Gå til innhold

Thermaltake Blue Orb II VS Zalman CNPS-7700AlCu


autodude

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Blue Orb II og bruker den til en AMD CPU og det fungerer veldig greit. Kjøler bra, men bråker noe selv om støynivået kun er 17 dB. Har du en ellers veldig stille PC vil du høre den, men jeg har koblet den til viftestyring og kjører den på 800 rpm og da er den så godt som lydløs. Men fordi jeg ikke har noe erfaring med Zalman viften kan jeg ikke sammenligne de og kan da ikke si hvilken som er best.

Lenke til kommentar

De er vel i bunn og grunn ganske like. Broren min hadde Zalman-vifta på sin gamle Athlon 64 3200+ og den gjorde en svært så anstendig jobb(holdt tempen på 28-29 grader ved normalt bruk). Klart, prosessoren var jo aldri noen ekstremt høyt klokket variant og han hadde den i et Aerocool Extremeengine 3(sånn med en 250mm vifte på siden) så det gjorde nok litt av jobben, men temperaturer henger jo på mange faktorer uansett. Tror jeg ville valgt den, men om så bare fordi det er Zalman(vet man får med sånn hastighetsregulator).

Lenke til kommentar

Har en Blue Orb II og er svært fornøyd med den. Har en quad-core som er klokket til 3Ghz med 29-30 grader på cpuen og rundt 35 grader på kjernene (idle). Synes ikke den bråker noe særlig og den er jo veldig fin å se på ;) Må nesten bare passe på at du har plass til denne ettersom den er ganske stor.

Lenke til kommentar
Har en Blue Orb II og er svært fornøyd med den. Har en quad-core som er klokket til 3Ghz med 29-30 grader på cpuen og rundt 35 grader på kjernene (idle). Synes ikke den bråker noe særlig og den er jo veldig fin å se på ;) Må nesten bare passe på at du har plass til denne ettersom den er ganske stor.

 

er det en b3 eller GO stepping?

Lenke til kommentar
Har en Blue Orb II og er svært fornøyd med den. Har en quad-core som er klokket til 3Ghz med 29-30 grader på cpuen og rundt 35 grader på kjernene (idle). Synes ikke den bråker noe særlig og den er jo veldig fin å se på ;) Må nesten bare passe på at du har plass til denne ettersom den er ganske stor.

 

 

Hva er load temp med prime95 v 25.5 på small fft? Og hvilket program bruker du å lese temp med - Synes tempen høres litt lav ut med Blue Orb II - lukter litt +15c bug her.

 

Og for å svare trådstarter: Jeg ville ikke brukt noen av dem på en Quad, de er ikke akkurat blant de beste lenger og vil ikke kjøle stort bedre enn intel stock kjøler

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Hva er load temp med prime95 v 25.5 på small fft? Og hvilket program bruker du å lese temp med - Synes tempen høres litt lav ut med Blue Orb II - lukter litt +15c bug her.

 

Og for å svare trådstarter: Jeg ville ikke brukt noen av dem på en Quad, de er ikke akkurat blant de beste lenger og vil ikke kjøle stort bedre enn intel stock kjøler

 

Sjekker både i BIOS og ved hjelp av Everest Ultimate Edition. Husker ikke akkurat tempen med prime95, skal sjekke etterpå igjen. Men jeg kan nok si meg enig at man helst ikke burde bruke den på en quad, hadde planer om å kjøpe meg en Thermalright Ultra120 Extreme, men tipper at den ikke passer i kabinettet mitt. Det skal også sies at jeg har en god luftgjennomstrømning i kabinettet mitt, har et Aplus TwinEngine med en 25cm vifte på siden og i front og en god vifte til å trekke ut.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...