noringen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hei! Jeg tenker på å kjøpe vista og lurer på om det er verdt å betale rundt 1300kr for å få vista ultimate når æ kan få Vista prem oppgradering-studentversionen for rundt 700kr? Er ultimate bedre til spilling, hvis ja, hvor mye bedre enn Vista Prem? Og et lite spørsmål til, har lyst på en 64bit, følger det med alle versione, og du bare bestemmer hva du skal ha av 32bit og 64bit når du innstalere Vista, eller hvordan fungerer dette? Blir så klart glad for gode og raske svar Lenke til kommentar
Tacokrydder Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Ta en titt på denne siden. Du må enten kjøpe 64bit eller 32bit. Dette ligger på hver sin cd. På en cd ligger alle versjonene, det er cd-keyen som kommer an på hvem du kan installere. (Selvsagt kan du installere hvilken versjon du vil, men da blir det en prøveversjon på 30 dager.) Lenke til kommentar
noringen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 hmm okei... trur æ bare går for Prem da... Fant det billig på en side... Men er dette 64bit? syns ikke æ så noe på sia om det. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Vil fraråde deg 64bit. Veldig lite støtte! Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Vil fraråde deg 64bit. Veldig lite støtte! Tull. Bruker det uten problemer. For et år siden så var det kanskje sånn, og ryktene henger tydeligvis igjen som sirup... Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Etter min erfaring er det fortsatt sånn, mulig vi bruker dataen til forskjellige ting. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Vil fraråde deg 64bit. Veldig lite støtte! Jeg har 3 maskiner hjemme med 64-bit Ultimate, og merker ingen ting til "lite støtte". Nøyaktig hva er det som ikke støttes? Lenke til kommentar
noringen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 jeg "treng" 64Bit på grunn av støtte av mer minne. Etter som jeg har lest en plass så støtter 32 bit bare 4g minne inkludert minne på skjermkortet, dette synes jeg er litt lite så vil helst ha 64bit. Men tilbake til spørsmålet mitt, er dette en 64 bit version? Lenke til kommentar
Tacokrydder Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Men tilbake til spørsmålet mitt, er dette en 64 bit version? Det ser ut som det er en 32bit-oppgradering. Som jeg har forstått går det ikke an å oppgradere fra 32bit xp til 64bit Vista. (korriger meg gjerne.) Les denne artikkelen. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 husk at den artikkelen er nesten et år gammel nå.. Lenke til kommentar
Tacokrydder Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 husk at den artikkelen er nesten et år gammel nå.. Hva som er forskjellen på 32bit og 64bit, og hvorfor ditt og datt er slik som det er har vel ikke akkurat endret seg så vanvittig mye de elleve siste månedene. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Ja sant nok. Det jeg tenkte på var vel mest rettet på konklusjonen der Men for de aller, aller fleste vil 2 til 4 GB fremdeles være mer enn nok - selv med Vista. Det er klart at en jevn strøm av brukere over de neste årene vil migrere fra 32- til 64-bit, spesielt når drivere og programvare her modnet for den nye plattformen. Men akkurat i dag er det nok slik at det for Hvermansen vil være flere ulemper enn fordeler med Vista x64. Det er jo ikke sant lenger, 4gb blir normalen for fler og fler og drivere og programvare har modnet i stor grad siden den artikkelen ble skrevet. Hvis man trenger veldig stor bakoverkompatibilitet bør man nok velge 32 bit men ellers ser jeg ingen grunn til det. Endret 5. januar 2008 av Crossfire Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Ja sant nok. Det jeg tenkte på var vel mest rettet på konklusjonen derMen for de aller, aller fleste vil 2 til 4 GB fremdeles være mer enn nok - selv med Vista. Det er klart at en jevn strøm av brukere over de neste årene vil migrere fra 32- til 64-bit, spesielt når drivere og programvare her modnet for den nye plattformen. Men akkurat i dag er det nok slik at det for Hvermansen vil være flere ulemper enn fordeler med Vista x64. Det er jo ikke sant lenger, 4gb blir normalen for fler og fler og drivere og programvare har modnet i stor grad siden den artikkelen ble skrevet. Hvis man trenger veldig stor bakoverkompatibilitet bør man nok velge 32 bit men ellers ser jeg ingen grunn til det. Enig med deg. Har testet både 32bit Ultimate og 64bit ultimate selv. Bruker sistnevnte i dag. Byttet i bunn og grunn til 64bit pga minne-oppgradering, men merker egentlig ikke noe særlig annet til vanlig bruk enn at 64bit versjonen faktisk er litt raskere på enkelte områder. Eneste som er "negativt" med 64bit er at det er mer kresent på drivere. Noe som kan være litt dumt ved overklokking av feks grafikkort som overklokker via driveren. Vista x64 liker veldig dårlig at man tukler med driverene Men ellers er 64bit bare å anbefale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå