asle Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) kjøpte en se w580 på internet fra telenor porterte tlf nr mitt og måtte vente til sim kort var aktivt når kortet var aktivt, prøvde jeg å ringe for førse gang,men mikrofonen på tlf var defekt snakket med se norge og de sa at det hadde gått 3 dager for mye for å få ommlevering på tlf ,tror det var 7 dager de oppererte med (ergrelig) leverte den til telenor forhandler lokalt som skulle sende den til rep, og det var 2 mnd siden og har ikke fått den enda har jeg noen rettigheter her utover å vente på at tlf skal bli repparert? ergrelig å kjøpe ny tlf med bindetid når jeg aldri har fått brukt tlf en gang Endret 3. januar 2008 av asle Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 2 måneder er helt klart for lenge. For det første har du ihvertfall krav på lånetelefon. For det andre er det sannsynlig at du har krav på å heve kjøpet. Dette innebærer at du får refundert telefonens kostnad. Eventuelt kan det kanskje være aktuelt med omlevering, dvs at du får en helt ny telefon av samme type, det kan være lettere å få til enn en total heving. Send en velformulert mail til der du kjøpte den, og si f.eks. at du ønsker å heve kjøpet med mindre du har telefonen, eller en ny av samme type, i hende senest om 7 dager. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvis det har gått tp månder har du helt klart hevingsrett etter forbrukerkjøpsloven siden avhjelp skal skje uten vesentlig kostand eller ulempe for forbrukeren, jfr. § 30 (1). Så her kan du kreve heving, event omleverin g hvis du ønsker det. Lenke til kommentar
asle Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 kom med krav om omlevering nå utdrag fra email kjøpte en mobiltelefon av dere for et par mnd siden med mobil nr ******** den har vert på reperasjon siden jeg fikk den pga defekt mikrofon jeg har snakket med forbrukerkontoret og de sier jeg kan kreve omlevering av telefonen på grunnlag at det har tatt så lang tid å fikse den telefonen er kjøpt av dere og levert på rep til telehuset 13/11-2007 vedlegg serviceordre fra telehuset og ordreinformasjon fra anovo norge Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Neinei, du kan kreve heving, altså pengene igjen . Omlevering og reparasjon er sidestilt som avhjelp i forbrukerkjøpsloven, og om avhjelp ikke gjennomføres innen rimelig tid (du er forbi rimelig tid nå) kan du heve kjøpet. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Neinei, du kan kreve heving, altså pengene igjen . Omlevering og reparasjon er sidestilt som avhjelp i forbrukerkjøpsloven, og om avhjelp ikke gjennomføres innen rimelig tid (du er forbi rimelig tid nå) kan du heve kjøpet. Det er riktig. Men så var det å få til dette i praksis da.. Jeg vil _tro_ at butikken lettere sier "OK, vi sender en ny telefon", enn å heve hele kjøpet. Det vil garantert ta en stund å få refundert pengene også.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jada, bare syntes det var sært at forbrukerrådet kommer med feilinformasjon og sidestiller omlevering med heving. Men det er vel ikke noe nytt når det gjelder den gjengen. Lenke til kommentar
asle Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 forbrukerkontoret sa jeg kunne kreve ommlevering eller heve kjøpet jeg foretrekker omlevering pga. bindetiden jeg fikk med tlf sikkert stress å heve kjøpet for så å vente på at telenor skal heve bindetiden for så å kjøpe en ny med bindetid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå