Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenker litt på å bygge en maskin, og trenger litt hjelp...

Jeg har aldri bygget selv før.

Jeg trenger en maskin som kan kjøre en del halvtunge programmer (word, IE, mediaplayer, excell) uten å hakke. mulighet for OK er ingen ulempe... Poenget er at jeg ikke akkurat er stinn av gryn, og trenger en billig løsning. har skjerm og alt det der.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du tar en titt på komplett.no eller lignende tror jeg ikke det skal være vanskelig å finne komponenter som holder for ditt krav ganske så fort og ganske så billig. tror ikke at du skal være redd for at det kommer til å hakke i windows sine programmer i en dag som denne... :smile:

Lenke til kommentar

De programmene du nevner der er ikke noe problem å kjøre med uansett hardware i dag. Det som krever ressurser, er først og fremst spilling. Andre ting, som f.eks videoredigering kan kjøres på de fleste maskiner, men det tar veldig lang tid så det kan lønne seg med litt power. Hvis du ikke har tenkt å bruke maskinen til noe krevende, kan du slippe veldig billig unna. Du kan jo f.eks kjøpe en maskin med integrert lyd/skjermkort til å begynne med, og ellers det du måtte trenge. Trenger ikke være toppspecs.

Lenke til kommentar

Fyren trenger ikke skjerm og sånt heller. Jeg ville bygd selv, selv om du aldri har bygd før. Følger du manualen skal ting gå greit. Kanskje en billig celeron hadde vært tingen, ellers ville jeg kanskje gått for en xp prosessor. Eget skjermkort ville jeg sagt er et must, mens lydlan og sånt kan gjerne være intregrert.

Lenke til kommentar

Du finner følgende rundt omkring:

Q-tec miditower 360W kr 450

AMD XP2000 kr 700

256MB DDR PC2700 RAM kr 500

Asus A7N266-VM kr 700

40GB Harddisk kr 700

Det blir 3 lapper, og du har XP2000 og DDR. Ingen vits i å kjøpe noe billigere a'la Duron/SD-RAM, for det er MYE dårligere. Prisene er tatt fra hukommelsen og skulle koordinere med prisguiden, - men om du kjøper alt sammen på komplett.no, - får du det nok for 3.500. Så må du legge på minst 80 kroner for en CPU-vifte :wink:

Men for å rette på meg selv, - dersom du skal spille, - så bør du droppe hovedkortet med integrert sjermkort og kjøpe et uten, nyere kort med flere muligheter til samme prisen, og plusse på et sjermkort til 700. :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...