strikkepinne Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Keymat 32" plasma Har lyst på en flatskjerm jeg kan ha i stuen som kan henges på veggen. Skal se på kabel-tv osv. Har en pc stående som jeg har lyst å bruke til avspilling av film og musikk på denne tv'en. Er ikke så nøye med super standard, så lenge det er helt grei kvalitet. (har tv-stue som jeg har tenkt å legge litt mer tid og penger i ) Hva tror dere? Greit nok til mitt formål? Prisen er jeg egentlig mest glad i for det betyr at jeg kanskje kan få meg en ny tv snart og kvittte meg med kolossen fra 1991 Lenke til kommentar
strikkepinne Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Hei. Er det noen som kan se på denne? Det hadde vært fint. Det jeg lurer mest på er om den kan kobles til datamaskin og bruke den som en slags dataskjerm. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Ikke HD-Ready Vell og merke. Skal du bare se vanlig DVD og TV så tror jeg den er super sikkert. Stikk ned til Elkjøp og se på den. Men pass på. De prøver og pakke på folk CanalDigital abb (da koster den 2k)... Og med CanalDigital blir det mye dyrere totalt sett. Feks NRK lisensavgift Blir vel vanskelig og si at den er til "Muttern" når man skal ha CanalDigital med. Endret 9. januar 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
strikkepinne Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 At den ikke er HD-ready gjør meg ikke så mye. Har tenkt å spandere litt mer penger på en bedre tv til tv-stuen når lommeboken tillater det. Kjenner til elkjøp selgere og vet de prøver seg men jeg skal holde stand og si at jeg vil ha den billigste og kjipeste tv'en de har i butikken. Men om jeg skal koble den til data, er det noe spesielt data eller tv må ha da? Takk for input Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Mulig denne plasmaen er et mye lurere kjøp enn billig LCD til TV-titting, hvis man er opptatt av kontrast/svartnivå. Til PC står det at den har PC-inngang. Greit nok, da får man koblet PC-en til. Men med en skjerm med 480 piksler i høyden, får man et skjermbilde med oppløsning som en 20 år gammel 14"-PC-skjerm. Like få linjer tekst, like få piksler i høyden, men mye større og mer grovkornede piksler. Dersom du med PC-bruk sikter til grafiske ting som spill eller videosnutter med ikke altfor høy oppløsning, kan dette bli bra. Men til alt som har med tekst og tall å gjøre, får du mye scrolling i dokumentene. Lenke til kommentar
Momo Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Mulig denne plasmaen er et mye lurere kjøp enn billig LCD til TV-titting, hvis man er opptatt av kontrast/svartnivå. Til PC står det at den har PC-inngang. Greit nok, da får man koblet PC-en til. Men med en skjerm med 480 piksler i høyden, får man et skjermbilde med oppløsning som en 20 år gammel 14"-PC-skjerm. Like få linjer tekst, like få piksler i høyden, men mye større og mer grovkornede piksler. Dersom du med PC-bruk sikter til grafiske ting som spill eller videosnutter med ikke altfor høy oppløsning, kan dette bli bra. Men til alt som har med tekst og tall å gjøre, får du mye scrolling i dokumentene. Kjøpte denne i dag på Elkjøp Forus. Knallbra på film, mye bedre enn LCD tv til 7-8000 som hang i butikken. Har ikke prøvd den på PC ennå, men om du ikke skal bruke den til PS3 eller noe annet 720p så sier jeg bare go. Lenke til kommentar
strikkepinne Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Mulig denne plasmaen er et mye lurere kjøp enn billig LCD til TV-titting, hvis man er opptatt av kontrast/svartnivå. Til PC står det at den har PC-inngang. Greit nok, da får man koblet PC-en til. Men med en skjerm med 480 piksler i høyden, får man et skjermbilde med oppløsning som en 20 år gammel 14"-PC-skjerm. Like få linjer tekst, like få piksler i høyden, men mye større og mer grovkornede piksler. Dersom du med PC-bruk sikter til grafiske ting som spill eller videosnutter med ikke altfor høy oppløsning, kan dette bli bra. Men til alt som har med tekst og tall å gjøre, får du mye scrolling i dokumentene. Kjøpte denne i dag på Elkjøp Forus. Knallbra på film, mye bedre enn LCD tv til 7-8000 som hang i butikken. Har ikke prøvd den på PC ennå, men om du ikke skal bruke den til PS3 eller noe annet 720p så sier jeg bare go. Høres supert ut til mitt bruk! Blir mest til vanlig tv-titting og avspilling av musikk på vorspiel og slikt. Må jeg ha spesielle kabler for å koble den til data? Er det noe hokus pokus der? Jeg har en ganske standard pc... Tusen takk for svar! Det er lett å gå seg vill i denne plasma-lcd-hd skogen Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Sikkert helt vanlig VGA Kabel. Slik som sikkert du har fra datamaskinen til skjermen (vanlig på CRT og mindre vanlig på LCD). Vis bilde forsvinner er det bare og søke etter VGA på Imagesøk (live.com google.com osv) Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Det kommer litt ann på hvor nytt skjermkosrtet ditt er... Er det relativt nytt, er det sannsynlig at du har DVI ut. DVI på skjermkortet gir følgende muligheter: DVI-HDMI (Kanskje best kvalitet på alt unntatt antall piksler, men du har kunn en HDMI-kontakt på TVen, så du vil kanskje spare den til DVD-spiller eller noe) DVI-VGA (VGA er den PC-inngangen TVen har, og om TVen har 1:1 pikselmapping, som gjør at spesielt tekst ved f.eks. internettsurfing vil se mye bedre ut, vil det kun fungere om du kobler den til denne porten) Om skjermkortet leverer VGA, er saken enkel! Da har du ikke noe annet valg enn VGA-VGA. Endret 10. januar 2008 av madsc90 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Følger som regel med en konverter som gjør DVI om til VGA. Ikkno problem. SKjermkortet merker forskjellen og sender dermed signalene analogt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå