Galexon Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Har en HP pavilion t840 som jeg kjøpte for rundt 3-4 år siden. Den er for lengst utgått på dato'n som brukbar spillepc, men den takler faktisk source-motoren. Problemet mitt med denne PC-en, er at jeg ikke finner ut av hvilket hovedkort som står i. Dette må jeg vite, for jeg vurderer å oppgradere til et bedre skjermkort samt prosessor. Jeg må vite hvilket skjermkort, og hvilke prosessorer som passer til mitt hovedkort. Finner ikke stort mye informasjon på internettet, så jeg lurer på om det er noen som har en maskin av denne typen, som kan fortelle meg noe om dette hovedkortet. Tenker ikke å oppgradere til SLI med en gang, dersom det er mulig å bruke mitt nåværende hovedkort, legge til litt ekstra RAM, ny prosessor og et brukbart grafikkort På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Har en HP pavilion t840 som jeg kjøpte for rundt 3-4 år siden. Den er for lengst utgått på dato'n som brukbar spillepc, men den takler faktisk source-motoren. Problemet mitt med denne PC-en, er at jeg ikke finner ut av hvilket hovedkort som står i. Dette må jeg vite, for jeg vurderer å oppgradere til et bedre skjermkort samt prosessor. Jeg må vite hvilket skjermkort, og hvilke prosessorer som passer til mitt hovedkort. Finner ikke stort mye informasjon på internettet, så jeg lurer på om det er noen som har en maskin av denne typen, som kan fortelle meg noe om dette hovedkortet. Tenker ikke å oppgradere til SLI med en gang, dersom det er mulig å bruke mitt nåværende hovedkort, legge til litt ekstra RAM, ny prosessor og et brukbart grafikkort På forhånd takk for hjelpen! Hvilken prosessor har du? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Et svært rakst søk på google og jeg fant denne siden som forteller at det er et Asus PTGD1-LA som er basert på Intel 915P chipsettet. Det burde hjelpe deg til å finne ut hvilke prosessorer som er støttet. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Et svært rakst søk på google og jeg fant denne siden som forteller at det er et Asus PTGD1-LA som er basert på Intel 915P chipsettet. Det burde hjelpe deg til å finne ut hvilke prosessorer som er støttet. Dessverre er du 100 % ute på bærtur. Så google er ikke alltid så lurt. t840 har ulike spesifikasjoner for ulike land. Den norske versjonen har følgende specs på HK. HP Pavilion t840.no Desktop PC HK Generelle spesifikasjoner PC-en er bortimot uoppgraderbar i realiteten - fordi. Den bruker AMD CPU på 754 sokkel (eneste man kan få til den er Sempron og Turion med enkeltkjerne, og med lavere specs en orginalt levert med) Den har AGP spor til skjermkort Den bruker DDR minne Dvs at det man oppgraderer med kan kastes ved neste oppgradering. På de to siste går det å få bedre skjermkort og minne, regn kr 500 for en 1 GB brikke PC3200 (med bare en plass ledig er det mest fornuftig å kjøpe et stk 1 GB, som gir tilsammen 1,5 GB). Skjermkort får du tak i til ca 600 - 1 000 kr. Og når man faktisk kan klare å oppgradere HK, CPU, minne og skjermkort for 2 000 - 2 500 kr, er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gjort. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Et svært rakst søk på google og jeg fant denne siden som forteller at det er et Asus PTGD1-LA som er basert på Intel 915P chipsettet. Det burde hjelpe deg til å finne ut hvilke prosessorer som er støttet. Dessverre er du 100 % ute på bærtur. Så google er ikke alltid så lurt. t840 har ulike spesifikasjoner for ulike land. Den norske versjonen har følgende specs på HK. HP Pavilion t840.no Desktop PC HK Generelle spesifikasjoner PC-en er bortimot uoppgraderbar i realiteten - fordi. Den bruker AMD CPU på 754 sokkel (eneste man kan få til den er Sempron og Turion med enkeltkjerne, og med lavere specs en orginalt levert med) Den har AGP spor til skjermkort Den bruker DDR minne Dvs at det man oppgraderer med kan kastes ved neste oppgradering. På de to siste går det å få bedre skjermkort og minne, regn kr 500 for en 1 GB brikke PC3200 (med bare en plass ledig er det mest fornuftig å kjøpe et stk 1 GB, som gir tilsammen 1,5 GB). Skjermkort får du tak i til ca 600 - 1 000 kr. Og når man faktisk kan klare å oppgradere HK, CPU, minne og skjermkort for 2 000 - 2 500 kr, er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gjort. Hadde en anelse av at mitt system er en smule gammelt ja. Spilte WoW før, og fikk det veldig bra til. Min PC var blant de rimeligste spille-pc'ene for sin tid, men det er bare å innse at den er klar til å byttes ut. Alle kameratene mine som jeg spiller på LAN med, har PC-er med DX10, Quad og SLI, så det er nok på tide at jeg skaffer meg en jobb, og skaffer meg en monster PC jeg også. Kanskje ikke så lurt å bruke penger på nye deler til en pc som likevel må byttes ut i nær fremtid. Får se om noen har et bedre skjermkort liggende, kanskje til og med litt RAM. Men takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå