NiPNi Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Er i ferd med å handle ny DVD-brenner, og kommer nesten helt sikkert til å velge Sonys dualbrenner. Men jeg håpte at noen kunne rydde opp litt i forvirringen min... Det har gått rykter om at Sony tilbyr en firmwareoppgradering som gir 4x når man brenner DVD+R. Jeg har funnet denne, men på Sonys sider står følgende advarsel: "This firmware upgrade is ONLY for DRX-500UL & DRU-500A. The upgrade is NOT compaible with DRX-500ULX or DRU-500AX." I butikken omtales brenneren både som DRU-500A og DRU-500AX. Det jeg lurer på er altså: - Hvilken brenner er det som selges i norske butikker (jeg kikket på MPX)? - Hvis jeg kjøper den, kan jeg flashe den til 4x? For å gjøre forvirringen total, så har MPX oppgitt DVD+R-hastigheten på sitt produkt (500A eller 500AX, avhengig av hvor du leser) til 2.4x, mens på Sonys hjemmesider eksisterer ikke 500A i produktutvalget, selv om den er nevnt i forbindelse med firmware-oppgraderingen. 500AX derimot oppgis til 4x i DVD+R. Kan jo godt tenkes at 500AX er en ferdig oppgradert versjon av 500A, men jeg har ikke funnet noen bekreftelse på det noe sted. Jeg er forvirret (som om det ikke var nok rot med DVD-brenning og formatkriger allerede). Kan noen rydde opp? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 De 2 siste firmware oppgraderingene til DRU-500A 1.0f og 1.0g støtter 4X på dvd+r plater. Jeg kjøpte min brenner på Computercity i Sandvika. BTW, hadde forresten ikke noe problemer med å finne brenneren her:http://www.sony-europe.com/view.x?cat=22167&prod=31576&loc=eu Lenke til kommentar
Zuff Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hva er linken til firmware updaten til DRU-500A? Har prøvd å finne updaten hos Sony, uten hell. Zuff Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Husker ikke helt hvor jeg fant linken til Sony sine sider, mener det var på cdfreaks.com, men du kan prøve hos http://www.firmware-flash.com Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 DRU-500AX er allerede oppgradert med den nyeste firmware så den støtter 4x +R brenning. Så saken er enkel, får du en 500A fra butikken er det bare å oppgradere firmware, får du en 500AX trenger du ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 jeg har en dru500ax ... og den tar 4x +r plater... bare for og konfirmere det han ovenfor sa. Lenke til kommentar
NiPNi Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Oppdateringen ligger her: http://sony.storagesupport.com/freeupgrade/ Takk for oppklaring! Brenneren er bestilt, nå er det bare å vente en måned eller tre til de får den inn på lager. Foreløpig ser det ut til at det er brennbare plater som er problemet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå