mau5trap Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Føler meg nesten litt dum som poster dette, og jeg hører sikkert ut som en hypokondier, men jeg er litt nyskjerrig på hva dette er. Av og til opplever jeg en stikkende smerte i hjertet. Vanligvis skjer det hvis jeg sitter så ser på TV eller er på PCen. Jeg merker det som regel ikke før jeg skal reise meg opp, og da gjør det så vondt at jeg knapt klarer å reise meg. Det gjør også vondt å puste normalt. Hjertet mitt slår også unormalt fort, ca 1.5 slag pr sekund. Jeg har et relativt normalt kosthold, og ikke overvektig. Jeg er 18 år gammel mann (rart å omtale seg selv som det ) Noen som har noen formening om hva det er? Jeg tviler på at det er noe alvorlig og har ikke undersøkt det, men hadde vært greit å vite hva det er, evt. åssen unngå det eller få det til å gå over. Lenke til kommentar
Gjest dKiwi_Kun Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 vel. Jeg har også hatt slike smerter, men siden jeg begynte å trene ble de stort sett borte. en annen ting det kan komme av er om du tar noen koffeinholdige inntak. Drikker du mye kaffe? red bull? Thai bull? burn? osv. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Eller så kan det berre vere at du har hatt litt luft i hjertet, noko som også er vanleg. Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) vel. Jeg har også hatt slike smerter, men siden jeg begynte å trene ble de stort sett borte. en annen ting det kan komme av er om du tar noen koffeinholdige inntak. Drikker du mye kaffe? red bull? Thai bull? burn? osv. En cola i ny og ne, evt. en Kaffe Latte... ingen av delene inntas i store kvantum, og ingen av delene har spesielt høy konsentrasjon av koffein. Luft i hjertet fører til stikkende smerter? Nytt for meg, men if you say so . Noen tips til åssen unngå det? eller er det noe som bare skjer en gang i blandt? Endret 4. januar 2008 av €rlen Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 har også hatt det i lengre tid (et par år eller noe) og har flere i familien som har hatt hjertetrøbbel Drikker endel cola så kan være det Var hos legen for 1-2 år siden for det, men de fant ikke noe Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. Jeg trodde jeg hadde vondt i hjertet eller noe og gikk til legen. Han sa at det bare var vokseskader, noe som er veldig sannsynlig. Det kommer av at ribbeina strekker seg fra hverandre for fort eller noe (det er et par år siden...) Endret 4. januar 2008 av Karlson Lenke til kommentar
War Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Sånn har jeg også og det er i brystmuskelen og ikke i hjertet. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Er ingenting å vere redd for. får det skjølv dagelig, og det kalles luft i magen Lenke til kommentar
Imzdal Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Har hatt slik smerte selv, veldig ubehagelig. Godt å vite at det er ufarlig ivertfall, så slipper jeg å bekymre meg for det også Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Er smerten markant lokalisert til venstre side av brystet? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Eg og har dette merker det når eg går ut av bilen, lener meg over på eine sida og blir hengande der ei stund der og reiser meg fort opp... Kjennner ein sterk smerte når eg trekker pusten, men det er ikkje ved hjerte det er meir dei nederste ribbeina på venste side Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Yes, det er ikke bare jeg som har det! INGEN av venna mine har det... Når jeg spør folk om hva det er virker det som de ikke skjønner hva jeg mener! Jaja.. Aner ikke hva det er.. Fint at det ikke bare er meg! Endret 7. januar 2008 av skygress Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg ville si at uansett hvordan smerter det er snakk om, og uansett situasjon (unntatt hjerte sorg ;_, så er smerter i brystet og hjertet spesielt, grunn til å ta en tur til legen. Du vet aldri om det er en hjertefeil el.l. Så mitt råd: Ta en tur til legen! bedre å være sikker, enn å være død ^_^ Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Så mitt råd: Ta en tur til legen! bedre å være sikker, enn å være død ^_^ Eller sikker død Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Får dette av og til jeg også. Enten når jeg strekker meg eller når jeg puster inn. Er slik at dersom jeg puster for mye inn i et drag gjør det vondt, så jeg må "småpuste" for å ikke få vondt. Skjer heldigvis ikke så ofte lenger. Lenke til kommentar
enator Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 det kan være han prater om noe som kalles Angina Pectoris, som kan kjennes som alt i fra "små" stikk i hjertet til hjerteatakk. det kan være en idé å gå til legen en tur for og sjekke hvis dette plager deg ofte eller ikke gir seg. mer kan leses her Lenke til kommentar
Oran Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg har faktisk det samme problemet. Det kommer helt av seg selv. Jeg må puste veldig rart og sakte for å ikke få alt for vondt. Engang prøvde jeg å puste helt normalt også se hva som skjer, jeg besvimte nesten, smerten ble så stor hjertet mitt begynte å lage kneppe lyder, som om små bobler sprang. Veldig rart. Kan som huske som liten fikk jeg det midt i klasse rommet. Rektoren tok meg til legen, han sa alt var ok. Læreren og min far trodde jeg bare søkte oppmerksomhet. Jeg var 10år gammel, falt midt i klasse rommet, vondt som faen. Jeg har ikke godde å snakke med noen om dette, jeg overlever det tenker jeg. hehe. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Er vel en stund siden jeg hadde det sist nå, men dersom det hender mer bør jeg nok kanskje gå til legen. Ble litt nervøs av den artikkelen på wikipedia om Angina Pectoris. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg har hatt dette mange ganger, det er ikke hjertet, men i lungene. Det jeg tror som skjer er at veggene i lungene klisterer sammen og at det gjør vondt å dra de fra hverandre igjen. Det jeg gjør er å puste helt ut, så lungene HELT tomme for luft. Puster man inn da, vil smertene forsvinne som regel. Lenke til kommentar
turbo42 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Må si som skygress: Jess, det er ikke bare meg! Jeg har fått noen rare blikk i blandt når jeg plutselig har gått ned i knestående for så å komme med et lite kvalt smertehyl. Men det går alltid raskt over! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå