Morro Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hei Har bare fått sjekket temp i bios ved oppstart. Får ikke noe fornuftig ut av Fanspeed. Oppstart av varm maskin stabiliserer seg på 41 grader. c2d e6300. Zalman 9500 kjøler med vifta på en streng diett av 5v. 750 rpm, og det er vel omrent maks på 5v. Med 12V går vifta på 2200rpm og temp er ca 5 grader lavere. kan jeg få problemer med for høy temp? vurderer å finne fram 7v til vifta. mvh Støyallergiker... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) 41 grader uten load på CPU er ikke ille i forhold til mitt oppsett. Det kommer jo litt an på romtemperatur også. Jeg ligger på 45 på CPU akkurat nå uten load og med en romtemperatur på 23 grader. Mitt problem er hovedkortet som viser en temperatur på 54 grader. Likevel, jeg har aldri hatt stabilitetsproblemer med maskinen så jeg velger å forholde meg rolig inntil noe skjer. Alle mine temperaturer og litt til kan ses her http://dump.no/files/e679ff681b57/hardware2.jpg Begge GPU (vises ikke i linken) viser 72 grader i følge RivaTuner. Hvis jeg senker romtemperaturen med 10 grader faller samtlige temperaturer omtrent tilsvarende. Nei, når ikke jeg har problemer med stabilitet så tror jeg ikke at du heller får det. NB. Du må velge full størrelse og så forstørre for å kunne lese bildene. Endret 4. januar 2008 av -alias- Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Det brude gå fint så lenge du ikkje klokker for mykje. men et lite tips, vist cpuen er veldig varm og kjøleribbene er veldig kalde, så kan det vere eit tegn på at det er dårlig kontakt mellom kjøler og cpu. Då kan du tene på å ta på kjølepasta på skikkeleg måte. Endret 8. januar 2008 av Yoda211 Lenke til kommentar
Morro Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Klokker ikke i det hele tatt. Tror det gikk greit med kjølepastaen. Poenger her er jo at CPU vifta vil gå på bare 750 omdr. på maks også, men det ser ut til å gå bra. Stille og likevel stabil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå