Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stikkende smerte i Hjertet

mau5trap

Anbefalte innlegg

Føler meg nesten litt dum som poster dette, og jeg hører sikkert ut som en hypokondier, men jeg er litt nyskjerrig på hva dette er. Av og til opplever jeg en stikkende smerte i hjertet. Vanligvis skjer det hvis jeg sitter så ser på TV eller er på PCen. Jeg merker det som regel ikke før jeg skal reise meg opp, og da gjør det så vondt at jeg knapt klarer å reise meg. Det gjør også vondt å puste normalt. Hjertet mitt slår også unormalt fort, ca 1.5 slag pr sekund. Jeg har et relativt normalt kosthold, og ikke overvektig. Jeg er 18 år gammel mann (rart å omtale seg selv som det :p)

Noen som har noen formening om hva det er? Jeg tviler på at det er noe alvorlig og har ikke undersøkt det, men hadde vært greit å vite hva det er, evt. åssen unngå det eller få det til å gå over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest dKiwi_Kun

vel. Jeg har også hatt slike smerter, men siden jeg begynte å trene ble de stort sett borte. en annen ting det kan komme av er om du tar noen koffeinholdige inntak. Drikker du mye kaffe? red bull? Thai bull? burn? osv.

Lenke til kommentar
vel. Jeg har også hatt slike smerter, men siden jeg begynte å trene ble de stort sett borte. en annen ting det kan komme av er om du tar noen koffeinholdige inntak. Drikker du mye kaffe? red bull? Thai bull? burn? osv.

En cola i ny og ne, evt. en Kaffe Latte... ingen av delene inntas i store kvantum, og ingen av delene har spesielt høy konsentrasjon av koffein.

Luft i hjertet fører til stikkende smerter? Nytt for meg, men if you say so ;). Noen tips til åssen unngå det? eller er det noe som bare skjer en gang i blandt?

Endret av €rlen
Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. Jeg trodde jeg hadde vondt i hjertet eller noe og gikk til legen. Han sa at det bare var vokseskader, noe som er veldig sannsynlig. Det kommer av at ribbeina strekker seg fra hverandre for fort eller noe :p (det er et par år siden...)

Endret av Karlson
Lenke til kommentar

Eg og har dette merker det når eg går ut av bilen, lener meg over på eine sida og blir hengande der ei stund der og reiser meg fort opp... Kjennner ein sterk smerte når eg trekker pusten, men det er ikkje ved hjerte det er meir dei nederste ribbeina på venste side

Lenke til kommentar

Yes, det er ikke bare jeg som har det! INGEN av venna mine har det... Når jeg spør folk om hva det er virker det som de ikke skjønner hva jeg mener!

Jaja.. Aner ikke hva det er.. Fint at det ikke bare er meg!

Endret av skygress
Lenke til kommentar

Jeg ville si at uansett hvordan smerter det er snakk om, og uansett situasjon (unntatt hjerte sorg ;_;), så er smerter i brystet og hjertet spesielt, grunn til å ta en tur til legen.

Du vet aldri om det er en hjertefeil el.l.

Så mitt råd: Ta en tur til legen! bedre å være sikker, enn å være død ^_^

Lenke til kommentar

Får dette av og til jeg også. Enten når jeg strekker meg eller når jeg puster inn. Er slik at dersom jeg puster for mye inn i et drag gjør det vondt, så jeg må "småpuste" for å ikke få vondt. Skjer heldigvis ikke så ofte lenger. :)

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk det samme problemet. Det kommer helt av seg selv. Jeg må puste veldig rart og sakte for å ikke få alt for vondt. Engang prøvde jeg å puste helt normalt også se hva som skjer, jeg besvimte nesten, smerten ble så stor hjertet mitt begynte å lage kneppe lyder, som om små bobler sprang. Veldig rart.

Kan som huske som liten fikk jeg det midt i klasse rommet. Rektoren tok meg til legen, han sa alt var ok. Læreren og min far trodde jeg bare søkte oppmerksomhet. Jeg var 10år gammel, falt midt i klasse rommet, vondt som faen.

Jeg har ikke godde å snakke med noen om dette, jeg overlever det tenker jeg. hehe.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette mange ganger, det er ikke hjertet, men i lungene. Det jeg tror som skjer er at veggene i lungene klisterer sammen og at det gjør vondt å dra de fra hverandre igjen. Det jeg gjør er å puste helt ut, så lungene HELT tomme for luft. Puster man inn da, vil smertene forsvinne som regel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...