Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Evner ikke å sjekke damer (spes. ute blant folk) - snart må jeg vel rette pistolen mot panna

Gjest Wonder-Boy-24

Anbefalte innlegg

Gjest Wonder-Boy-24

Håper det er OK at jeg gjesteposter denne - deler av informasjonen kan frembringe at bekjente på forumet kan vite hvem jeg er.

Jeg er i en ganske spesiell situasjon som høyst sannsynlig mange er i og har vært i før meg.

Det har seg slikt at hjernen låser seg inne og det medfører at jeg ikke tar kontakt med damer.

Jeg er nå i en alder av 24,5 år aldri hatt noen kjæreste - vært sammen med over litt lengre periode. Jeg har hatt mine romanser så det er nok ikke skyld i tingene at jeg ser regelrett luguber ut. Jeg trener også 3-4 ganger i uken - helsestudio og løping. Er ikke dvask og kroppen begynner å se bedre og bedre ut...

Var og trente i dag. En god økt. En jente sto like ved og trente. Har aldri sett henne der før. Ble som vanlig til at jeg ikke tok kontakt. Hvordan skal en liksom gjøre det? Det hjelper jo heller ikke når hun trente med ørepropper. Vi delte vel såvidt to blikk på avstand uten at jeg gjorde noe.

På fest - hvis jeg treffer ukjente jenter er jeg imøtekommende og hilser på dem. Men når jeg er på treningsstudio og ute generelt så låser det seg fullstendig - også ute på byen. Jeg vet regelrett ikke hva som slår meg ut... Og ute; på byen så kan det fort bli til at hvis jeg drikker en til to pils for mye - litt for mye alkohol i blodet - glemmer jeg at jeg vel bør være på utkikk etter en dame...

Finnes det noen bøker om emnet som en kan og bør lese for å løse opp hjernen?

Jeg blir helt gal av dette - og det tynger meg stadig - nesten så jeg bare vil putte ei kule i huet siden jeg holder på å ødelegge det slik hver gang....

Setter himmelsk stor pris på all den konstruktive hjelp jeg kan motta....! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok mange flere enn deg som opplever det slik, jeg er ikke noe bedre enn deg. Ikke ta det så tungt. Ikke tenk så mye på det, at du MÅ, men heller la det komme naturlig. Som med hun på treningstdio, du kunne for eksempel spurt henne om hun visste hvordan et apparat fungerte. Spille litt dum, og be henne vise deg (pass på at ingen instruktører er i nærheten :p). Deretter kan du jo spørre om hun er ny for eksempel, og prøve å komme litt i prat med henne. Ikke tenk på det som at du nødvendigvis sjekker henne opp, men bare prat og se om hun er noe interessant!

Lenke til kommentar

Bøker finnes det massevis av. "The power of now" av Eckhart Tolle, "Way of the superior man" av David Deida og "Think and grow rich" av Napoleon Hill er vel blant de mest kjente.

Er du ute etter mer dameorientert materiale er "How to become an alpha male" av John Alexander (e-bok som kan lastes ned for en hundrings) og "Secrets of the alpha male" av Carlos Xuma (også e-bok) verdt å kikke på.

Av andre ting kan jeg lede deg i retning av David DeAngelos Duoble Your Dating-serie, og da spesielt "Advanced series", "On being a man that naturally attracts women" og "Deep inner game".

Når dette er sagt - du kan ikke lese deg ut av en sånn situasjon, men bøker kan gi deg de nødvendige verktøyene du trenger for å komme ut av den på egen hånd.

For litt mer øyeblikkelig hjelp - når du havner i sånne situasjoner som du beskriver, så stopp opp og forsøk å finne ut hva det er som hindrer deg. Du må med andre ord gjøre litt sjelegransking og definere hva problemet før du kan behandle det, ellers blir det som å gå til legen og klage over at du har vondt over alt. "Over alt" blir en altfor vag definisjon til at det kan komme noe brukbart ut av det, når det viser seg at du egentlig har vondt i magen.

Så, ta et dypdykk i sjela og spør deg selv hva som skjer, finn ut hvorfor det skjer og til slutt hvordan du kan gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Det har seg slikt at hjernen låser seg inne og det medfører at jeg ikke tar kontakt med damer.

(...) på byen så kan det fort bli til at hvis jeg drikker en til to pils for mye - litt for mye alkohol i blodet - glemmer jeg at jeg vel bør være på utkikk etter en dame...

Blir litt oppgitt i grunn. Hvorfor låser den seg? Hva er det du er redd for? Stoltheten din? Den må du bare la gå hvis du skal tørre å ta kontakt. Jo mer du tar kontakt med jenter jo mer erfaring får du, jo lettere blir det, og jo artigere er det når du ser at det fungerer! Jeg var slik på ungdomsskolen, sjenert som bare det, men måtte bare snu på flisa en dag da jeg skjønte at dette aldri kom til å fungere. Av den enkle grunn at jeg bare pratet (bullshit) med jenter, så ble jeg ikke særlig redd for å ta kontakt heller. Hva gjør det om jeg ikke får napp? Det er jo nærmest bare å snu seg rundt så har du flere der...

Og en ting til. Hva med å kutte ut de to siste ølene, og heller bruke litt av øltillitten din til å faktisk ta litt kontakt? De bøkene som nevnes her er geniale, men alt du trenger er å tørre å gjøre det du innerst inne har lyst til: å snakke med dama som står ved deg i helsestudioet!

Lenke til kommentar

Alt som allerede har blitt sagt her vil jeg si er gode råd.

En annen ting jeg også vil kaste inn er selvtilliten din. Selvtillit og hvordan du føler med deg selv har veldig mye og si når man skal snakke med jenter, eller komme opp i litt uventa situasjoner. Det at du trener er veldig bra, for det har en effekt på selvtilliten din over tid. Du sier jo selv at du begynner og se bedre og bedre ut, noe jeg går ut fra du liker. Altså, du trener også opp selvtilliten din i et treningsstudio.

Men jeg kan skjønne at det ikke er den selvtilliten du ønsker og bygge opp. Det finnes tonnevis med forskjellige bøker, DVD serier og slikt man kan lese for og bli flinkere med jenter. Men det aller beste er og få erfaring, og faktisk snakke med jenter.

Det har også heller lite og si hva du faktisk sier med ord. Det er ikke så viktig. Jeg har selv snakket om ting som er helt bak mål med damer ute på byen og fått veldig god respons på det. Det som er med alle mennesker, både jenter og gutter, er at de tenker for mye. Man må lære seg og bli det man kaller for proaktiv. Altså at man ikke kommer opp med et logisk svar i hode sitt og gjør en handling utfra det, men at man heller lar seg rive med i øyeblikket. Tenk heller på hvor gøy du skal ha det neste gang du skal ut, og ikke tenk på hvordan du kan komme i kontakt med mest mulig jenter. Dette er måten det burde gjøres over tid hvertfall.

Vil du evt ha den korte veien finnes den også, med forskjellige "rutiner" man kan lære seg. Dette er ferdiglagde samtale evner som kan gjøre det lettere i startfasen. Men som sagt, det viktigste man kan gjøre er og bygge opp seg selv som en person.

Håper disse svarer, fra oss alle, gir deg svar på spørsmålene din. Skulle de ikke gjøre det stiller jeg, og helt sikkert mange flere, opp for flere og mer utdypende spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...