Gå til innhold

ubrukt mobil defekt, har vert på rep 2 mnd, hvilken rettigheter har jeg


asle

Anbefalte innlegg

kjøpte en se w580 på internet fra telenor

 

porterte tlf nr mitt og måtte vente til sim kort var aktivt

 

når kortet var aktivt, prøvde jeg å ringe for førse gang,men mikrofonen på tlf var defekt

 

snakket med se norge og de sa at det hadde gått 3 dager for mye for å få ommlevering på tlf ,tror det var 7 dager de oppererte med (ergrelig)

 

leverte den til telenor forhandler lokalt som skulle sende den til rep, og det var 2 mnd siden og har ikke fått den enda

 

har jeg noen rettigheter her utover å vente på at tlf skal bli repparert?

ergrelig å kjøpe ny tlf med bindetid når jeg aldri har fått brukt tlf en gang

Endret av asle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 måneder er helt klart for lenge. For det første har du ihvertfall krav på lånetelefon. For det andre er det sannsynlig at du har krav på å heve kjøpet. Dette innebærer at du får refundert telefonens kostnad.

 

Eventuelt kan det kanskje være aktuelt med omlevering, dvs at du får en helt ny telefon av samme type, det kan være lettere å få til enn en total heving.

 

Send en velformulert mail til der du kjøpte den, og si f.eks. at du ønsker å heve kjøpet med mindre du har telefonen, eller en ny av samme type, i hende senest om 7 dager.

Lenke til kommentar

Hvis det har gått tp månder har du helt klart hevingsrett etter forbrukerkjøpsloven siden avhjelp skal skje uten vesentlig kostand eller ulempe for forbrukeren, jfr. § 30 (1).

 

Så her kan du kreve heving, event omleverin g hvis du ønsker det.

Lenke til kommentar

kom med krav om omlevering nå

 

utdrag fra email

 

kjøpte en mobiltelefon av dere for et par mnd siden med mobil nr ********

den har vert på reperasjon siden jeg fikk den pga defekt mikrofon

 

jeg har snakket med forbrukerkontoret og de sier jeg kan kreve omlevering av telefonen på grunnlag at det har tatt så lang tid å fikse den

 

telefonen er kjøpt av dere og levert på rep til telehuset 13/11-2007

 

vedlegg serviceordre fra telehuset og ordreinformasjon fra anovo norge

Lenke til kommentar
Neinei, du kan kreve heving, altså pengene igjen :). Omlevering og reparasjon er sidestilt som avhjelp i forbrukerkjøpsloven, og om avhjelp ikke gjennomføres innen rimelig tid (du er forbi rimelig tid nå) kan du heve kjøpet.

Det er riktig. Men så var det å få til dette i praksis da.. Jeg vil _tro_ at butikken lettere sier "OK, vi sender en ny telefon", enn å heve hele kjøpet. Det vil garantert ta en stund å få refundert pengene også..

Lenke til kommentar

forbrukerkontoret sa jeg kunne kreve ommlevering eller heve kjøpet

 

jeg foretrekker omlevering pga. bindetiden jeg fikk med tlf

sikkert stress å heve kjøpet for så å vente på at telenor skal heve bindetiden for så å kjøpe en ny med bindetid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...