autodude Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) ' Jeg kan velge mellom å kjøpe en av disse fra en kompiss vilken burde jeg velge? Er det noen som har tidliger erfaringer kom med den. CPU vifta skal brukes på en Intel core 2 quad 6600. Endret 3. januar 2008 av autodude Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg har Blue Orb II og bruker den til en AMD CPU og det fungerer veldig greit. Kjøler bra, men bråker noe selv om støynivået kun er 17 dB. Har du en ellers veldig stille PC vil du høre den, men jeg har koblet den til viftestyring og kjører den på 800 rpm og da er den så godt som lydløs. Men fordi jeg ikke har noe erfaring med Zalman viften kan jeg ikke sammenligne de og kan da ikke si hvilken som er best. Lenke til kommentar
autodude Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) noen flere som har erfaringer??? takker for svar=) Endret 4. januar 2008 av autodude Lenke til kommentar
Forge Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 De er vel i bunn og grunn ganske like. Broren min hadde Zalman-vifta på sin gamle Athlon 64 3200+ og den gjorde en svært så anstendig jobb(holdt tempen på 28-29 grader ved normalt bruk). Klart, prosessoren var jo aldri noen ekstremt høyt klokket variant og han hadde den i et Aerocool Extremeengine 3(sånn med en 250mm vifte på siden) så det gjorde nok litt av jobben, men temperaturer henger jo på mange faktorer uansett. Tror jeg ville valgt den, men om så bare fordi det er Zalman(vet man får med sånn hastighetsregulator). Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Her kan du sjekke hva forskjellene er https://prisguiden.no/vis_side_ved_...ids%5B%5D=67790 Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Har en Blue Orb II og er svært fornøyd med den. Har en quad-core som er klokket til 3Ghz med 29-30 grader på cpuen og rundt 35 grader på kjernene (idle). Synes ikke den bråker noe særlig og den er jo veldig fin å se på Må nesten bare passe på at du har plass til denne ettersom den er ganske stor. Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Selv om den er stor så går den ganske mye opp før den blir stor, hvis du skjønner. Nede med CPU'en er den ganske smal og så går den først opp noen cm så den kommer over de andre delene før den breier seg ut Lenke til kommentar
autodude Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 hmm jeg har ganske mye plass for jeg har et asus p5n-e sli som er i et coolermaster ammo 533 kabinett.. Lenke til kommentar
autodude Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Har en Blue Orb II og er svært fornøyd med den. Har en quad-core som er klokket til 3Ghz med 29-30 grader på cpuen og rundt 35 grader på kjernene (idle). Synes ikke den bråker noe særlig og den er jo veldig fin å se på Må nesten bare passe på at du har plass til denne ettersom den er ganske stor. er det en b3 eller GO stepping? Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 er det en b3 eller GO stepping? Det er G0. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Har en Blue Orb II og er svært fornøyd med den. Har en quad-core som er klokket til 3Ghz med 29-30 grader på cpuen og rundt 35 grader på kjernene (idle). Synes ikke den bråker noe særlig og den er jo veldig fin å se på Må nesten bare passe på at du har plass til denne ettersom den er ganske stor. Hva er load temp med prime95 v 25.5 på small fft? Og hvilket program bruker du å lese temp med - Synes tempen høres litt lav ut med Blue Orb II - lukter litt +15c bug her. Og for å svare trådstarter: Jeg ville ikke brukt noen av dem på en Quad, de er ikke akkurat blant de beste lenger og vil ikke kjøle stort bedre enn intel stock kjøler Endret 4. januar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hva er load temp med prime95 v 25.5 på small fft? Og hvilket program bruker du å lese temp med - Synes tempen høres litt lav ut med Blue Orb II - lukter litt +15c bug her. Og for å svare trådstarter: Jeg ville ikke brukt noen av dem på en Quad, de er ikke akkurat blant de beste lenger og vil ikke kjøle stort bedre enn intel stock kjøler Sjekker både i BIOS og ved hjelp av Everest Ultimate Edition. Husker ikke akkurat tempen med prime95, skal sjekke etterpå igjen. Men jeg kan nok si meg enig at man helst ikke burde bruke den på en quad, hadde planer om å kjøpe meg en Thermalright Ultra120 Extreme, men tipper at den ikke passer i kabinettet mitt. Det skal også sies at jeg har en god luftgjennomstrømning i kabinettet mitt, har et Aplus TwinEngine med en 25cm vifte på siden og i front og en god vifte til å trekke ut. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Den kassa gjør nok sitt ja ;-) Ellers er det Thermalright Ultra 120 Extreme med push-pull som gjelder ;-) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du skal ikke klokke regner jeg med i og med du har Q6600 og et Asus P5N-E SLI, så da vil Blue Orb´en gå helt fint Lenke til kommentar
autodude Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Du skal ikke klokke regner jeg med i og med du har Q6600 og et Asus P5N-E SLI, så da vil Blue Orb´en gå helt fint Litt clocking bi det vel vil jeg tro:D Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Du skal ikke klokke regner jeg med i og med du har Q6600 og et Asus P5N-E SLI, så da vil Blue Orb´en gå helt fint Litt clocking bi det vel vil jeg tro:D Ja det blir bare litt uansett hva slags kjøler du har - Hovedkortet ditt er absolutt ikke glad i å klokke Intel Quads. Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 hmm fikk nettop mitt Asus P5N-E SLI og blue orb II, saken er at jeg får ikke den ene braketen til å passe det er sånne greier som stikker opp fra hovedkortet som er i veien. Fikk du det til å passe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå