Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk fungerer ikke etter PS3/NAT fiksing

Anbefalte innlegg

Jeg slet med å få min PS3 over til NAT3, men jeg gjorde dette:

Quoter DogbertITkonsulent fra VGD som hjalp meg:)

Hvorfor kjøre 2 routere etterhverandre? Dette kan skape problemer for endel programvare/systemer. Sett D-linken din i aksesspunkt modus istedet, så slipper du dette.

Slik gjør du det:

1. Logg deg på D-linken og slå av DHCP server tjenesten.

2. Gi D-linken en IP i samme range som Speedtouch routeren gir ut (er ikke dette vanligvis 10.0.0.x fra NGT?) Isåfall gir du den feks. 10.0.0.200 (husk denne IP'en for senere bruk).

3. Ta ut kabelen fra WAN porten på D-linken og sett den i en av de 4 vanlige portene. Har du for få porter, kjøper du bare en ekstra switch til noen hundrelapper.

Med dette omgår du fullstendig routerdelen på D-link'en, og PS3'en din burde virke uten problemer. Ting sånn som torrents og annen p2p burde også gå raskere.

En annen måte å komme rundt dette på, er ved å sette Speedtouch routeren i bridge-modus. Det ligger guider ute for dette, så bare søk.

Ble kanskje litt rot med quotingen her, men problemet mitt er altså at den bærbare vil ikke på nett etter jeg gjorde dette. Jeg har en D-link Dl-524 trådløs ruter. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få den til å gå igjen? Både den stasjonære og PS3en som har kabler inn til ruteren virker.

:)

EDIT: emnetittel oppdatert

EDIT 2: Etter å ha gjort litt undersøkelser så har jeg en teori om at det er fordi jeg slo av DHCP at det trådløse ikke virker. Prøver jeg å koble meg opp mot feks MSN får jeg beskjed om at den ikke finner gateway. Ipen er satt manuelt. Anybody?

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...