Gå til innhold

Plasma eller LCD for gaming?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke etterslep på plasma; da er det i så fall bildebehandlingen som henger litt etter.

Så jeg mener at for raske bevegelser er plasma best; men dersom faren for inbrenning er stor, og det kan ha noen betydning, så er LCD bedre å kjøpe.

Fargene på en LCD blir fort litt unaturlige i forhold til en plasma; men det avhenger mye av merke, modell, lysforhold og kalibrering.

Men har du rom med mye lys, så bør du i alle fall droppe plasma; mens dersom rommet er mørkt vil plasma ha en fordel.

Av de to TVene så har jeg størst tro på at Samsungen er best.

Lenke til kommentar

Jeg har mine kunnskaper og tanker, men sådde egentlig tvil om dine :p

Det er mange som følger strømmen og anbefaler noe blindt bare fordi det er hva "allmenheten" mener.

Det første innlegget ditt virka veldig sånn ...

Min mening, basert på den kunnskapen jeg har om de to teknologiene, er at plasma er vel så godt egnet til spillbruk som LCD, men at dersom du skal spille mange timer i strekk, og spille veldig mye, så er det tryggere å kjøpe LCD, slik at du ikke har faren for innbrenning der.

Men bildemessig er plasma (etter min mening) best, særlig i mørke rom, mens LCD er å foretrekke i lyse omgivelser og der det er fare for gjennskinn i plasmaens glasskjerm :)

Lenke til kommentar

Takker for svar! Skal for det meste spillet og jeg har et rom med masse lys. Så jeg går nok for Philipsen :)

Gleder meg utrolig til ny tv. Spiller PS3 på en PCskjerm Dell 19" nå så det blir nok stor foreandring. og i tillegg itl HDMI kabel blir det helt annenledes og spille ps3 nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...