wailer Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg skal nå kjøpe speilrefleks kamera (amatør) ser at lefdal har et tilbud på ca 3000kr for pentax k100d med 18m - 55m linse , noe som virker som et supert tilbud MEN! om 1 månde i dag lander jeg i Hong kong og der er jo alt seffølgelig bilige enn i norge, så burde jeg vente til jeg kommer å løpe til en foto butikk og kjøpe Pentax k10d istden? og hvor mye koster Pentax k10d og k100d i Hong Kong ca? noen som har peil. Hvis jeg kjøper kamera i Hong Kong kommer jeg til å kjøpe det med engang, skal være i Kina i 6uker men ikke mere enn 3 dager i Hong Kong så vil ha et kamera å ta bilder med med engang Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) tipper du får k100d til rundt 3k i kina. k10d til 5k kanksje Endret 3. januar 2008 av Henrik2k Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 3000 for Pentax K100D er et godt tilbud. Ingen tvil om det. Jeg vet ikke hva K10D koster i Hong Kong, men den er absolutt billigere enn her i Norge. En annen ting er at den 24. jan skal Pentax ha en pressekonferanse... Pentax K20D er et av ryktene som går rundt den konferansen. Da faller kanskje prisen på K10D en del, hvem vet... Men det sies at en fulg i hånden er bedre enn 10 på taket... Og K100D til 3000 er fremdeles et bra tilbud Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
wailer Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 hva linse bør jeg kjøpe til k100d? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Litt usikker... Hva skal du bruke objektivet (linsen) til ? Men ikke kjøp DA*16-50 eller DA*50-135mm, for de fungerer IKKE på Pentax K100D, da må du ha Pentax K100D Super. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
wailer Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 blir vel allround linse, orker ikke å dra med meg masse linser rundt i kina siden det er backpacker/studie tur jeg skal på, så det er det lettest med 1 enkel linse Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Litt usikker... Hva skal du bruke objektivet (linsen) til ? Men ikke kjøp DA*16-50 eller DA*50-135mm, for de fungerer IKKE på Pentax K100D, da må du ha Pentax K100D Super. Mvh, Beej80 Berre litt korrigering ! Desse to objektiva har 2 system for AutoFokus, Motor i objektivet (SDM) og tradisjonell Autofokus. Det er Motordrift i objektivet(SDM) som ikkje er støtta av kamerahus av eldre dato.. DVS. På eldre kamera, K100D, istDL, DS, D etc fungerer objektiva med tradisjonell Autofokus, med aksling frå kamerahus.. Kjøper du K10D i dag, må du oppgradere til Firmware 1.3 for å få støtte til SDM drift på objektiv, elles fungerer det som tradisjonell Autofokus på dette kamera også.. Endret 3. januar 2008 av Kaffilars Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Litt usikker... Hva skal du bruke objektivet (linsen) til ? Men ikke kjøp DA*16-50 eller DA*50-135mm, for de fungerer IKKE på Pentax K100D, da må du ha Pentax K100D Super. Mvh, Beej80 Berre litt korrigering ! Desse to objektiva har 2 system for AutoFokus, Motor i objektivet (SDM) og tradisjonell Autofokus. Det er Motordrift i objektivet(SDM) som ikkje er støtta av kamerahus av eldre dato.. DVS. På eldre kamera, K100D, istDL, DS, D etc fungerer objektiva med tradisjonell Autofokus, med aksling frå kamerahus.. Kjøper du K10D i dag, må du oppgradere til Firmware 1.3 for å få støtte til SDM drift på objektiv, elles fungerer det som tradisjonell Autofokus på dette kamera også.. Viktig informasjon du kommer med der. En DA*16-50 burde være et interessant objektiv hvis man har råd. Tom Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 hva linse bør jeg kjøpe til k100d? Tamron 18-250 eller Pentax 18-250.. Glimrande reiseobjektiv om en skal kun ha eit objektiv på tur over så lang tid. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=31633 bra linse? Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=31633 bra linse? Skal vere grei ifølge tilbakemeldinger, her er frå en database med bilder tatt med objektivet. http://www.pbase.com/cameras/tamron/af_18_...35_63_di_ii_ld_. Elles skal denne vere av samme kaliber om ikkje betre. http://www.pentax.no/productview/19763003/ Det som er problemet med desse to objektiva er at dei krever godt dagslys i lengste enden, og er derfor ikkje dei beste vinterstid i Norge, eller til kveldsbilder. Då må du opp i lysstyrke. Objektivet eit godt kompremiss for dei som vil slanke kamerabaggen på tur sommarstid med fotografering i godt lys, men ingen erstatning for god og meir lysserk optikk. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Berre litt korrigering !Desse to objektiva har 2 system for AutoFokus, Motor i objektivet (SDM) og tradisjonell Autofokus. Det er Motordrift i objektivet(SDM) som ikkje er støtta av kamerahus av eldre dato.. DVS. På eldre kamera, K100D, istDL, DS, D etc fungerer objektiva med tradisjonell Autofokus, med aksling frå kamerahus.. Kjøper du K10D i dag, må du oppgradere til Firmware 1.3 for å få støtte til SDM drift på objektiv, elles fungerer det som tradisjonell Autofokus på dette kamera også.. Kaffilars har selvsagt helt rett. Gikk litt fort i svingene her. Pentax 18-250 er Tamron 18-250 rebranded. Har lest om den del på pentaxforums som er fornøyd med dette objektivet, mtp at det et en superzoom så må man jo inngå noen kompromisser. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Ryktene vil ha det til at det skal være en pressekonferanse for Pentax den 24. januar. Men Pentax Norge de bekrefter ikke dette. Så vi kan ikke stole på det. Vi vet herller ikke med sikkerhet at det er nye kameraer de eventuelt vil bruke den pressekonferansen til. Det kan være ny optikk på gang, eller det kan hende de bare vil fortelle oss at de er lykkelige i ekteskapet med Hoya. Personlig tror jeg ikke det, men vi vet egentlig ikke at de vil introdusere de nye modellene da. Videre så er det neppe sånn at de eventuelle nye modellene står i butikkhyllene dagen etter. Vi bør nok være forberedt på opp til et halvt års ventetid. Men la oss håpe på en måned eller to etter pressekonferansen. Ryktene vil og ha det til at Pentax har slutta å produsere de eksisterende modellene allerede. At de har begynt å produsere de nye kameraene. Så, det kan hende at Hong Kong vil være støvsugd for K10D når du kommer dit. Så hvis K10D eller K100D er greia for deg, vil jeg nok anbefale deg å slå til her og nå, for det kan hende at dette er siste sjanse. Og de nye husene vil trolig bli noe dyrere enn det de eksisterende var da de kom. Hoya har gitt klare signaler om dette. En annen ting er at jeg går ut fra at du ikke er så ofte i Hong kong. Da kan det være lurt å bruke litt tid på å lære å bruke kameraet før du reiser. For en DSRL er høyteknologi, og krever en del av brukeren for å få gode bilder. Så hvis du vil bli fornøyd med bildene, kan det være lurt å bruke en god del tid på å forberede seg. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
wailer Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) jeg kjøpte k100d i dag, til nå er jeg fornøyd, skulle gjerne ha en litt bedre zoom linse så jeg får gå på shopping i Hong Kong. ser på en side fra Hong kong at Tamron AF 18-250MM koster 450usd ( ca 2400 kr) så jeg kjøper nok det der nede. http://www.tincheungcamera.com.hk/product-...roducts_id=2774 Endret 4. januar 2008 av wailer Lenke til kommentar
fototim Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 jeg kjøpte k100d i dag, til nå er jeg fornøyd, skulle gjerne ha en litt bedre zoom linse så jeg får gå på shopping i Hong Kong. Gratulerer. Kom deg nå ut å bruk det mest mulig. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå