Gå til innhold

Utstyr til Nikon D300 m/Nikon 18-200 VR

Anbefalte innlegg

Jeg fikk akkurat Nikon D300 m/Nikkor 18-200 VR til graduation og

lurte paa litt passende accessories som jeg burde handle inn.

Kamerabag - Jeg trenger en fet kamerabag (helst plass til kamerahus og objektiv sammen).

Filtre - Hva anbefales?

Noe mer? burde jeg kanskje kjoepe et 50mm objektiv?

Jeg bor fortiden i USA, saa det hadde vaert fint om noen kunne komme med linker til internettbutikker i statene.

Ny graduert student, saa pris er en viktig faktor naar d gjelder valg av utstyr.

Endret av kolstade
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer med kamera!

Hva du trenger av tilbehør kommer helt an på ditt behov!

Kamerabag: Dra til en fotobutikk og finn en bag som er stor nok til ditt bruk og som du synes er fet... Lowepro er som regel et trygt valg.

Filtre: Et UV-filter kan være greit å ha foran på objektivet ditt med det ene mål å beskytte linsa... Et polarfilter kan være utrolig greit å ha, men hva slags situasjoner tar du bilder i? Trenger du et polarfilter? Det koster fort litt...

50mm: Om du burde kjøpe eller ikke er vanskelig å vurdere når du ikke nevner noen behov eller hva du typisk liker å ta bilder av... Innendørs synes mange at 50mm kan bli litt trangt, men det er et kjempegodt portrettobjektiv, og 1.8 versjonen er jo grisebillig. Finn ut hva du trenger! Tar du masse bilder med 18-200, så sjekk etterpå hvilke brennvidder du oftest havner på.

Annet utstyr: Blitz kanskje? Kommer igjen an på behovet og hva slags bilder du tar=)

Tripod/monopod: Igjen avhengig av dine behov... Fortell litt om dette så er det mye enklere å komme med konkrete anbefalinger :)

Jeg vet ikke hvor i statene du oppholder deg, men blant de store og legendariske er bhphotovideo.com som har en stor butikk i nyc. De har et enormt utvalg og er ikke overpriset. Brukt kan du finne objektiver o.l. og gjøre mang en god deal på www.keh.com, men regn med at det er vanskelig å finne objektiver der med autofokus...

Lykke til! :D

Endret av The_Lobster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...