Balli Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) jeg har tenkt og kjøpe en bærbar pc tenkte på en av disse vem synes dere jeg burte ta? skal brukes til: spilling, film/serie, skole og surfing. kom jerne med andre laptoper som dere sjøl har erfarig med, min krav er: 10-14k, minst 15,4"widescreen maks 17", 8600 skermkort(med g-ddr 3) eller bedre, minst 2ghz dobel kjerne prosesor, minst 2gb ram, helst lit stor hdd 250-500, trenger ikke være med retteprogram selom jeg ikke klarer og skrive onklig(har det fra før av), tv-tuner jør ikke no, helst med hdmi(da kan jeg koble den i tven min), helst være fra komplett.no(sjener en som jober der kan slipe frakta) som dere sikert ser så har jeg en del feil, jeg er ikke 8 år men har skrive feil, derfor komer denne laptopen til og vere med meg på skolen 4 dager i uka. edit: ja jeg har mange krav men da blir det letere og finne den riktige for meg edit2: hd-dvd/blu-ray jør heller ikke no! Endret 4. januar 2008 av alexbalibander Lenke til kommentar
zonko Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 De maskinene du har funnet er relativt tunge, og tro meg, kommer maskina på rundt 3,5 kilo er det ganske tungt og uhåndterlig å drasse med på skolen ofte. Jeg vil gjerne at du presiserer hvilke spill du kommer til å spille og hvor store krav du har at de skal flyte godt. Hvis jeg skulle hatt med maskina på skolen ofte ville jeg virkelig vurdert ei maskin på maks 15,4-tommer og i underkant av tre kilo. Om du vurderer kraftig ytelse over børbarhet og vekt sier du ifra om det. Lenke til kommentar
olee- Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Hvis jeg skulle valgt noen av di laptoppene ville jeg tatt ASUS G1S. Den har bedre skjermkort, veier mindre, billigere, bedre prosessor, lengre garanti, større harddisk og den har bedre skjerm(oppløsning 1680x1050). Så etter min mening er G1S mye bedre enn den HP'en : ) Endret 4. januar 2008 av olee- Lenke til kommentar
Balli Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 De maskinene du har funnet er relativt tunge, og tro meg, kommer maskina på rundt 3,5 kilo er det ganske tungt og uhåndterlig å drasse med på skolen ofte. Jeg vil gjerne at du presiserer hvilke spill du kommer til å spille og hvor store krav du har at de skal flyte godt. Hvis jeg skulle hatt med maskina på skolen ofte ville jeg virkelig vurdert ei maskin på maks 15,4-tommer og i underkant av tre kilo. Om du vurderer kraftig ytelse over børbarhet og vekt sier du ifra om det. hade orginalt planlagt og ta med en hdx på skolen 4 dager i uka(den veier 7 kg + veske veier ca 2 kg) så jeg synes ikke 3-4 kg er so mye ! Hvis jeg skulle valgt noen av di laptoppene ville jeg tatt ASUS G1S. Den har bedre skjermkort, veier mindre, billigere, bedre prosessor, lengre garanti, større harddisk og den har bedre skjerm(oppløsning 1680x1050). Så etter min mening er G1S mye bedre enn den HP'en : ) takker for din mening Lenke til kommentar
zonko Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Har du egen truck da, siden du ville dra med det beistet på skolen? Om du skal sykle eller gå synes jeg maks tre kilo uansett er nok, men her ka folk være forskjellige. 17-tommere synes jeg er trasige å dra på mye rundt, ville gått for 15,4. ASus G1s er ei bra maskin, og vurderer du kun disse to er den også min anbefaling. Svarer du på det med bruken, så får vi se om den er den rette totalt. Endret 4. januar 2008 av zonko Lenke til kommentar
santacruze Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 du kan få en bedre versjon av G1S med 2.4 ghz cpu og 4 gig ram fra multicom for bare 13.5k! jeg ville satset på den (jeg skal faktisk kjøpe den..) http://www.multicom.no/SystemConfigurator....532823;c:100561 Lenke til kommentar
Balli Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Har du egen truck da, siden du ville dra med det beistet på skolen? Om du skal sykle eller gå synes jeg maks tre kilo uansett er nok, men her ka folk være forskjellige. 17-tommere synes jeg er trasige å dra på mye rundt, ville gått for 15,4. ASus G1s er ei bra maskin, og vurderer du kun disse to er den også min anbefaling. Svarer du på det med bruken, så får vi se om den er den rette totalt. tar buss meste parten av veien, men takk for din mening fordet du kan få en bedre versjon av G1S med 2.4 ghz cpu og 4 gig ram fra multicom for bare 13.5k! jeg ville satset på den (jeg skal faktisk kjøpe den..) http://www.multicom.no/SystemConfigurator....532823;c:100561 den på komplett hade 2,4 GHz cpu og jeg hade tenkt og oppgradere ram'n til 2*2gib's brikker på 800MHz etter vert uanset(og vil jerne kjøpe på komplett(sliper og betale for frakt)) men takk for din menig fordet Endret 4. januar 2008 av alexbalibander Lenke til kommentar
Balli Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Hva med Dell XPS m1530? har dell stasjonær(liker jeg ikke) men ellers takk for din menig/ditt svar Endret 4. januar 2008 av alexbalibander Lenke til kommentar
hevih Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) ASUS G1S!! Har bestilt en selv! (multicom) Go for it baby =) Koster kun 154,- i frakt over hele landet så det svarer seg å ikke bestille på komplett og heller ta multicom! Endret 4. januar 2008 av hevih Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå