Gunfreak Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 siden jeg lagde en info tråd om artilleri lager jeg en om infanteri som tross alt var backbone av alle hærer på tiden som empire tar for seg. på tiden til napoleon var det vanlig å bruke compani som miste enhet. på den tiden trengte man ofte 100 stykker for å ha noe serlig ildkraft. og det var det et kompani besto av. ca. 100 mann, noen ganger mindre andre ganger mer. i den engelse hæren var det ofte 10 kompainer i en full battaljon som da fører til at en battaljon har ca. 1000 mann. foreksempel hadde første Battaljon av 95th rifles 1100 mann når de dro fra england i 1809. når du hadde 2 eller flere battaljoner får du et regiment, og regiment var den minste enheten som fikk et spesielt navn, det kunne være 95th Regiment of foot, eller 42nd highlanders osv. mens andre land som frankrike ofte hadde hele regiment i felt, altså ta 17th lêgere fra frankrike, den besto av 2 battaljoner og begge var i felt, så fienden ville møte begge to under slag. men england var litt rare på den tiden. første battaljon var i felt, mens andre var hjemme i england. når første battaljon mistet menn, av krig, sykdom og dersertering ble soldater tatt fra andre battaljon for å fylle opp første igjen, så første alltid var så nære full styrke som mulig. men noen regimenter kunne bestå av 3 battaljoner og da ble det litt triksing og mixing om hvem som var hvor. jeg husker ikke helt, men jeg tror at under waterloo var faktisk alle 3 battaljonene av 95th regiment of foot med på slaget, da man trente menn sårt. så et regiment kunne bestå av 1-3(kanskje 4) battaljoner og hadde kanskje så mye som 2500 mann. når du tok 2 eller flere regiment sammen fikk du en brigade, en brigade var under kommandoen av en brigade general. og nå begynner vi å snakke en del folk. viss man tenker seg en brigade med bare 2 regimenter, menn begge regimentene er på full styrke så har du vips 5000 mann. dette var jo skjeldent, da det var skjeldent at regimenter var ved full styrke, så får å nå 5000 mann måtte man nok har flere regimenter. og england hadde jo som sagt bare en battaljon i felt om gangen, så de måtte da ha 5 battaljoner på full styrke for å nå det tallet. en brigade hadde ofte mye ild kraft og man fikk også ofte noen kanoner på slep får å øke ild kraften enda mer. På mitten av 1700taller ble hærer såpass store at man trengte enda støre gruperinger under en hær, dette ble Divsion, som var under kommando av en Geneal-Major. De hadde ofte godt over 10 000 soldater. og besto av flere Brigader. I en division hadde du mange soldater og mange kanoner, ofte også fikk du hester inn i bilde, om de ikke var tilknyttet direkte en divion fikk de ofte tildelt noen regimenter eller skvadroner med hester fra generalen av hæren. Når napoleon kom fikk makt, til å lage hærer så han at hærene var så store at å ha en hau med divisioner løpende rundt bare førte til kaos. så han skapte corps(utales core på engelsk) eller korps på norsk. disse besto av varierende mengde divsioner og kunne ha 30 000 soldater 100 kanoner og tusenvis av hester og var under kommandoen av en General Løyntnant. dette var seriøse saker. og planen var at et corps ville kunne holde en hel hær under kontroll lenge nok til at den vennlige hæren kunne sammle seg og komme til hjelp, det er også kjent at et corps har vunnet over en hel her. Davout's 3rd Corps med 29 000 mann stoppet og vant over hæren til Prøyserne som var på over 60 000 mann. og til slutt hadde du Hær eller arme, som besto av 2-MANGE corps. napoleon hadde vel 12 tror jeg på det meste. og hærer under napoleons krigene nådde over en halv million. napoleons hær i 1812 var på nesten 700 000 mann. mens den størte sammlede hæren som tok del i et slag var på 550 000 mann. Lenke til kommentar
Roug Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Kommer nok aldri til å se så mange folk i Total war serien nei, maks 2000 før det begynner å lagge Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Kommer nok aldri til å se så mange folk i Total war serien nei, maks 2000 før det begynner å lagge Det kommer likevel til å se ganske epic ut. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 derfor jeg gleder meg til histwar, da kan man ha 50 000 soldater Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Blir det for realistisk med hvor mage folk det er i slagene blir det ikke like morsomt tror jeg. Det hadde blitt litt kjedelig å drive på med et slag i 2-3 timer Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 2-3 timer? prøv 10-12. det er jo det som er digg, sitte et par dager med samme slag, flytte tropper hit og dit. dytte forann, trekke seg til bake, sende forsterkinger osv. Lenke til kommentar
Roug Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Synes det er ganske kjedelig i Total war spilla at du har en hær på 1000 mann! kan jo ikke kalles en hær! Strategi kartet i Totalwar er ok, men ikke når man skal sloss på slagmarka, er så kjedelig, oh, der kommer en "hær" på 500 mann, de blir angrepet av 250 fiender.. Endret 6. januar 2008 av Roug Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 enig der. blir feil. et regiment hadde som sagt opp mot 2500 mann, og når en hør kan bestå av 100 regimenter blir det litt større enn TW men nå er ikke TW et wargame, det skal ikke simulere ekte slag, det er på en måte wargaming light. selv om Shogun faktisk var ganske bra så har det fra rome og Medieval 2 blitt litt vel mye, "barnevennlig" taktikk. histwar er på et helt annet nivå, men også et helt anderledes spill. langt fra så vennlig mot massene som TW spill. et slag i tw er ofte over etter max 20 min. i histwar eller TC varer slagene mange timer. histwar skal vist kunne spilles i realtime og da tar det 10-12 timer. eller så lenge det er dagslys i spillet. noen slag fortsetter en andre og treide dag og da snakker vi nesten 24 timer med krignig. du spiller da historiske regiment som virklig har eksister, du spiller med ekte generaler osv. så det er et ekte wargame, men jeg gleder meg fremdeles til empire, det er greit å ha flere typer spill som tar for seg samme tid Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Men det blir for lanteklig og kjedlig hvis du må holde på med det samme (utenom form for takktikk lenge) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 da er vi uenige, selv syns jeg det er drit digg. som i TC. er flere ganger jeg har hatt en divison som må stå mot nesten en hel hær og de må holde stand så lenge som mulig. mens jeg sender opp forsterkinger. det er noen spenende minutter det, vil dem holde? eller vil de flykte, man ser forsterkingene masjere opp veien, vil de komme i tide? Lenke til kommentar
Eirikrj Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvilket spill er TC? Hørtes stort og fint ut Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 http://www.madminutegames.com/ beste wargame ute til dags dato, helt historisk korrekt, levende historie time. og MASSE mods ute til det. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Det er en god ide, men Creative fokuserer for mye på grafikk noe som gjør det helt umulig å ha for mange folk på en slagmark uten at PCen eksploderer Så hvis ikke Creative Assembly finner på en genial måte å gjøre det på tviler jeg vi vil få det helt historisk korrekt. Det er sant at hærene var massive på den tiden så jeg håper Creative prøver å fikse på det så vi ser mye mer folk på slagmarken enn det de forrige spillene presterte. Jeg liker også historie og håper Creative gjør sitt med å få det så nøyaktig som mulig. PS: Takk for historietimen gunfreak Endret 8. januar 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 bare hygglig ja, man merker at det går på grafikk. Rome og Medieval 2 hakker fordi du har masse grafikk, TC hakker fordi du bruker over 2 gig med ram på Ai'n faktisk var ai'n mye bedre i shogun og medieval 1 enn på de to andre spillene. jeg håper de finner på en lur måte å gjøre ai'n bedre på i empire. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Har du lastet ned Stainless Steel 5.1 moden? Lusted har gjort en veldig bra jobb med å få ai'n mye mer realistisk på verdenskartet og slagmarken i Medieval II. Han jobber også i Creative Assembly. Det er veldig mange forbedringer fra vanillan noe som ikke er så rart siden moden er nesten 1GB stor. Endret 8. januar 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 er den for kingdoms også? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Den er laget for kingdoms, kompis. De nye faksjonene som er med på verdenskartet er Ireland, Norge, Lithuania, Crown of Aragon, Crusading Kingdoms og Kiev Rus. Moden forbedrer spillet enormt og det er nesten som et nytt spill! Her har du en link : http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=126810 Husk å laste ned 5.0 og 5.1 patchen + 5.1 Hotfix så er du i boks. Endret 8. januar 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 takk for linken, men hvor er 5.1 hotfix'n Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Beklager, den er her. http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=130979 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå