, med et ubeskrivelig tungvint og klossete system som åpenbart var designet med tanke på skulderknapper og en analog pinne, ikke mus og tastatur. Jeg mener også at gameplaymekanismer, historie, og generell kompleksitet dummes ned for å passe til minste felles multiplum - 13-åringer med Xbox som tror Halo er det beste spillet noensinne, og at Oblivion er det eneste skikkelige RPG-et - men det er nok mer et resultat av at jeg lar mine egne fordommer blomstre. Derfor håper jeg at Ubisoft klarer å unngå å amputere Far Cry 2 for at det skal passe til de avstumpede mulighetene en konsoll tilbyr, og ikke minst at de lar være å tilpasse spillet konsoll-mentaliteten (alt skal være enkelt og straightforward). Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg synes de kan gjøre som Ubisoft gjorde med Assassins Creed. De konsentrerte seg om å lage det til konsoll først, så konsentrerer de seg om å endre det til PC. Det kan de gjøre her også, men omvendt selvsagt. Lag det til PC og få en senere lanseringsdato til konsoller (til høsten f.eks.) Så de får tid til å dumme det ned på en bra måte. Da vinner alle! Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) PS. Det er ikke CryTek som lager Far Cry 2. Beklager den glippen; det var dumt. Endret 6. januar 2008 av Motoko Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 hvordan kan de enda kalle det far cry?...ingen Jack Craver, ingen tropisk øy eller noen sånn monster ting fra eneren.... det blir jo liksom ikke far cry..... Fordi at Ubisoft eiger navnet, og ønsker å bruke det, sikkert for å konkurere med Crysis.(Alså plage Crytek enda mer) Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Tror du alle vi som sitter med en "gaming-PC" har kjøpte den kun for gaming? Jeg bruker da PC-en til utallige andre ting også. Det er mange grunner til at jeg foretrekker PC fremfor konsoll, en av tingene er at en kraftig PC har et så mye bredere spekter av muligheter, som overhode ikke har noe med gaming å gjøre i det hele tatt. Pluss at jeg syntes at i så godt som samtlige FPS spill så er mus og tastatur å foretrekke fremfor en GamePad, ta gamepaden til Xbox / Xbox360 for eksempel, den er alt for stor og klumpete til at den noen gang kunne passet særlig god for meg. Jeg kunne nok ha blitt vandt til den etterhvert, men erstatte mus + tastatur kunne den aldri ha gjort. Det er mye større potensiale for modifisering, patching, oppsett av helt særegne spill / baner osv på PC og med PC-spill. Personlig syntes jeg også online spilling fungerer best på PC, selv om Xbox360 Live er et veldig godt alternativ. Og om du mener at et kraftig-PC ikke har større maskinvare potensiale enn en konsoll, da er jeg stygt redd du tar feil. Det er som oftest de første året, kanskje til og med to årene som konsollene har spill som er på nivå med det vi kan se på PC innenfor det samme tidsrommet, etter det så er konsollenes maskinvare rett og slett for gammel og utdadert, og du ser straks at PC spillene sparker mye bedre ifra seg enn konsoll spillene. Og det med at PC-spill kanskje minker litt har nok mer med formatkopiering å gjøre, enn hvor gode konsoller er osv.. Om du er en som liker / er avhengig av "plug-and-play" så får du holde deg til konsoll. Men det finnes faktisk oss som liker å kunne endre i spillene vi kjøper. Kunne modifisere dem, gjøre de bedre i from av egne tweaks osv.. Dette er jo ikke mulig på en konsoll i det hele tatt. Bare se på spill som Warcraft III, Battle for Middle Earth II osv.. De hadde ikke på noen måte vært så spillbare fremdeles om det ikke var får den enorme muligheten en PC gir deg til å modifisere og endre på spillene slik vi spillere ønsker. Hvorfor tror du spill som Battlefield gjør det så ufattelig dårlig på konsoll sammenlignet med PC? Det er rett og slett fordi det egner seg langt dårligere på konsoll enn på PC. Det finnes jo en del spill som rett og slett egner seg bedre på konsoll sammenlignet med PC også selvfølgelig. Men et spill som FarCry 2, som skal være så ekstremt åpent, men nydelig grafikk, et gameplay og et AI som skal være av toppklasse feiler stort sett på konsoll. Da konsoller ikke har god nok maskinvare til å beherske så mye data og grafiske detaljer på engang. Jeg tror også at FarCry 2 i det lange løp vil gi deg mer for penge om du skaffer det til PC enn om du skaffer det til konsoll. Da du om tre-fire år fra nå enda kan sitte å kose deg med FarCry 2 fordi det er et lass med utallige forskjellige mods du kan laste ned å prøve ut. Konsoll spillet spiller du igjennom, så er du stortsett ferdig med det. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Tror du alle vi som sitter med en "gaming-PC" har kjøpte den kun for gaming?Jeg bruker da PC-en til utallige andre ting også. Det er mange grunner til at jeg foretrekker PC fremfor konsoll, en av tingene er at en kraftig PC har et så mye bredere spekter av muligheter, som overhode ikke har noe med gaming å gjøre i det hele tatt. Pluss at jeg syntes at i så godt som samtlige FPS spill så er mus og tastatur å foretrekke fremfor en GamePad, ta gamepaden til Xbox / Xbox360 for eksempel, den er alt for stor og klumpete til at den noen gang kunne passet særlig god for meg. Jeg kunne nok ha blitt vandt til den etterhvert, men erstatte mus + tastatur kunne den aldri ha gjort. Det er mye større potensiale for modifisering, patching, oppsett av helt særegne spill / baner osv på PC og med PC-spill. Personlig syntes jeg også online spilling fungerer best på PC, selv om Xbox360 Live er et veldig godt alternativ. Og om du mener at et kraftig-PC ikke har større maskinvare potensiale enn en konsoll, da er jeg stygt redd du tar feil. Det er som oftest de første året, kanskje til og med to årene som konsollene har spill som er på nivå med det vi kan se på PC innenfor det samme tidsrommet, etter det så er konsollenes maskinvare rett og slett for gammel og utdadert, og du ser straks at PC spillene sparker mye bedre ifra seg enn konsoll spillene. Og det med at PC-spill kanskje minker litt har nok mer med formatkopiering å gjøre, enn hvor gode konsoller er osv.. Om du er en som liker / er avhengig av "plug-and-play" så får du holde deg til konsoll. Men det finnes faktisk oss som liker å kunne endre i spillene vi kjøper. Kunne modifisere dem, gjøre de bedre i from av egne tweaks osv.. Dette er jo ikke mulig på en konsoll i det hele tatt. Bare se på spill som Warcraft III, Battle for Middle Earth II osv.. De hadde ikke på noen måte vært så spillbare fremdeles om det ikke var får den enorme muligheten en PC gir deg til å modifisere og endre på spillene slik vi spillere ønsker. Hvorfor tror du spill som Battlefield gjør det så ufattelig dårlig på konsoll sammenlignet med PC? Det er rett og slett fordi det egner seg langt dårligere på konsoll enn på PC. Det finnes jo en del spill som rett og slett egner seg bedre på konsoll sammenlignet med PC også selvfølgelig. Men et spill som FarCry 2, som skal være så ekstremt åpent, men nydelig grafikk, et gameplay og et AI som skal være av toppklasse feiler stort sett på konsoll. Da konsoller ikke har god nok maskinvare til å beherske så mye data og grafiske detaljer på engang. Jeg tror også at FarCry 2 i det lange løp vil gi deg mer for penge om du skaffer det til PC enn om du skaffer det til konsoll. Da du om tre-fire år fra nå enda kan sitte å kose deg med FarCry 2 fordi det er et lass med utallige forskjellige mods du kan laste ned å prøve ut. Konsoll spillet spiller du igjennom, så er du stortsett ferdig med det. Pc fanboy!!! Om du har peiling det du på det du sier da? En gamingpc koster mye mye mer en 10000kr som er altfor mye, ja og til dem som kjøper seg en pc kjøper ikke en for 10000kr får å surfe på nett, lame på msn ovs, da kjøper du pc pga hardware, men så er ikke grafikk alt!! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Pc fanboy!!! Om du har peiling det du på det du sier da? En gamingpc koster mye mye mer en 10000kr som er altfor mye, ja og til dem som kjøper seg en pc kjøper ikke en for 10000kr får å surfe på nett, lame på msn ovs, da kjøper du pc pga hardware, men så er ikke grafikk alt!! Om du ser på prisen på PC-maskinvare i dag. Så får du en mer enn bra nok Gaming-PC til rundt 10'000kroner Og det synker for hvert år som går. Og nå kan du vell gjøre helt andre ting enn å surfe og sitte på MSN? Du kan programmere, videoredigering, musikkredigering, bilderedigering? Sette opp slideshows. Det er jo ufattelig mye du kan gjøre på en PC. Og si at du bare kan sitte å surfe og lame på MSN på en PC, da vet ikke du stort om hva du kan gjør på en PC. Det er jo heller ikke bare grafikk som stortsett er bedre på PC. Men også AI og størrelsen på spill verdenen. Og leste du i det hele tatt det jeg sa om mus + tastatur vs gamepad? Du kan godt kalle meg PC fanboy, for jeg skal helt ærlig innrømme at jeg syntes PC er et langt bedre alternativ for meg, enn hva en konsoll er. Men da må jeg vell nesen få lov til å syntes det? Jeg foretrekker også stort sett å sitte å spille på en Dual-Screen PC, hvor jeg kan gjør litt andre ting som ikke har med spill å gjøre på den ene skjermen, og spille på den andre. Er ikke så stor fan av å sitte i stua foran TV-en, og TV-en er som oftest opptatt uansett. Kunne jo koblet konsollen til PC-skjermen, men jeg har ikke sett det store poenget da jeg føler PC-en min gjør en minst like bra jobb som en Xbox360. Har vurdert en PlayStation3 på grunn av Blu-Ray spilleren, men vi har bestemt oss for å heller vente på en god dedikert HD-avspiller. EDIT: Pluss at jeg mener fremdeles de gode mulighetene for modifisering av PC-spill osv.. er et lite pluss for PC-spillene Hvert fall i min bok, siden jeg liker å drive litt med sånt, og spille modifiserte spill.. Endret 6. januar 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Bjorn Ole Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Etter alt jeg vet så tror jeg at de utviklet det til PC-en også porter det til konsollene. De røpet jo at de skulle gi ut Far Cry 2 på PC mange måneder før de sa de skulle gi det ut for Konsoll, så jeg tror at det er laget med tanke til PC-en sine muligheter etc. Lenke til kommentar
MezzyFez Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 RamGuy <3 Og som det sies over her, håper for GUDS skyld at de utvikler det til pc først, og porter det til konsoll etterpå. (Var vel slik det ble gjort med Unreal Tournament 3, som fungerer utmerket, og intet tegn til (stygge) xbox knapper eller lignende.) Noe annet blir bare idiotisk. Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Personlig er min gamle "gamer" pc blitt udatert og rotten, så FC2 blir nok dessverre å sees på ps3 for min del. Ser diskusjonen her svinger runt PC vs Konsoll osv. Slik jeg ser det, er visse FPS spill forebeholdt pc, og vise versa. Spill som farcry, crysis og andre "kose/eventyr" fps mener jeg passer utmerket til konsoll og TV. Tenk å sitte tilbakelent i sofaen, i en bekmørk kjeller 42'' og stirre utover solnedgangen på den afrikanske savannen mens du sakte men sikkert plukker ned leiesoldater. Derimot ser jeg MMO'er og "konkurranse" fps som en STERK vinner på PC formatet, jeg kan ikke forestille meg at vi en gang i fremtiden skal kunne sitte å spille CS/COD i sofaen. RIktignok går WoW utenom dette og er et ypperlig sofaspill når det alikevel ikke kreves noe mere av spilleren en å vrikke litt på pekefingeren. Derimot ser jeg konsollverdenen og rollepsill som litt trøblete, jeg føler ikke at jeg vil ha samme muligheten til å "skli inn" i rollespill verdenen uten headseatet som stenger meg ute fra verden rundt og skjermen rett foran øynene mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg