knut Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Asus blir første produsenten med disse harddiskene i tospann, for totalt 1 TB lagringskapasitet i bærbare maskiner. Les mer Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Dette er heftige greier. Men hvis den er større enn vanlige 2.5-disker vil den vel ikke kunne brukes i vanlige bærbare? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Dette er heftige greier. Men hvis den er større enn vanlige 2.5-disker vil den vel ikke kunne brukes i vanlige bærbare? Det er da bare tre mm det er snakk om, du kan sikkert modifisere en god del bærbare til å få plass til en sånn disk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Noen (store) bærbare har plass til 12,5mm høye harddisker. Man får neppe stappet de inn i bærbare med plass til 9,5mm harddisker. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Vil en slik passe inn i en ThinkPad T60 tro Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Synd min Asus A6 er IDE og ikke SATA Men ser klart at det fort kan bli en bærbar ved neste oppgradering på spillfronten når det kommer såpass hefitge størrelser Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Skulle heller ønske de fikk litt større 7200RPM 2.5" disker. Men det går nå i riktig retning hvert fall! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 166 GB/plate er jo ganske mye. Siden platene på 3,5" harddisker er omtrent dobbelt så store så bør de kunne romme ca dobbelt så mye med den samme lagringsteknologien. Altså ~333 GB/plate. Hittil har Samsung rekorden med ~333 GB/plate mens Hitachi har "bare" 200 GB/plate på sin snart ett år gamle 7K1000. Hvis Hitachi øker til 300 GB/plate på sine 5-platers toppmodeller så er vi oppe i 1,5 TB. Jeg håper bare de diskene kommer snart sånn at 1TB-modellene synker i pris. RamGuy: Sats heller på SSD om du vil ha rask aksesstid på en 2,5". Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Kjekt som ekstern 2,5" tommer. Vill WD Digital Passport II komme med en slik en tro? Og vil den da kreve mer strøm enn standard 1*USB kan tilby pga 3 plater? Ellers er jeg mer opptatt av 64GB SSD integrert i 13" bærbare. Min "drømme bærbare" nå om dagen er Dell XPS M1330 med LED baklys, men denne begynner å bli "gammel" så jeg lurer på hvilken som vil erstatte den. Endret 4. januar 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 En slik pluss en 16-32GB SSD i en stor bærbar PC høres fristende ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå